دانلود کتاب Game Programming Algorithms and Techniques A Platform-Agnostic Approach (به فارسی: الگوریتم ها و تکنیک های برنامه نویسی بازی یک رویکرد پلتفرم-آگنوستیک) نوشته شده توسط «Sanjay Madhav»
اطلاعات کتاب الگوریتم ها و تکنیک های برنامه نویسی بازی یک رویکرد پلتفرم-آگنوستیک
موضوع اصلی: کامپیوتر – کامپیوتر و بازی های ویدئویی
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Addison-Wesley Professional
نویسنده: Sanjay Madhav
زبان: english
فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2013
تعداد صفحه: 350
حجم فایل: 10.01 مگابایت
کد کتاب: 0321940156 , 9780321940155
توضیحات کتاب الگوریتم ها و تکنیک های برنامه نویسی بازی یک رویکرد پلتفرم-آگنوستیک
الگوریتمها و تکنیکهای برنامهنویسی بازی، مروری دقیق بر بسیاری از الگوریتمها و تکنیکهای مهمی است که امروزه در برنامهنویسی بازیهای ویدیویی استفاده میشوند. این کتاب برای برنامه نویسانی که با برنامه نویسی شی گرا و ساختارهای داده اولیه آشنا هستند، طراحی شده است، این کتاب بر مفاهیم کاربردی که کاربرد واقعی در صنعت بازی دارند تمرکز دارد.
Sanjay Madhav یک رویکرد منحصر به فرد پلت فرم و چارچوب-آگنوستیک را اتخاذ می کند. به توسعه تقریباً هر بازی، در هر سبک، با هر زبان یا چارچوبی کمک خواهد کرد. او تکنیک های اساسی برای کار با گرافیک های دو بعدی و سه بعدی، فیزیک، هوش مصنوعی، دوربین ها و بسیاری موارد دیگر را ارائه می دهد.
هر مفهوم با شبه کد روشن می شود که برای هر برنامه نویس C#، جاوا یا C++ بصری خواهد بود. و در دوره های برنامه نویسی بازی مدهاو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی اصلاح و اثبات شده است. مرور سؤالات بعد از هر فصل کمک می کند تا مهم ترین مفاهیم را قبل از ادامه کار تقویت کنید.
Madhav با تجزیه و تحلیل دقیق دو بازی کامل به پایان می رسد: یک اسکرولر جانبی دو بعدی iOS (نوشته شده در Objective-Cusing cocos2d) و یک رایانه 3 بعدی /بازی دفاعی برج مک/لینوکس (نوشته شده در سی شارپ با استفاده از XNA/MonoGame). این بازیها بسیاری از الگوریتمها و تکنیکهای پوششدهی شده در فصلهای قبلی را نشان میدهند و کد منبع کامل آن در gamealgorithms.net موجود است.
پوشش شامل
مدیریت زمان بازی، کنترل سرعت، و اطمینان از ثبات در موارد مختلف است. سخت افزار
تکنیک های اساسی گرافیک دوبعدی برای بازی های مدرن موبایل
بردارها، ماتریس ها و جبر خطی برای بازی های سه بعدی
گرافیک های سه بعدی شامل فضاهای مختصات، نور و سایه، بافر z و چهارتایی ها
بررسی گسترده امروزی مجموعه ای از ورودی های دیجیتال و آنالوگ
سیستم های صوتی شامل رویدادهای صوتی، صدای سه بعدی و پردازش سیگنال دیجیتال
اصول فیزیک بازی، از جمله تشخیص برخورد و ادغام عددی
دوربین ها: اول شخص، فالو، اسپلاین و بیشتر
هوش مصنوعی: مسیریابی، رفتارهای مبتنی بر حالت، و استراتژی/برنامه ریزی
واسط های کاربری از جمله سیستم های منو و نمایشگرهای بالا
اسکریپت نویسی و فایل های داده مبتنی بر متن: زمان، نحوه و مکان استفاده آنها
مبانی شبکه بازی ها از جمله پروتکل ها و توپولوژی شبکه
Sanjay Madhav takes a unique platform- and framework-agnostic approach that will help develop virtually any game, in any genre, with any language or framework. He presents the fundamental techniques for working with 2D and 3D graphics, physics, artificial intelligence, cameras, and much more.
Each concept is illuminated with pseudocode that will be intuitive to any C#, Java, or C++ programmer, and has been refined and proven in Madhav’s game programming courses at the University of Southern California. Review questions after each chapter help solidify the most important concepts before moving on.
Madhav concludes with a detailed analysis of two complete games: a 2D iOS side-scroller (written in Objective-Cusing cocos2d) and a 3D PC/Mac/Linux tower defense game (written in C# using XNA/ MonoGame). These games illustrate many of the algorithms and techniques covered in the earlier chapters, and the full source code is available at gamealgorithms.net.
Coverage includes
Game time management, speed control, and ensuring consistency on diverse hardware
Essential 2D graphics techniques for modern mobile gaming
Vectors, matrices, and linear algebra for 3D games
3D graphics including coordinate spaces, lighting and shading, z-buffering, and quaternions
Handling today’s wide array of digital and analog inputs
Sound systems including sound events, 3D audio, and digital signal processing
Fundamentals of game physics, including collision detection and numeric integration
Cameras: first-person, follow, spline, and more
Artificial intelligence: pathfinding, state-based behaviors, and strategy/planning
User interfaces including menu systems and heads-up displays
Scripting and text-based data files: when, how, and where to use them
Basics of networked games including protocols and network topology
دانلود کتاب «الگوریتم ها و تکنیک های برنامه نویسی بازی یک رویکرد پلتفرم-آگنوستیک»
برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.