برنامه نويسي

برنامه نویسی بازی با Unity و C#: راهنمای کامل برای مبتدیان

Game Programming with Unity and C#: A Complete Beginner’s Guide

دانلود کتاب Game Programming with Unity and C#: A Complete Beginner’s Guide (به فارسی: برنامه نویسی بازی با Unity و C#: راهنمای کامل برای مبتدیان) نوشته شده توسط «Casey Hardman»


اطلاعات کتاب برنامه نویسی بازی با Unity و C#: راهنمای کامل برای مبتدیان

موضوع اصلی: کامپیوتر – برنامه نویسی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Apress

نویسنده: Casey Hardman

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2020

تعداد صفحه: 577 / 573

حجم فایل: 8.40 مگابایت

کد کتاب: 1484256557 , 9781484256558

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب برنامه نویسی بازی با Unity و C#: راهنمای کامل برای مبتدیان

این کتاب برای مبتدیانی طراحی شده است که هیچ دانش یا تجربه ای در توسعه بازی یا برنامه نویسی ندارند، این کتاب اصول موتور بازی Unity، زبان برنامه نویسی C# و هنر برنامه نویسی شی گرا را آموزش می دهد. مفاهیم جدید نه تنها توضیح داده شده‌اند، بلکه به‌طور کامل نشان داده شده‌اند.
با مقدمه‌ای بر Unity، با صحنه‌ها، GameObjects، پیش ساخته‌ها، اجزا و نحوه استفاده از پنجره‌های مختلف برای تعامل با موتور آشنا خواهید شد. سپس با مرور قوانین نحوی، قالب‌بندی، متدها، متغیرها، اشیاء و انواع، کلاس‌ها و وراثت به اصول برنامه‌نویسی می‌پردازید، در حالی که خودتان دستتان را کثیف می‌نویسید و کد را آزمایش می‌کنید. بعداً، این کتاب نحوه نمایش داده های اسکریپت در Inspector و اصول اولیه سیستم سریال سازی Unity را توضیح می دهد.
این کار با دقت ساخته شده شما را از طریق برنامه ریزی و توسعه استخوان های خالی راهنمایی می کند، پروژه های بازی ساده ای که برای تمرین مفاهیم برنامه نویسی طراحی شده اند، در حالی که وقفه های مرتبط کمتری را از سر راه خود دور نگه می دارند، و به شما این امکان را می دهند که قبل از هر چیز روی اجرای مکانیک بازی تمرکز کنید. از طریق این پروژه‌های نمونه، این کتاب مدیریت ورودی، بدنه‌های صلب، برخورددهنده‌ها، دوربین‌ها، نمونه‌سازی پیش ساخته، بارگذاری صحنه، طراحی رابط کاربری و کدنویسی و موارد دیگر را آموزش می‌دهد.
در پایان، شما پایه‌ای محکم در برنامه‌نویسی خواهید داشت. راه شما را در درک نحو اصلی سی شارپ و اصول برنامه نویسی شی گرا هموار می کند – نه فقط اینکه چه چیزی را تایپ کنید، بلکه چرا تایپ می شود و واقعاً چه کاری انجام می دهد. برنامه نویسی بازی با یونیتی و سی شارپشما را در مسیر راحت شدن با موتور بازی یونیتی و مستندات آن و نحوه جستجوی مستقل اطلاعات بیشتر در مورد مفاهیم و چالش‌های هنوز دست نخورده هدایت می‌کند.
آنچه یاد خواهید گرفت

  • مبانی برنامه نویسی کامپیوتری شی گرا را درک کنید، از جمله موضوعاتی که به طور خاص برای بازی ها مرتبط هستند.
  • از مهارت های سطح مبتدی تا متوسط ​​استفاده کنید. زبان برنامه نویسی C# و نحو آن.
  • تمام انواع اجزای اصلی موتور بازی Unity را مرور کنید: برخورددهنده ها و بدنه های صلب، چراغ ها، دوربین ها، اسکریپت ها و غیره.
  • از ضروری استفاده کنید. دانش موتور بازی Unity و ویژگی های آن برای ایجاد تعادل در مکانیک های گیم پلی برای ایجاد تجربیات جالب.

این کتاب برای چه کسانی است
مبتدیانی که هیچ تجربه قبلی در برنامه نویسی یا توسعه بازی ندارند و می خواهند با پایه ای محکم یاد بگیرند که آنها را برای توسعه بیشتر مهارت های خود آماده می کند.


​Designed for beginners with no knowledge or experience in game development or programming, this book teaches the essentials of  the Unity game engine,the C# programming language, and the art of object-oriented programming. New concepts are not only explained, but thoroughly demonstrated.
Starting with an introduction to Unity, you’ll learn about scenes, GameObjects, prefabs, components, and how to use the various windows to interact with the engine. You’ll then dive into the fundamentals of programming by reviewing syntax rules, formatting, methods, variables, objects and types, classes, and inheritance, all while getting your hands dirty writing and testing code yourself. Later, the book explains how to expose script data in the Inspector and the basics of Unity’s serialization system. 
This carefully crafted work guides you through the planning and development of bare bones, simple game projects designed to exercise programming concepts while keeping less relevant interruptions out of the way, allowing you to focus on the implementation of game mechanics first and foremost. Through these example projects, the book teaches input handling, rigidbodies, colliders, cameras, prefab instantiation, scene loading, user interface design and coding, and more.
By the end, you’ll have built a solid foundation in programming that will pave your way forward in understanding core C# syntax and fundamentals of object-oriented programming―not just what to type but why it’s typed and what it’s really doing. Game Programming with Unity and C# will send you on your way to becoming comfortable with the Unity game engine and its documentation and  how to independently seek further information on yet-untouched concepts and challenges.
What You’ll Learn

  • Understand the fundamentals of object-oriented computer programming, including topics specifically relevant for games.
  • Leverage beginner-to-intermediate-level skills of the C# programming language and its syntax.
  • Review all major component types of the Unity game engine: colliders and rigidbodies, lights, cameras, scripts, etc.
  • Use essential knowledge of the Unity game engine and its features to balance gameplay mechanics for making interesting experiences. 

Who This Book Is For
Beginners who have no prior experience in programming or game development who would like to learn with a solid foundation that prepares them to further develop their skills.

دانلود کتاب «برنامه نویسی بازی با Unity و C#: راهنمای کامل برای مبتدیان»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید