مدیریت

تئوری بازی ها و کاربردهای تجاری

Game theory and business applications

دانلود کتاب Game theory and business applications (به فارسی: تئوری بازی ها و کاربردهای تجاری) نوشته شده توسط «Kalyan Chatterjee – William F. Samuelson»


اطلاعات کتاب تئوری بازی ها و کاربردهای تجاری

موضوع اصلی: تجارت و اقتصاد – مدیریت و رهبری

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Springer

نویسنده: Kalyan Chatterjee – William F. Samuelson

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2001

تعداد صفحه: 396

حجم فایل: 6.65 مگابایت

کد کتاب: 0306475685 , 9780792373322

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب تئوری بازی ها و کاربردهای تجاری

در بیست و پنج سال گذشته، تئوری بازی برای تعداد فزاینده ای از مشکلات عملی به کار گرفته شده است: از تجزیه و تحلیل ضد تراست تا سیاست پولی. از طراحی موسسات حراج تا ساختار انگیزه ها در شرکت ها؛ از مسابقات ثبت اختراع تا حل اختلاف. هدف تئوری بازی ها و برنامه های کاربردی کسب و کار این است که این کاربردهای تئوری بازی ها را در یک دیدگاه گسترده و معنادار از روش هایی که می توان تصمیمات تجاری را مدل سازی و تحلیل کرد، گسترش داد. محتویات فصل طیف گسترده ای از عملکردهای تجاری را در بر می گیرد – از حسابداری گرفته تا امور مالی، عملیات، استراتژی و طراحی سازمانی. علاوه بر این، حوزه‌های کاربردی خاص شامل انواع مختلفی از رقابت در بازار، چانه‌زنی، مزایده و مناقصه رقابتی است. همه این برنامه‌ها شامل تنظیمات تصمیم‌گیری رقابتی هستند، به‌ویژه موقعیت‌هایی که تعدادی از عوامل اقتصادی در تعقیب منافع شخصی مربوطه خود اقداماتی را انجام می‌دهند که مجموعاً بر همه ثروت آنها تأثیر می‌گذارد. در زبان تئوری بازی، بازیکنان اقداماتی مطابق با «قوانین بازی» انجام می‌دهند و این اقدامات مشترک، نتایج و بازده نهایی را تعیین می‌کنند. همانطور که این جلد نشان می دهد، تئوری بازی یک راهنمای قانع کننده برای استراتژی کسب و کار ارائه می دهد. بخش اول این جلد، کاربردهای نظری بازی را در چهار حوزه عملکردی تجارت مورد بحث قرار می دهد: امور مالی، حسابداری، مدیریت عملیات و سیستم های اطلاعاتی، و طراحی سازمان. بخش دوم استراتژی های رقابتی در بازارهای «ناکامل» را در نظر می گیرد. این چهار فصل با استفاده از رویکردهای نظری بازی مشارکتی و غیرهمکاری، موضوعات مختلفی را مورد بررسی قرار می‌دهد: رقابت فضایی، نشانه‌هایی از کیفیت محصول، اعتماد و همکاری در روابط مستمر، رفتار استراتژیک در چانه‌زنی، و «تعادل قدرت» بین شرکت و آن. خریداران و تامین کنندگان بخش آخر کتاب به طور مفصل به مزایده ها و موسسات مناقصه رقابتی می پردازد. تاکید بر نقش تئوری بازی ها در تئوری و عمل حراج است. موضوعات در نظر گرفته شده شامل مزایده بهینه، تبانی مناقصه گران و طراحی موسسات فروش طیف رادیویی و تجارت برق است.


In the last twenty-five years, game theory has been applied to a growing number of practical problems: from antitrust analysis to monetary policy; from the design of auction institutions to the structuring of incentives within firms; from patent races to dispute resolution. The purpose of Game Theory and Business Applications is to expand these applications of game theory into a broad and meaningful view of the way business decisions can be modelled and analyzed. The chapter contents embrace a wide variety of business functions — from accounting to finance, to operations, to strategy, and to organizational design. In addition, specific application areas include numerous kinds of market competition, bargaining, auctions and competitive bidding. All of these applications involve competitive decision settings, specifically situations where a number of economic agents in pursuit of their respective self-interests take actions that together affect all of their fortunes. In the language of game theory, players take actions consistent with the given `rules of the game,’ and these joint actions determine final outcomes and payoffs. As this volume demonstrates, game theory provides a compelling guide for business strategy. The first section of this volume discusses game-theoretic applications in four functional areas of business: finance, accounting, operations management and information systems, and organization design. The second section considers competitive strategies in `imperfect’ markets. Using cooperative and non-cooperative game-theoretic approaches, these four chapters consider various topics: spatial competition, signaling of product quality, trust and cooperation in ongoing relationships, strategic behavior in bargaining, and the `balance of power’ between the firm and its buyers and suppliers. The last section of the book deals in detail with auctions and competitive bidding institutions. The emphasis is on the contributions of game theory to both auction theory and practice. Topics considered include optimal auctions, bidder collusion, and the design of institutions for selling the radio spectrum and trading electrical power.

دانلود کتاب «تئوری بازی ها و کاربردهای تجاری»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید