دانلود کتاب International Trade and Developing Countries: Bargaining Coalitions in GATT and WTO (به فارسی: تجارت بین المللی و کشورهای در حال توسعه: ائتلاف های چانه زنی در گات و سازمان تجارت جهانی) نوشته شده توسط «Amrita Narlikar»
اطلاعات کتاب تجارت بین المللی و کشورهای در حال توسعه: ائتلاف های چانه زنی در گات و سازمان تجارت جهانی
موضوع اصلی: جامعه، سیاست و فلسفه
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Routledge
نویسنده: Amrita Narlikar
زبان: english
فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2003
تعداد صفحه: 256 / 257
حجم فایل: 943 کیلوبایت
کد کتاب: 020363831X , 9780415375351
نوبت چاپ: annotated edition
توضیحات کتاب تجارت بین المللی و کشورهای در حال توسعه: ائتلاف های چانه زنی در گات و سازمان تجارت جهانی
تجزیه و تحلیل دقیقی از چگونگی و چرایی چانه زنی کشورها به صورت گروهی در امور جهانی، و اینکه چرا چنین ائتلاف هایی برای تک تک کشورهای در حال توسعه حیاتی هستند. همچنین نشان میدهد که این جناحهای مذاکرهکننده چه تأثیراتی بر امور جهانی دارند.
ایجاد ائتلاف موفق ثابت کرده است که فرآیندی دشوار و پرهزینه است. متحدان اغلب آشکار نیستند و باید به دقت شناسایی شوند. اعداد زیاد لزوماً مستلزم افزایش متناسبی در نفوذ نیستند. و ضعیفها این انتخاب را دارند که در مقابل افراد قوی قرار بگیرند یا با قدرتها روی آن بپرند. حتی پس از سازماندهی، اقدام جمعی مستلزم هزینه های مختلفی است.
این کتاب ارتباط و کارایی ائتلاف ها را به عنوان ابزار قدرت چانه زنی برای افراد ضعیف بررسی می کند. به طور خاص، این مقاله استراتژی های ائتلاف کشورهای در حال توسعه را در سطح بین دولتی، به ویژه در زمینه تجارت بین المللی، تحلیل می کند.
با توجه به ماهیت این تحقیق، این مطالعه جدید از روش های نظری و تجربی برای تکمیل یکدیگر استفاده می کند. رویکرد نظری از انبوهی از نوشتهها نشأت میگیرد: نظریههای رسمی باشگاهها و ائتلافها، نظریههای اقتصاد سیاسی داخلی و نظریههای روابط بینالملل. تحلیل تجربی ائتلافهای قابل مقایسه برای کمک به این نظریهپردازی ضروری میشود، بنابراین بخش بزرگی از کتاب عمدتاً (اگرچه نه منحصراً) بر ائتلافهایی که کشورهای در حال توسعه را در زمینه موضوع تجارت خدمات درگیر میکنند، متمرکز است. این متن از طریق مطالعات موردی دور اروگوئه و مروری تحلیلی بر ائتلافهای اخیر، شکاف مهمی را در ادبیات اقتصاد سیاسی بینالمللی و روابط بینالملل پر میکند، جایی که اکثر ائتلافهای مبتنی بر گات/WTO از سابقه خود دور ماندهاند.
این کتاب مورد توجه همه دانشجویان روابط بین الملل، سیاست و جهانی شدن خواهد بود.
A keen analysis of how and why countries bargain together in groups in world affairs, and why such coalitions are crucial to individual developing nations. It also reveals the effects these negotiating blocs are having on world affairs.
Successful coalition building has proven to be a difficult and expensive process. Allies are often not obvious and need to be carefully identified. Large numbers do not necessarily entail a proportionate increase in influence. And the weak have the choice of teaming up against or jumping on the bandwagon with the strong. Even after it has been organised, collective action entails costs of many kinds.
This book investigates the relevance and workability of coalitions as instruments of bargaining power for the weak. More specifically, this analyzes the coalition strategies of developing countries at the inter-state level, particularly in the context of international trade.
Given the nature of this enquiry, this new study uses theoretical and empirical methods to complement each other. The theoretical approach draws from a plethora of writings: formal theories of clubs and coalitions, theories of domestic political economy and theories of international relations. The empirical analysis of comparable coalitions becomes necessary to assist in this theorising, so the greater part of the book focuses mainly (though not exclusively) on coalitions involving developing countries on the issue-area of trade in services. Through the case-studies of the Uruguay Round and an analytical overview of more recent coalitions, this text fills an important gap in the literature of international political economy and international relations where most GATT/WTO-based coalitions have eluded record.
This book will be of great interest to all students of international relations, politics and globalization.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.