برنامه نويسي

کتاب آشپزی GameMaker

GameMaker Cookbook

دانلود کتاب GameMaker Cookbook (به فارسی: کتاب آشپزی GameMaker) نوشته شده توسط «Brandon Gardiner»


اطلاعات کتاب کتاب آشپزی GameMaker

موضوع اصلی: کامپیوتر – برنامه نویسی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Packt Publishing – ebooks Account

نویسنده: Brandon Gardiner

زبان: english

فرمت کتاب: EPUB (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2015

تعداد صفحه: 212

حجم فایل: 2.71 مگابایت

کد کتاب: 1784399841 , 9781784399849

توضیحات کتاب کتاب آشپزی GameMaker

ویژگی‌های کلیدی

  • طراحی و توسعه عناصر بازی که می‌توانند به تنهایی یا روی هم برای بهبود تجربه بازی خود استفاده شوند
  • بررسی برنامه‌های افزودنی که می‌توانند قفل GameMaker را باز کنند: پتانسیل واقعی استودیو برای ایجاد بازی‌های پیچیده
  • راهنمای ساده و مبتنی بر دستور العمل برای ارتقاء مهارت های GameMaker شما به سطح بعدی

توضیحات کتاب

GameMaker: Studio به عنوان ابزاری شروع به کار کرد که قادر به ایجاد بازی های ساده با استفاده از یک رابط کشیدن و رها کردن از آن زمان، این ابزار تبدیل به ابزاری قدرتمند برای ساخت بازی‌های آماده انتشار برای رایانه‌های شخصی، مک، دستگاه‌های تلفن همراه و حتی کنسول‌های نسل فعلی شده است. GameMaker به گونه ای طراحی شده است که به کاربران خود اجازه می دهد تا بدون نیاز به یادگیری هیچ یک از زبان های برنامه نویسی پیچیده مانند C ++ یا جاوا، بازی توسعه دهند. همچنین امکان توزیع مجدد در چندین پلتفرم را فراهم می کند.

این کتاب به شما می آموزد که از پتانسیل کامل GameMaker: Studio استفاده کنید و توسعه بازی خود را به ارتفاعات جدیدی ببرید.

این کتاب با پوشش دادن اصول اولیه و مقدماتی آغاز می شود. یک پایه محکم برای مفاهیم پیشرفته GameMaker. در ادامه، موضوعاتی مانند کنترل، فیزیک و حرکت پیشرفته را پوشش می دهد و از یک رویکرد استراتژیک برای منحنی یادگیری استفاده می کند. این کتاب با ارائه بینش هایی در مورد مفاهیم پیچیده مانند رابط کاربری گرافیکی، منوها، سیستم ذخیره، نورپردازی، ذرات و VFX به پایان می رسد.

در پایان کتاب، می توانید با استفاده از GameMaker بازی ها را طراحی کنید: استودیو کنید و تکنیک‌های مشابهی را در بازی‌های دیگری که می‌خواهید طراحی کنید اجرا کنید.

آنچه یاد خواهید گرفت

  • طرح‌های کنترل پخش‌کننده در انواع مختلف، مانند کنترل‌های لمسی و گیم‌پد را تنظیم کنید
  • جعبه شنی فیزیکی خود را بسازید
  • به حرکات پخش کننده پیشرفته عادت کنید
  • موسیقی و صدای سه بعدی را در بازی های خود پیاده سازی کنید
  • از لایه های رابط کاربری گرافیکی GameMaker برای ایجاد بازی های هیجان انگیز استفاده کنید
  • تنظیمات قابل تنظیم بازی ایجاد کنید و سیستم ها را ذخیره کنید
  • با نورپردازی و جلوه های ویژه به بازی خود عمق دهید

درباره نویسنده

Brandon Gardiner یک توسعه دهنده و طراح بازی است که عشق خود را به بازی های ویدیویی زندگی می کند. اگرچه او تلاش خود را در بازی ها از طریق هنر سه بعدی و طراحی سطح آغاز کرد، اما همیشه یک دفترچه از ایده های بازی ها و مکانیک های بازی را که می خواست ببیند نگه می داشت. زمانی که او GameMaker: Studio را کشف کرد، متوجه شد که می‌تواند این ایده‌ها را زنده کند.

او فارغ‌التحصیل اولین نسخه از برنامه توسعه بازی در کالج جورج براون تورنتو است. در کالج، او به عنوان یک هنرمند و طراح در چندین پروژه بازی برای شرکت‌های خارجی، از جمله برنامه‌های تلویزیونی کودکان و عناوین آموزشی، کار کرد. او پس از فارغ التحصیلی، استودیوی MechaBee را تأسیس کرد که در آنجا، به عنوان تنها توسعه دهنده بازی های موبایل و رایانه شخصی، یک جک از همه مشاغل است.

او همچنین یک وبلاگ در http://www.gamemakerhq.com می نویسد. او امیدوار است که از طریق آن منبعی برای توسعه دهندگان مستقل دیگر بسازد. او با همسرش در تورنتو زندگی می‌کند، جایی که او یکی از جانبازان بازی سالانه Toronto Game Jam (tojam.ca)، یکی از اعضای فعال انجمن بین‌المللی توسعه‌دهندگان بازی است.

فهرست محتوا

  1. طرح بازی – ایجاد گیم پلی پایه
  2. این تحت کنترل است – بررسی طرح های کنترل مختلف
  3. بیایید آن را حرکت دهیم – حرکت و چیدمان پیشرفته
  4. بیایید فیزیکی شویم – با استفاده از سیستم فیزیک GameMaker
  5. li>
  6. اکنون این را بشنو! – موسیقی و جلوه های صوتی
  7. این همه رابط کاربری گرافیکی است! – ایجاد رابط کاربری گرافیکی و منوها
  8. صرفه جویی در روز – ذخیره داده های بازی
  9. آنها را روشن کنید! – تقویت بازی خود با تکنیک های نورپردازی
  10. Particle Man, Particle Man – افزودن لهستانی به بازی خود با جلوه های بصری و ذرات
  11. سلام، جهان – ایجاد ابعاد جدید بازی از طریق شبکه
  12. li>

Key Features

  • Design and develop game elements that can be used alone or stacked to enhance your gaming experience
  • Explore extensions that can unlock GameMaker: Studio’s true potential to create complex games
  • A recipe-based, easy-to-follow guide to take your GameMaker skills to the next level

Book Description

GameMaker: Studio started off as a tool capable of creating simple games using a drag-and-drop interface. Since then, it has grown to become a powerful instrument to make release-ready games for PC, Mac, mobile devices, and even current-gen consoles. GameMaker is designed to allow its users to develop games without having to learn any of the complex programming languages such as C++ or Java. It also allows redistribution across multiple platforms.

This book teaches you to harness GameMaker: Studio’s full potential and take your game development to new heights.

It begins by covering the basics and lays a solid foundation for advanced GameMaker concepts. Moving on, it covers topics such as controls, physics, and advanced movement, employing a strategic approach to the learning curve. The book concludes by providing insights into complex concepts such as the GUI, menus, save system, lighting, particles, and VFX.

By the end of the book, you will be able to design games using GameMaker: Studio and implement the same techniques in other games you intend to design.

What you will learn

  • Set up player control schemes of various types, such as touch controls and a gamepad
  • Create your own physics sandbox
  • Get accustomed to advanced player movement
  • Implement music and 3D sound in your games
  • Utilize GameMaker’s GUI layers to create exciting games
  • Generate adjustable game settings and save systems
  • Add depth to your game with lighting and special effects

About the Author

Brandon Gardiner is a game developer and designer living out his love of video games. Though he started his foray into games through 3D art and level design, he always kept a notebook of ideas for games and game mechanics he wished to see. When he discovered GameMaker: Studio, he found that he could bring these ideas to life.

He is a graduate of the first iteration of the game development program at Toronto’s George Brown College. In college, he worked as an artist and designer on several game projects for outside companies, including tie-ins for children’s television shows and educational titles. After graduating, he founded MechaBee Studios where, being the sole developer of mobile and PC games, he is a jack of all trades.

He also writes a blog at http://www.gamemakerhq.com, through which he hopes to build a resource for other independent developers. He lives with his wife in Toronto where he is a veteran of the annual Toronto Game Jam (tojam.ca), an active member of the International Game Developers Association.

Table of Contents

  1. Game Plan – Creating Basic Gameplay
  2. It’s Under Control – Exploring Various Control Schemes
  3. Let’s Move It – Advanced Movement and Layout
  4. Let’s Get Physical – Using GameMaker’s Physics System
  5. Now Hear This! – Music and Sound Effects
  6. It’s All GUI! – Creating Graphical User Interface and Menus
  7. Saving the Day – Saving Game Data
  8. Light ’em up! – Enhancing Your Game with Lighting Techniques
  9. Particle Man, Particle Man – Adding Polish to Your Game with Visual Effects and Particles
  10. Hello, World – Creating New Dimensions of Play Through Networking

دانلود کتاب «کتاب آشپزی GameMaker»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید