مسئولیت پذیری و اخلاق تجاری

خروج، صدا، و وفاداری: پاسخ به کاهش در شرکت ها، سازمان ها، و ایالات

Exit, Voice, and Loyalty: Responses to Decline in Firms, Organizations, and States

دانلود کتاب Exit, Voice, and Loyalty: Responses to Decline in Firms, Organizations, and States (به فارسی: خروج، صدا، و وفاداری: پاسخ به کاهش در شرکت ها، سازمان ها، و ایالات) نوشته شده توسط «Albert O. Hirschman»


اطلاعات کتاب خروج، صدا، و وفاداری: پاسخ به کاهش در شرکت ها، سازمان ها، و ایالات

موضوع اصلی: تجارت و اقتصاد – مسئولیت پذیری و اخلاق تجاری

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Harvard University Press

نویسنده: Albert O. Hirschman

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 1970

تعداد صفحه: 176

حجم فایل: 5.88 مگابایت

کد کتاب: 0674276604 , 9780674276604

توضیحات کتاب خروج، صدا، و وفاداری: پاسخ به کاهش در شرکت ها، سازمان ها، و ایالات

یک مبتکر در اندیشه معاصر در مورد توسعه اقتصادی و سیاسی در اینجا به جای رشد به زوال می نگرد. آلبرت او. هیرشمن بین راه های جایگزین برای واکنش به زوال شرکت های تجاری و به طور کلی نارضایتی از سازمان ها تمایز اساسی قائل می شود: یک خروجی – خروج عضو از سازمان یا تغییر مشتری به محصول رقیب. و صدای دیگر برای اعضا یا مشتریان است که برای تغییر “از درون” تحریک و اعمال نفوذ کنند. کارایی مکانیسم رقابتی، با اتکای کامل آن به خروج، برای موقعیت‌های مهم خاص زیر سوال می‌رود. از آنجایی که خروج اغلب صدا را کاهش می دهد در حالی که قادر به مقابله با افت نیست، وفاداری در عملکرد عقب انداختن خروج و اجازه دادن به صدا برای ایفای نقش مناسب خود دیده می شود. تأثیر متقابل این سه مفهوم طیف وسیعی از پدیده های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را روشن می کند. همانطور که نویسنده در مقدمه می‌گوید، «راه وحدت‌بخش خود را برای نگاه کردن به موضوعات مختلف مانند رقابت و نظام دو حزبی، طلاق و شخصیت آمریکایی، قدرت سیاه‌پوستان و شکست مقامات عالی «ناراضی» در استعفا پیدا کردم. ویتنام، تصمیم گرفتم کمی خودم را رها کنم.”


An innovator in contemporary thought on economic and political development looks here at decline rather than growth. Albert O. Hirschman makes a basic distinction between alternative ways of reacting to deterioration in business firms and, in general, to dissatisfaction with organizations: one-exit-is for the member to quit the organization or for the customer to switch to the competing product, and the other-voice-is for members or customers to agitate and exert influence for change “from within.” The efficiency of the competitive mechanism, with its total reliance on exit, is questioned for certain important situations. As exit often undercuts voice while being unable to counteract decline, loyalty is seen in the function of retarding exit and of permitting voice to play its proper role. The interplay of the three concepts turns out to illuminate a wide range of economic, social, and political phenomena. As the author states in the preface, “having found my own unifying way of looking at issues as diverse as competition and the two-party system, divorce and the American character, black power and the failure of ‘unhappy’ top officials to resign over Vietnam, I decided to let myself go a little.”

دانلود کتاب «خروج، صدا، و وفاداری: پاسخ به کاهش در شرکت ها، سازمان ها، و ایالات»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید