انسان شناسی: تکامل

باستان شناسی تفسیری: یک خواننده

Interpretive Archaeology: A Reader

دانلود کتاب Interpretive Archaeology: A Reader (به فارسی: باستان شناسی تفسیری: یک خواننده) نوشته شده توسط «Julian Thomas»


اطلاعات کتاب باستان شناسی تفسیری: یک خواننده

موضوع اصلی: جامعه، سیاست و فلسفه – انسان شناسی

نوع: کتاب الکترونیکی

نویسنده: Julian Thomas

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2000

تعداد صفحه: 576 / 639

حجم فایل: 42.19 مگابایت

کد کتاب: 0718501926 , 9780718501921

توضیحات کتاب باستان شناسی تفسیری: یک خواننده

اشکال جدیدی از باستان شناسی در حال ظهور است که این رشته را در علوم اجتماعی و فرهنگی محکم می کند. این رویکردها به‌عنوان باستان‌شناسی «پسافرایندی» یا «تفسیری» توصیف شده‌اند، و از طیفی از سنت‌های تحقیق در علوم انسانی، از مارکسیسم و ​​نظریه انتقادی گرفته تا هرمنوتیک، فمینیسم، نظریه‌ی دگرباش، پدیدارشناسی و تفکر پسااستعماری استفاده می‌کنند. این جلد مجموعه ای از گزاره های متعارف را گرد هم می آورد که یک باستان شناسی تفسیری را تعریف کرده است. بسیاری از این موارد برای مدتی در دسترس نبوده اند و برخی دیگر از نشریات غیرقابل دسترس استخراج شده اند. علاوه بر این، تعدادی از مقالات کلیدی نیز گنجانده شده است که برگرفته از سایر رشته ها هستند، اما در باستان شناسی تأثیرگذار بوده و به طور گسترده مورد استناد قرار گرفته اند. این مجموعه با یک مقدمه سرمقاله و یادداشت های موضوعی برای هر بخش در متن قرار می گیرد.


New forms of archaeology are emerging which position the discipline firmly within the social and cultural sciences. These approaches have been described as “post processual” or “interpretive” archaeology, and draw on a range of traditions of enquiry in the humanities, from Marxism and critical theory to hermeneutics, feminism, queer theory, phenomenology and post-colonial thinking. This volume gathers together a series of the canonical statements which have defined an interpretive archaeology. Many of these have been unavailable for some while, and others are drawn from inaccessible publications. In addition, a number of key articles are included which are drawn from other disciplines, but which have been influential and widely cited within archaeology. The collection is put into context by an editorial introduction and thematic notes for each section.

دانلود کتاب «باستان شناسی تفسیری: یک خواننده»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید