دانلود کتاب In-Game: From Immersion to Incorporation (به فارسی: درون بازی: از غوطه وری تا ادغام) نوشته شده توسط «Gordon Calleja»
اطلاعات کتاب درون بازی: از غوطه وری تا ادغام
موضوع اصلی: مهندسی
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: The MIT Press
نویسنده: Gordon Calleja
زبان: english
فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2011
تعداد صفحه: 240 / 234
حجم فایل: 3.50 مگابایت
کد کتاب: 0262015463 , 9780262015462
نوبت چاپ: 1
توضیحات کتاب درون بازی: از غوطه وری تا ادغام
بازیهای دیجیتال طیف گستردهای از تجربیات جذاب را ارائه میدهند، از کاوش آرام در مناظر زیبا گرفته تا چالشهای عمیق شناختی که توسط شبیهسازیهای استراتژیک ارائه میشوند تا هجوم آدرنالین در تیراندازیهای تیمی رقابتی. بازیهای دیجیتال تجربههایی را به وجود میآورند که بهطور قابلتوجهی با تعامل خواننده با ادبیات یا تجربه تماشاگر سینما از یک فیلم متفاوت است. در In-Game، گوردون کالجا بررسی میکند که دقیقاً چه چیزی باعث میشود بازیهای دیجیتال بهطور منحصربهفرد درگیر شوند و فرمولبندی جدید، دقیقتر و خاصتری از این مشارکت ارائه میدهد. یکی از رایجترین و در عین حال مبهمترین مفاهیمی که در صنعت و دانشگاه به طور یکسان به کار میرود، غوطهوری است – احساس یک بازیکن از سکونت در فضایی که روی صفحه نمایش داده میشود. استفاده بیش از حد از این اصطلاح از ارزش تحلیلی آن کاسته و معنای آن را چه در تحلیل و چه در طراحی اشتباه گرفته است. به جای اینکه غوطه وری را به عنوان یک تجربه واحد تصور کند، Calleja آن را به عنوان ترکیبی از پدیده های تجربی مختلف می بیند که از طریق گیم پلی بازی به دست می آید. او چارچوبی (بر اساس تحقیقات کیفی) برای توصیف این پدیده ها پیشنهاد می کند: مدل درگیری بازیکن. این مدل شامل دو مرحله زمانی تشکیلدهنده میشود – فاز کلان، که درگیری آفلاین را نشان میدهد، و خرد، که نشاندهنده درگیری لحظه به لحظه در طول بازی است – و همچنین شش بعد درگیری بازیکن: جنبشی، فضایی، مشترک، روایتی، عاطفی، و مسخره ترکیب تجربی تشدید شده و درونی شده می تواند به ادغام منتهی شود – مفهومی که Calleja آن را به عنوان جایگزینی برای غوطه وری مشکل ساز پیشنهاد می کند. او استدلال می کند که ادغام استعاره دقیق تری است که پایه ای محکم برای تحقیقات و طراحی آینده فراهم می کند.
Digital games offer a vast range of engaging experiences, from the serene exploration of beautifully rendered landscapes to the deeply cognitive challenges presented by strategic simulations to the adrenaline rush of competitive team-based shoot-outs. Digital games enable experiences that are considerably different from a reader’s engagement with literature or a moviegoer’s experience of a movie. In In-Game, Gordon Calleja examines what exactly it is that makes digital games so uniquely involving and offers a new, more precise, and game-specific formulation of this involvement. One of the most commonly yet vaguely deployed concepts in the industry and academia alike is immersion–a player’s sensation of inhabiting the space represented onscreen. Overuse of this term has diminished its analytical value and confused its meaning, both in analysis and design. Rather than conceiving of immersion as a single experience, Calleja views it as blending different experiential phenomena afforded by involving gameplay. He proposes a framework (based on qualitative research) to describe these phenomena: the player involvement model. This model encompasses two constituent temporal phases–the macro, representing offline involvement, and the micro, representing moment-to-moment involvement during gameplay–as well as six dimensions of player involvement: kinesthetic, spatial, shared, narrative, affective, and ludic. The intensified and internalized experiential blend can culminate in incorporation–a concept that Calleja proposes as an alternative to the problematic immersion. Incorporation, he argues, is a more accurate metaphor, providing a robust foundation for future research and design.
دانلود کتاب «درون بازی: از غوطه وری تا ادغام»
برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.