دانلود کتاب Geometric Algebra for Computer Science (Revised Edition): An Object-Oriented Approach to Geometry (The Morgan Kaufmann Series in Computer Graphics) (به فارسی: جبر هندسی برای علوم کامپیوتر (نسخه اصلاح شده): رویکرد شی گرا به هندسه (سری مورگان کافمن در گرافیک کامپیوتری)) نوشته شده توسط «Leo Dorst – Daniel Fontijne – Stephen Mann»
اطلاعات کتاب جبر هندسی برای علوم کامپیوتر (نسخه اصلاح شده): رویکرد شی گرا به هندسه (سری مورگان کافمن در گرافیک کامپیوتری)
موضوع اصلی: کامپیوتر – برنامه نویسی
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Morgan Kaufmann
نویسنده: Leo Dorst – Daniel Fontijne – Stephen Mann
زبان: english
فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2007
تعداد صفحه: 622
حجم فایل: 10.52 مگابایت
کد کتاب: 0123749425 , 9780123749420
نوبت چاپ: Revised
توضیحات کتاب جبر هندسی برای علوم کامپیوتر (نسخه اصلاح شده): رویکرد شی گرا به هندسه (سری مورگان کافمن در گرافیک کامپیوتری)
کتاب جبر هندسی برای علوم کامپیوتر نوشته دورست، فونتیجن و مان یکی از بهترین مقدمههایی را که من دیدهام برای این موضوع دارد.
این شامل مقدمه های خوبی در مورد محصولات نقطه و گوه و نحوه استفاده از آنها و مدل سازی آنها می باشد. بعد از اینکه شخص با این ایده ها راحت شد، موضوع را به صورت بدیهی معرفی می کند. بسیاری از مطالب مقدماتی پیش از بدیهیات مبتنی بر استفاده از محصول اسکالر است که به عنوان یک تعیین کننده تعریف می شود. باید صبور باشید تا ببینید این از کجا و چرا می آید، اما این انتخاب به نویسندگان این امکان را می دهد که برخی از یادگیری ریاضی را به تعویق بیندازند تا زمانی که فرد برای ایده ها کمی بهتر آماده شود.
پس از شروع مطالعه موضوع با مقالات Hestenes، Cambridge و Baylis، متوجه شدم که نماد جایگزین برای حاصلضرب نقطه تعمیم یافته (L و L معکوس برای انقباض) در ابتدا باعث حواس پرتی می شود، اما تطبیق با آن در نهایت کار سختی نیست.
این کتاب دارای سه بخش است که بخش اول اصول اولیه، بخش دوم کاربردهای همسان گرافیک و آخرین پوشش را پوشش می دهد. وقتی کسی کتاب های جبر هندسی را می خواند، طبیعی است که در این مورد تعجب کند، و جوانب مثبت، منفی و کارآمدی تکنیک های مختلف پیاده سازی مورد بحث قرار می گیرد.
منابع وب دیگری مرتبط با این کتاب وجود دارد که بسیار خوب هستند. بهترین آنها GAViewer است، یک ماشین حساب هندسی گرافیکی که محصول برخی از تحقیقاتی است که این کتاب را تولید کرده است. انجام تمرینهای آموزشی GAViewer یک راه عالی برای ایجاد شهود برای همراهی با ریاضیات، قرار دادن دوباره هندسی در جبر است.
تمرینات GAViewer خاصی وجود دارد که می توانید مستقل از کتاب انجام دهید، و همچنین یک آموزش تعاملی عالی در دسترس است. وبسایت کتاب را مرور کنید، یا «2003 Game Developer Lecture»، آموزش تعاملی GA را جستجو کنید. وب سایت UvA GA: Tutorials’. حتی اگر کسی تصمیم بگیرد که GA را یاد نگیرد، استفاده از آن برای بازی با دستکاری محصولات متقاطع گرافیکی، با قابلیت چرخش دیدگاه ها، کاملاً منظم و ارزشمند است.
It contains particularly good introductions to the dot and wedge products and how they can be applied and what they can be used to model. After one gets comfortable with these ideas they introduce the subject axiomatically. Much of the pre-axiomatic introductory material is based on the use of the scalar product, defined as a determinant. You’ll have to be patient to see where and why that comes from, but this choice allows the authors to defer some of the mathematical learning overhead until one is ready for the ideas a bit better.
Having started study of the subject with papers of Hestenes, Cambridge, and Baylis papers, I found the alternate notation for the generalized dot product (L and backwards L for contraction) distracting at first but adjusting to it does not end up being that hard.
This book has three sections, the first covering the basics, the second covering the conformal applications for graphics, and the last covering implementation. As one reads geometric algebra books it is natural to wonder about this, and the pros, cons and efficiencies of various implementation techniques are discussed.
There are other web resources available associated with this book that are quite good. The best of these is GAViewer, a graphical geometric calculator that was the product of some of the research that generated this book. Performing the GAViewer tutorial exercises is a great way to build some intuition to go along with the math, putting the geometric back in the algebra.
There are specific GAViewer exercises that you can do independent of the book, and there is also an excellent interactive tutorial available. Browse the book website, or Search for ‘2003 Game Developer Lecture, Interactive GA tutorial. UvA GA Website: Tutorials’. Even if one decided not to learn GA, using this to play with the graphical cross product manipulation, with the ability to rotate viewpoints, is quite neat and worthwhile.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.