دانلود کتاب Learn OpenGL ES: For Mobile Game and Graphics Development (به فارسی: OpenGL ES: For Mobile Game and Graphics Development را یاد بگیرید) نوشته شده توسط «Prateek Mehta (auth.)»
اطلاعات کتاب OpenGL ES: For Mobile Game and Graphics Development را یاد بگیرید
موضوع اصلی: کامپیوترها
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Apress
نویسنده: Prateek Mehta (auth.)
زبان: english
فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2013
تعداد صفحه: 220 / 209
حجم فایل: 5.77 مگابایت
کد کتاب: 1430250542 , 9781430250548
نوبت چاپ: 1
توضیحات کتاب OpenGL ES: For Mobile Game and Graphics Development را یاد بگیرید
آیا می خواهید بازی های پیچیده و برنامه های گرافیکی فشرده ایجاد کنید؟ آموزش OpenGL ES شما را بلافاصله با OpenGL ES شروع می کند. پس از تسلط بر اصول اولیه خود OpenGL ES، بدون نیاز به یادگیری تکنیک های برنامه نویسی شی گرا، به سرعت متوجه می شوید که در حال نوشتن و ساختن برنامه های بازی هستید.
این کتاب استفاده از ابزار قدرتمند مدل سازی منبع باز، Blender را نشان می دهد. شما قدم به قدم از طریق توسعه Tank Fence، یک بازی پویا و تعاملی سه بعدی هدایت خواهید شد. در طول مسیر، مهارتهایی در ساخت برنامهها با Eclipse و Android SDK یا NDK، رندر کردن گرافیک با استفاده از شتاب سختافزاری، و چند رشتهای برای عملکرد و پاسخدهی به دست خواهید آورد. توسعهدهندگان iOS همچنین هنگام نوشتن برنامههای خود اطلاعات این کتابها را ارزشمند میدانند.
شما همه چیزهایی را که باید در مورد آنها بدانید، یاد خواهید گرفت:
ایجاد رابطهای کاربری ساده و کارآمد بازی.
طراحی بلوکهای اساسی سازنده یک سه بعدی هیجانانگیز و تعاملی بازی.
جمع کردن همه عناصر با Blender، یک ابزار منبع باز قدرتمند برای مدلسازی، انیمیشن، رندر، ترکیب، ویرایش ویدیو، و ساخت بازی.
برداشتن گام بزرگ بعدی با استفاده از توابع سفارشی و داخلی، بافتسازی ، سایهزنی، منابع نور، و موارد دیگر.
برنامه بازی موبایل خود را از طریق تشخیص برخورد، کلاسهای مانع-اتاق بازیکن و کلاسهای ذخیرهسازی اصلاح کنید.
انجام همه این کارها در دستگاههای تلفن همراه با منابع و پردازش محدود.
>آنچه یاد خواهید گرفت:
نحوه نصب و استفاده از OpenGL ES 2.0 در Android.
GLSL ES Fundamentals.
State Management.
مدلسازی اشیاء سه بعدی با استفاده از Blender.
استفاده از Perl Mesh تجزیه کننده.
اشیاء بافر رأس.
استفاده از ماسک های رنگی.
sampler2D و نمونه های یکنواخت نمونه مکعبی .
چند بافت.
مدل روشنایی لامبرت.
اجرای معادله نورپردازی.
طراحی، نوشتن، و ساختن حصار مخزن، یک بازی سه بعدی تعاملی.
این کتاب برای چه کسانی است:
Learn OpenGL ES برای توسعهدهندگان بازیهای موبایل و برنامههای تعاملی که میخواهند درباره موتور OpenGL ES بیشتر بدانند و از آن برای ساخت بازیهای پیچیدهتر و غنیتر از گرافیک و سایر برنامهها استفاده کنند، ایدهآل است. در حالی که این کد در اندروید توسعه یافته است، توسعه دهندگان iOS نیز این کتاب را ارزشمند خواهند یافت.
This book demonstrates the use of a powerful open-source modeling tool, Blender. You will be guided, step by step, through the development of Tank Fence, a dynamic, interactive 3D game. Along the way youll gain skills in building apps with Eclipse and the Android SDK or NDK, rendering graphics using hardware acceleration, and multithreading for performance and responsiveness. iOS developers will also find this books information invaluable when writing their apps.
Youll learn everything you need to know about:
Creating simple, efficient game UIs.
Designing the basic building blocks of an exciting, interactive 3D game.
Pulling all the elements together with Blender, a powerful open-source tool for modeling, animation, rendering, compositing, video editing, and game creation.
Taking the next big step using custom and inbuilt functions, texturing, shading, light sources, and more.
Refining your mobile game app through collision detection, player-room-obstacle classes, and storage classes.
Doing all this efficiently on mobile devices with limited resources and processing.
What you’ll learn:
How to install and use OpenGL ES 2.0 on Android.
GLSL ES Fundamentals.
State Management.
Modeling 3D Objects Using Blender.
Using the Perl Mesh Parser.
Vertex Buffer Objects.
Using Color Masks.
sampler2D and samplerCube Uniforms.
Multi-Texturing.
Lambert Illumination Model.
Implementing the Lighting Equation.
Design, write, and build Tank Fence, an interactive 3D game.
Who this book is for:
Learn OpenGL ES is ideal for mobile game and interactive app developers who want to know more about the OpenGL ES engine and and use it to build more sophisticated, graphically-rich games and other apps. While the code is developed on Android, iOS developers will also find this book invaluable.
دانلود کتاب «OpenGL ES: For Mobile Game and Graphics Development را یاد بگیرید»

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.