تجارت

مکان یابی مزیت جهانی: پویایی صنعت در اقتصاد بین المللی

Locating Global Advantage: Industry Dynamics in the International Economy

دانلود کتاب Locating Global Advantage: Industry Dynamics in the International Economy (به فارسی: مکان یابی مزیت جهانی: پویایی صنعت در اقتصاد بین المللی) نوشته شده توسط «Martin Kenney – Richard Florida»


اطلاعات کتاب مکان یابی مزیت جهانی: پویایی صنعت در اقتصاد بین المللی

موضوع اصلی: تجارت و اقتصاد

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Stanford Business Books

نویسنده: Martin Kenney – Richard Florida

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2003

تعداد صفحه: 352

حجم فایل: 3.25 مگابایت

کد کتاب: 080474758X , 9780804747585

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب مکان یابی مزیت جهانی: پویایی صنعت در اقتصاد بین المللی

چه نیروهایی هستند که شرکت ها و صنایع را به سوی جهانی شدن عملیات خود سوق می دهند؟ این جلد به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه صنایع خاص، عملیات جهانی خود را از طریق مطالعات موردی هفت صنعت تولیدی سازمان‌دهی کرده‌اند: پوشاک و منسوجات، خودروها و قطعات خودرو، تلویزیون‌ها، درایوهای دیسک سخت، نمایشگرهای صفحه تخت، نیمه‌رساناها، و رایانه‌های شخصی. بر اساس تحقیقات طولانی مدت که توسط بنیاد اسلون حمایت می شود، این فصل ها درک دقیقی از ماتریس پیچیده هزینه های عوامل، دسترسی به قابلیت های تکرار نشدنی و فشارهای مبتنی بر زمان را در اختیار خوانندگان قرار می دهند که بر جایی که شرکت ها تصمیم می گیرند بخش های خاصی از ارزش را تعیین کنند، تأثیر می گذارد. زنجیره ای. کتاب جهانی شدن را در چارچوب پنج عامل موثر بر تصمیم گیری های مکانی بررسی می کند: پیشرفت در حمل و نقل و ارتباطات. خوشه بندی دارایی های دانش؛ درایو برای کاهش زمان چرخه؛ کالایی سازی محصولات موجود؛ و مزایای نسبی نزدیکی به مشتریان. مطالعات موردی با مقدمه پل دیگوید در مورد اهمیت قدرت در زنجیره ارزش و نتیجه گیری بروس کوگات در مورد اهمیت دانش در تصمیم گیری های مکانی تنظیم شده است. فصل‌ها با هم تنوع قابل‌توجهی از واکنش‌ها را در میان صنایع به این نیروها نشان می‌دهند و پیشنهاد می‌کنند که هر درک از جهانی‌سازی باید این تنوع را درک کند. این جلد هم برای دانشجویان MBA و هم برای دانشجویان کارشناسی که محل فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های چند ملیتی را مطالعه می‌کنند ایده‌آل است.


What are the forces that are driving firms and industries to globalize their operations? This volume explores how specific industries have organized their global operations through case studies of seven manufacturing industries: garments and textiles, automobiles and auto parts, televisions, hard disk drives, flat panel displays, semiconductors, and personal computers. Based on long-term research sponsored by the Sloan Foundation, the chapters provide readers with a nuanced understanding of the complex matrix of factor costs, access to inimitable capabilities, and time-based pressures that influence where firms decide to locate particular segments of the value chain.The book examines globalization within the context of five factors affecting locational decisions: advances in transportation and communication; the clustering of knowledge assets; the drive to reduce cycle times; the commodification of existing products; and the relative advantages of proximity to customers. The case studies are framed by Paul Deguid’s Preface on the significance of power in value chains and Bruce Kogut’s conclusion on the importance of knowledge in locational decisions. Together, the chapters reveal a remarkable diversity of responses across industries to these forces, and suggest that any understanding of globalization must appreciate this diversity.This volume is ideal for both MBA and undergraduate students studying the location of economic activities by multinational firms.

دانلود کتاب «مکان یابی مزیت جهانی: پویایی صنعت در اقتصاد بین المللی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید