کامپیوترها

مایا برای بازی ها: تکنیک های مدل سازی و بافت با مایا و ماد باکس

Maya for Games: Modeling and Texturing Techniques with Maya and Mudbox

دانلود کتاب Maya for Games: Modeling and Texturing Techniques with Maya and Mudbox (به فارسی: مایا برای بازی ها: تکنیک های مدل سازی و بافت با مایا و ماد باکس) نوشته شده توسط «Michael Ingrassia»


اطلاعات کتاب مایا برای بازی ها: تکنیک های مدل سازی و بافت با مایا و ماد باکس

موضوع اصلی: کامپیوتر – گرافیک و طراحی کامپیوتر

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Focal Press

نویسنده: Michael Ingrassia

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2008

تعداد صفحه: 416 / 401

حجم فایل: 28.84 مگابایت

کد کتاب: 0240810643 , 9780240810645

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب مایا برای بازی ها: تکنیک های مدل سازی و بافت با مایا و ماد باکس

مایکل اینگراسیا، حرفه‌ای معروف مایا، خوانندگان را با سبک منحصر به فرد خود در مدل‌سازی آشنا می‌کند: «مدل‌سازی مبتنی بر تصویر» که در آن می‌توان مدل‌های کارآمد و واقعی را خیلی سریع ایجاد کرد. تکنیک‌های Ingrassia به مدل‌سازان اجازه می‌دهد تا کپی‌های دقیقی از شخصیت‌ها یا اشیاء مفهومی خود ایجاد کنند. تکنیک‌های ارائه‌شده بسیار کارآمد هستند و به مدل‌سازان بازی اجازه می‌دهند تا به‌سرعت ابزارهای مستقل برای پر کردن محیط‌ها و سطوح بازی بسازند.

تکنیک های آزمایش شده و واقعی ارائه شده است که نویسنده طی 10 سال گذشته با موفقیت در تولید بازی از آنها استفاده کرده است. بیشتر، اگر نه همه کتاب‌های سه‌بعدی، بر تکنیک‌های مدل‌سازی اولیه «جعبه» تمرکز می‌کنند، که مبنایی برای مدل‌سازی سه‌بعدی مناسب است اما راه‌حل کامل نیست. در تجربه نویسنده، دانش‌آموزانی که از طریق برند مدل‌سازی مبتنی بر تصویر یاد گرفته‌اند، به سرعت در مدل‌سازان مؤثر برتری یافته‌اند.

یکی از سخت‌ترین کارها برای هر مدل‌سازی این است که مدل خود را دقیقاً با هنر مفهومی یا عکس‌هایی که ارائه می‌کند مطابقت دهد. نکات درونی در این کتاب هنرمندان را در این فرآیند راهنمایی می کند. هنرمندان با مدل‌سازی اولیه شروع می‌کنند و تا مرحله ایجاد صحنه کامل و طراحی صحنه/سطح بازی پیش می‌روند. به‌جای اینکه مدل‌های پراکنده با هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته باشند، هر مدل در کتاب به بخشی جدایی‌ناپذیر از یک موضوع کلی واقع‌گرایانه در توسعه بازی امروزی تبدیل می‌شود.

DVD همراه شامل 8 آموزش ویدئویی منحصر به فرد در مورد تکنیک های پیشرفته مایا به عنوان آهنگ های جایزه برای هنرمندانی است که نمونه های با ارزش مدل سازی، ریگ کردن و تکسچرینگ را ارائه می دهند. همچنین، یک ویدیوی عمیق در مورد مونتاژ یک “قرقره نمایشی قاتل” که تکنیک‌های ساده اما مؤثر ویرایش ویدیو را نشان می‌دهد که توسط نویسنده استفاده می‌شود تا هنرمندان بتوانند یاد بگیرند که چگونه کار خود را مشاهده کنند. این کتاب نه تنها روش شناسی موثری را آموزش می دهد، بلکه محتوای چشمگیر را برای تولید قرقره ها و نمونه کارها دمو موثر در اختیار کاربر قرار می دهد. مزایا و معایب قرقره نسخه ی نمایشی، وب سایت و نمایندگی هنرمند، همراه با بینش هایی در مورد انتظارات استودیوهای بازی امروزی ارائه شده است. آموزش های ویدیویی محصول نهایی را به کاربران نشان می دهد و سپس مراحل ایجاد گام به گام آن تکنیک خاص را انجام می دهد.


Well-known Maya professional, Michael Ingrassia, takes readers through his unique style of modeling: “Image Based Modeling” where efficient, realistic models can be created very quickly. Ingrassia’s techniques allow modelers to create exact replicas of their concept characters or objects. The techniques presented are very efficient and allow game modelers to quickly build out stand alone props to populate environments and game levels.

Presented are tried and true techniques that the author has used successfully in game production for the past 10 years. Most, if not all 3D books, focus on basic “box” modeling techniques, which are the basis for proper 3D modeling but not the complete solution. In the author’s experience, students who have learned through the Image Based Modeling brand, have quickly excelled into effective modelers.

One of the hardest things for any modeler to do is match their model EXACTLY to the concept art or photos they are provided. The insider tips in this book walk artists through this process. Artists begin with basic modeling and advance to a creating a complete scene and set design/game level. Rather than including sporadic models with zero association from to one another, each model in the book becomes an integral part of an overall theme realistic in game development today.

The accompanying DVD includes 8 exclusive video tutorials on advanced Maya techniques as bonus tracks for artists providing invaluable modeling, rigging and texturing samples. Also, an in-depth video on assembling a “Killer Demo Reel” showing simple but effective video editing techniques used by the author so that artists can learn how to get their work seen. The book not only teaches effective methodology, but provides the user with impressive content for producing effective demo reels and portfolios. Pros and cons of demo reel, website and artist representation are given, along with insights into the expectations of game studios today. The video tutorials show users the finished product, and then run through the process of step by step creation of that particular technique.

دانلود کتاب «مایا برای بازی ها: تکنیک های مدل سازی و بافت با مایا و ماد باکس»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید