دانلود کتاب Enterprise Data Governance: Reference & Master Data Management, Semantic Modeling (به فارسی: مدیریت داده های سازمانی: مرجع و مدیریت داده های اصلی، مدل سازی معنایی) نوشته شده توسط «Pierre Bonnet(auth.)»
اطلاعات کتاب مدیریت داده های سازمانی: مرجع و مدیریت داده های اصلی، مدل سازی معنایی
موضوع اصلی: تجارت و اقتصاد – مدیریت و رهبری
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Wiley-ISTE
نویسنده: Pierre Bonnet(auth.)
زبان: english
فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2010
تعداد صفحه: 318
حجم فایل: 6.03 مگابایت
کد کتاب: 1848211821 , 9781848211827
توضیحات کتاب مدیریت داده های سازمانی: مرجع و مدیریت داده های اصلی، مدل سازی معنایی
در یک اقتصاد دیجیتال به طور فزاینده، تسلط بر کیفیت داده ها به طور فزاینده ای حیاتی است، اما هنوز در بیشتر سازمان ها یک کار قابل توجه است. ضرورت حاکمیت بهتر و تقویت قواعد بینالمللی و ساختارهای نظارتی یا نظارتی (Sarbanes Oxley، Basel II، Solvency II، IAS-IFRS و غیره) نیاز به شفافیت بیشتر و قابلیت ردیابی بهتر دادههای خود را بر شرکتها تحمیل میکند.
همه ذینفعان یک شرکت نقشی را ایفا می کنند و از اهداف کلی در اینجا سود زیادی به دست می آورند، اما همیشه در جستجوی پاسخ به بخش فناوری اطلاعات خود روی می آورند. با این حال، اکثر سیستمهای فناوری اطلاعات که در داخل کسبوکارها توسعه یافتهاند، بیش از حد پیچیده، بد سازگاری و در بسیاری موارد منسوخ هستند. این سیستم ها اغلب به منبع داده یا شکنندگی فرآیند برای کسب و کار تبدیل شده اند. در این زمینه است که مدیریت «دادههای مرجع و اصلی» یا مدیریت دادههای اصلی (MDM) و مدلسازی معنایی میتواند به منظور اصلاح مدیریت دادهها به شیوهای آیندهنگر و پایدار مداخله کند.
این کتاب نشان میدهد که چگونه مدیران شرکت و مدیران فناوری اطلاعات میتوانند این چالشهای جدید و همچنین مزایای استفاده از مرجع و مدیریت دادههای اصلی را در پاسخ به سؤالاتی در نظر بگیرند: کدام عملکردهای حاکمیت داده در دسترس هستند؟ چگونه می توان فناوری اطلاعات را با مقررات تجاری هماهنگ کرد؟ بازگشت سرمایه چقدر است؟ چگونه می توانیم دارایی ها و داده های IT نامشهود را ارزیابی کنیم؟ اصول مدلسازی معنایی چیست؟ معماری فنی MDM چیست؟ به این ترتیب، آنها بهتر میتوانند مسئولیتهای خود را در قبال سازمانهایشان انجام دهند و آنها را برای رشد و مدیریت قوی دادهها و یکپارچگی در آینده قرار دهند.
محتوا:
فصل 1 یک شرکت و دادههای آن (صفحات) 1-36):
جنبه های استراتژیک فصل 2 (صفحه های 37-56):
فصل 3 در نظر گرفتن بسته های نرم افزاری (صفحه های 57-67):
فصل 4 بازده سرمایه گذاری (صفحه های 69-85) :
فصل 5 سطوح بلوغ و مدل MDM؟Driven MDM (صفحات 87-107):
فصل 6 توابع حاکمیت داده (صفحات 109-132):
فصل 7 جنبه های سازمانی (صفحه های 133-149):
فصل 8 چارچوب مدلسازی معنایی (صفحههای 151-185):
فصل 9 روشهای مدلسازی معنایی (صفحههای 187–214):
فصل 10 مدلسازی دادههای منطقی (صفحات 215-231):
فصل 11 مدلسازی سازمان (صفحات 233-246):
فصل 12 ادغام فنی یک سیستم MDM (صفحات 247-266):
All the stakeholders in a company have a role to play and great benefit to derive from the overall goals here, but will invariably turn towards their IT department in search of the answers. However, the majority of IT systems that have been developed within businesses are overly complex, badly adapted, and in many cases obsolete; these systems have often become a source of data or process fragility for the business. It is in this context that the management of ‘reference and master data’ or Master Data Management (MDM) and semantic modeling can intervene in order to straighten out the management of data in a forward-looking and sustainable manner.
This book shows how company executives and IT managers can take these new challenges, as well as the advantages of using reference and master data management, into account in answering questions such as: Which data governance functions are available? How can IT be better aligned with business regulations? What is the return on investment? How can we assess intangible IT assets and data? What are the principles of semantic modeling? What is the MDM technical architecture? In these ways they will be better able to deliver on their responsibilities to their organizations, and position them for growth and robust data management and integrity in the future.
Content:
Chapter 1 A Company and its Data (pages 1–36):
Chapter 2 Strategic Aspects (pages 37–56):
Chapter 3 Taking Software Packages into Account (pages 57–67):
Chapter 4 Return on Investment (pages 69–85):
Chapter 5 MDM Maturity Levels and Model?Driven MDM (pages 87–107):
Chapter 6 Data Governance Functions (pages 109–132):
Chapter 7 Organizational Aspects (pages 133–149):
Chapter 8 The Semantic Modeling Framework (pages 151–185):
Chapter 9 Semantic Modeling Procedures (pages 187–214):
Chapter 10 Logical Data Modeling (pages 215–231):
Chapter 11 Organization Modeling (pages 233–246):
Chapter 12 Technical Integration of an MDM system (pages 247–266):
دانلود کتاب «مدیریت داده های سازمانی: مرجع و مدیریت داده های اصلی، مدل سازی معنایی»

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.