روانشناسی

فرآیندهای رهبری و خود هویتی پیرو

Leadership Processes and Follower Self-Identity

دانلود کتاب Leadership Processes and Follower Self-Identity (به فارسی: فرآیندهای رهبری و خود هویتی پیرو) نوشته شده توسط «Robert G. Lord – Douglas J. Brown»


اطلاعات کتاب فرآیندهای رهبری و خود هویتی پیرو

موضوع اصلی: روانشناسی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Psychology Press

نویسنده: Robert G. Lord – Douglas J. Brown

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2003

تعداد صفحه: 263

حجم کتاب: 3 مگابایت

کد کتاب: 9780805838923 , 0805838929

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب فرآیندهای رهبری و خود هویتی پیرو

این کتاب با ارائه دیدگاهی پیرو محور در مورد رهبری، بر پیروان به عنوان تعیین کننده مستقیم تأثیرات رهبری تمرکز می کند زیرا به طور کلی از طریق واکنش ها و رفتارهای پیروان است که تلاش های رهبری با موفقیت یا شکست مواجه می شوند. بنابراین، نظریه رهبری باید با نظریه ای بیان شود که چگونه پیروان از اعمال رهبری معنا ایجاد می کنند و چگونه این معنا به پیروان کمک می کند تا در زمینه های خاص خود تنظیم شوند. در این کتاب تلاش شده است تا چنین نظریه ای توسعه یابد و بر این باور باشد که ساختار اصلی در این فرآیند، هویت شخصی پیروان است. در توسعه این دیدگاه نظری، نویسندگان به شدت از چندین حوزه تحقیق و نظریه استفاده می کنند. انتقادی‌ترین سازه‌ها مستقیماً از ادبیات رهبری نمی‌آیند، بلکه از نظریه اجتماعی و شناختی مربوط به هویت شخصی پیروان، فرآیندهای خودتنظیمی، انگیزه، ارزش‌ها، شناخت‌ها و عواطف و ادراک از عدالت اجتماعی ناشی می‌شوند. رهبران ممکن است تأثیرات عمیقی بر این جنبه‌های پیروان داشته باشند و با تحلیل چنین تأثیرات رهبری غیرمستقیم و با واسطه‌ی پیروان است که بیشتر ایده‌ها در مورد تئوری و عمل رهبری ایجاد می‌شوند.
به دلیل تمرکز نظری گسترده، این کتاب برای تعدادی از مخاطبان مرتبط است. نگرانی اصلی نویسندگان توسعه تئوری رهبری و تمرین رهبری است که این کتاب را به مخاطبان در مدیریت، روانشناسی کاربردی و روانشناسی اجتماعی مرتبط می کند. آنها سعی کرده اند ساختارهای کلیدی را به وضوح تعریف کنند و مثال های عملی ارائه دهند تا این کتاب برای دانشجویان پیشرفته کارشناسی قابل دسترسی باشد. با این حال، تنوع ادبیات نظری زیربنایی و پیچیدگی چارچوب توسعه‌یافته نیز این کتاب را برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی در آن رشته‌ها و برای خوانندگانی که علاقه حرفه‌ای به تئوری یا عمل رهبری دارند، مناسب می‌سازد.


Presenting a follower-centered perspective on leadership, this book focuses on followers as the direct determinant of leadership effects because it is generally through follower reactions and behaviors that leadership attempts succeed or fail. Therefore, leadership theory needs to be articulated with a theory of how followers create meaning from leadership acts and how this meaning helps followers self-regulate in specific contexts. In this book, an attempt is made to develop such a theory, maintaining that the central construct in this process is the self-identity of followers. In developing this theoretical perspective, the authors draw heavily from several areas of research and theory. The most critical constructs do not come directly from the leadership literature, but from social and cognitive theory pertaining to follower’s self-identity, self-regulatory processes, motivation, values, cognitions, and emotions and perceptions of social justice. Leaders may have profound effects on these aspects of followers and it is by analyzing such indirect, follower-mediated leadership effects that most ideas regarding leadership theory and practice are developed.
Due to its broad theoretical focus, this book is relevant to a number of audiences. The authors’ principal concern is with the development of leadership theory and the practice of leadership making the book relevant to audiences in management, applied psychology, and social psychology. They have tried to clearly define key constructs and provide practical examples so that the book could be accessible to advanced undergraduate students. However, the diversity of the underlying theoretical literatures and the complexity of the framework developed also make the book appropriate for graduate courses in those disciplines, and for readers with a professional interest in leadership theory or practice.

دانلود کتاب «فرآیندهای رهبری و خود هویتی پیرو»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.