برنامه نويسي

بازی در سیستم عامل سیمبین: کتابچه راهنمای توسعه موبایل

Games on Symbian OS: A Handbook for Mobile Development

دانلود کتاب Games on Symbian OS: A Handbook for Mobile Development (به فارسی: بازی در سیستم عامل سیمبین: کتابچه راهنمای توسعه موبایل) نوشته شده توسط «Fadi Chehimi – Leon Clarke – Michael Coffey – Paul Coulton – Twm Davies – Roland Geisler – Nigel Hietala – Sam Mason – Peter Lykke Nielsen – Aleks Garo Pamir – Jo Stichbury»


اطلاعات کتاب بازی در سیستم عامل سیمبین: کتابچه راهنمای توسعه موبایل

موضوع اصلی: کامپیوتر – برنامه نویسی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Wiley

نویسنده: Fadi Chehimi – Leon Clarke – Michael Coffey – Paul Coulton – Twm Davies – Roland Geisler – Nigel Hietala – Sam Mason – Peter Lykke Nielsen – Aleks Garo Pamir – Jo Stichbury

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2008

تعداد صفحه: 408

حجم فایل: 2.71 مگابایت

کد کتاب: 0470998040 , 9780470998045

توضیحات کتاب بازی در سیستم عامل سیمبین: کتابچه راهنمای توسعه موبایل

بخش اول این کتاب صنعت بازی‌های موبایلی را مورد بحث قرار می‌دهد و شامل تجزیه و تحلیل در مورد اینکه چرا صنعت موبایل با سایر بخش‌های بازار بازی‌ها متفاوت است، بحثی در مورد فروش بازی‌های موبایل، انواع آن‌ها، گیمرهایی که آنها را بازی می‌کنند، و چگونگی بازی ها فروخته می شود بخش دوم جنبه های کلیدی نوشتن بازی برای گوشی های هوشمند سیمبین را با استفاده از Symbian C++ و API های بومی شرح می دهد. این فصل ها شامل استفاده از گرافیک و صدا، طراحی بازی چند نفره، اصول نوشتن حلقه بازی با استفاده از اشیاء فعال سیستم عامل سیمبین و تمرین خوب کلی می شود. همچنین فصلی در مورد استفاده از APIهای سخت افزاری مانند دوربین و ویبرا وجود دارد. بخش سوم انتقال بازی‌ها به سیستم‌عامل Symbian با استفاده از C یا C++ را پوشش می‌دهد و پشتیبانی استانداردهایی را که Symbian OS ارائه می‌دهد و برخی از راه‌حل‌های میان‌افزار موجود را مورد بحث قرار می‌دهد. فصلی درباره پلتفرم N-Gage به این موضوع می‌پردازد که چگونه نوکیا در نسل بعدی بازی‌های موبایل پیشگام است، با ارائه یک پلتفرم SDK برای توسعه‌دهندگان بازی‌های حرفه‌ای برای انتقال سریع و مؤثر بازی‌ها. بخش پایانی کتاب درباره نحوه ایجاد بازی‌های موبایل برای تلفن‌های هوشمند سیمبین با استفاده از جاوا ME، Doja (برای ژاپن) یا Flash Lite 2 بحث می‌کند. این کتاب به شما کمک می‌کند اگر: * یک توسعه‌دهنده ++C آشنا به توسعه موبایل هستید اما در این زمینه تازه کار هستید. بازار بازی * یک توسعه دهنده حرفه ای بازی که مایل است بازی های شما را برای اجرا بر روی پلتفرم های سیستم عامل Symbian مانند S60 و UIQ * شخصی که علاقه مند به ایجاد بازی های C++، Java ME یا Flash Lite برای تلفن های هوشمند Symbian است. این کتاب نحوه ایجاد بازی های موبایل برای گوشی های هوشمند سیمبین مانند S60 3rd Edition، UIQ3 یا دستگاه های FOMA را نشان می دهد. این شامل کمک‌های تعدادی از کارشناسان در صنعت بازی‌های تلفن همراه، از جمله تیم N-gage نوکیا، Ideaworks3D، و ZingMagic، و همچنین دانشگاهیان در زمینه تجربه‌های نوآورانه تلفن همراه است.


The first part of this book discusses the mobile games industry, and includes analysis of why the mobile industry differs from other sectors of the games market, a discussion of the sales of mobile games, their types, the gamers who play them, and how the games are sold. The second part describes key aspects of writing games for Symbian smartphones using Symbian C++ and native APIs. The chapters cover the use of graphics and audio, multiplayer game design, the basics of writing a game loop using Symbian OS active objects, and general good practice. There is also a chapter covering the use of hardware APIs, such as the camera and vibra. Part Three covers porting games to Symbian OS using C or C++, and discusses the standards support that Symbian OS provides,and some of the middleware solutions available. A chapter about the N-Gage platform discusses how Nokia is pioneering the next generation of mobile games, by providing a platform SDK for professional games developers to port games rapidly and effectively. The final part of the book discusses how to create mobile games for Symbian smartphones using java ME, Doja (for Japan) or Flash Lite 2. This book will help you if you are: * a C++ developer familiar with mobile development but new to the games market * a professional games developer wishing to port your games to run on Symbian OS platforms such as S60 and UIQ * someone who is interested in creating C++, Java ME or Flash Lite games for Symbian smartphones. This book shows how to create mobile games for Symbian smartphones such as S60 3rd Edition, UIQ3 or FOMA devices. It includes contributions from a number of experts in the mobile games industry, including Nokia’s N-gage team, Ideaworks3D, and ZingMagic, as well as academics leading the field of innovative mobile experiences.

دانلود کتاب «بازی در سیستم عامل سیمبین: کتابچه راهنمای توسعه موبایل»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید