برنامه نويسي

مقدمه ای بر برنامه نویسی بازی های سه بعدی با DirectX 9.0c: A Shader Approach

Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0c: A Shader Approach

دانلود کتاب Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0c: A Shader Approach (به فارسی: مقدمه ای بر برنامه نویسی بازی های سه بعدی با DirectX 9.0c: A Shader Approach) نوشته شده توسط «Frank Luna»


اطلاعات کتاب مقدمه ای بر برنامه نویسی بازی های سه بعدی با DirectX 9.0c: A Shader Approach

موضوع اصلی: کامپیوتر – برنامه نویسی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Wordware Publishing

نویسنده: Frank Luna

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2006

تعداد صفحه: 626 / 413

حجم فایل: 13.95 مگابایت

کد کتاب: 1598220160 , 9781598220162

توضیحات کتاب مقدمه ای بر برنامه نویسی بازی های سه بعدی با DirectX 9.0c: A Shader Approach

این کتاب مقدمه ای بر برنامه نویسی گرافیک های کامپیوتری تعاملی، با تاکید بر توسعه بازی، با استفاده از سایه زن های بلادرنگ با DirectX 9.0 ارائه می کند. این کتاب به سه بخش تقسیم شده است که مفاهیم پایه ریاضی و سه بعدی را توضیح می دهد، نحوه توصیف جهان های سه بعدی و پیاده سازی تکنیک های رندر سه بعدی اساسی را نشان می دهد و کاربرد Direct3D را برای ایجاد انواع جلوه های ویژه نشان می دهد. ویژگی ها عبارتند از: درک ابزارهای ریاضی پایه مورد استفاده در ساخت بازی های ویدئویی مانند بردارها، ماتریس ها و تبدیل ها. کشف نحوه توصیف و ترسیم صحنه های تعاملی سه بعدی با استفاده از Direct3D و کتابخانه D3DX. یاد بگیرید که چگونه نورپردازی، نقشه بافت، ترکیب آلفا و شابلون را با استفاده از سایه بان ها و زبان سایه زنی سطح بالا (HLSL) پیاده سازی کنید. انواع تکنیک‌ها برای ایجاد جلوه‌های ویژه، از جمله ترکیب راس، انیمیشن کاراکتر، رندر زمین، چند بافت، سیستم‌های ذرات، بازتاب‌ها، سایه‌ها و نقشه‌برداری عادی را کشف کنید. نحوه کار با مش‌ها، بارگذاری و رندر کردن فایل‌های X، برنامه‌ریزی تشخیص برخورد زمین/دوربین، و پیاده‌سازی برداشت سه‌بعدی اشیاء را بیابید. و ایده های کلیدی را مرور کنید، تجربه برنامه نویسی به دست آورید، و موضوعات جدید را با کد منبع کامل برای هر برنامه نمونه بررسی کنید.


This book presents an introduction to programming interactive computer graphics, with an emphasis on game development, using real-time shaders with DirectX 9.0. The book is divided into three parts that explain basic mathematical and 3D concepts, show how to describe 3D worlds and implement fundamental 3D rendering techniques, and demonstrate the application of Direct3D to create a variety of special effects. Features include: understand basic mathematical tools used in video game creation such as vectors, matrices, and transformations; discover how to describe and draw interactive 3D scenes using Direct3D and the D3DX library; learn how to implement lighting, texture mapping, alpha blending, and stencilling using shaders and the high-level shading language (HLSL); explore a variety of techniques for creating special effects, including vertex blending, character animation, terrain rendering, multi-texturing, particle systems, reflections, shadows, and normal mapping; find out how to work with meshes, load and render .X files, program terrain/camera collision detection, and implement 3D object picking; and review key ideas, gain programming experience, and explore new topics with th full source code for every sample application.

دانلود کتاب «مقدمه ای بر برنامه نویسی بازی های سه بعدی با DirectX 9.0c: A Shader Approach»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید