اقتصاد

مواجهه با شبکه های چینی: شرکت های غربی، ژاپنی و چینی در چین، 1880-1937

Encountering Chinese Networks: Western, Japanese, and Chinese Corporations in China, 1880-1937

دانلود کتاب Encountering Chinese Networks: Western, Japanese, and Chinese Corporations in China, 1880-1937 (به فارسی: مواجهه با شبکه های چینی: شرکت های غربی، ژاپنی و چینی در چین، 1880-1937) نوشته شده توسط «Sherman Cochran»


اطلاعات کتاب مواجهه با شبکه های چینی: شرکت های غربی، ژاپنی و چینی در چین، 1880-1937

موضوع اصلی: بازرگانی و اقتصاد – صنایع

نوع: کتاب الکترونیکی

نویسنده: Sherman Cochran

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2000

تعداد صفحه: 256 / 264

حجم فایل: 1.38 مگابایت

کد کتاب: 0520216253 , 9780520216259

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب مواجهه با شبکه های چینی: شرکت های غربی، ژاپنی و چینی در چین، 1880-1937

کسب‌وکارهای بزرگ از قرن نوزدهم با یک معضل دائمی در چین مواجه شده‌اند: چگونه می‌توان کنترل سلسله مراتب شرکت‌ها را در حین انطباق با شبکه‌های اجتماعی محلی حفظ کرد. شرمن کوکران، در اولین مطالعه ای که به مقایسه تجارت های غربی، ژاپنی و چینی در تاریخ چین پرداخته است، نشان می دهد که چگونه کسب و کارهای مختلف با این موضوع دست و پنجه نرم کرده اند، زیرا با تغییرات چشمگیر در جامعه، سیاست و امور خارجی چین سازگار شده اند. کوکران هر فصل یک فصل را به شش مورد از بزرگترین سرمایه گذاری های تجاری در چین قبل از انقلاب کمونیستی اختصاص می دهد: دو شرکت غربی، استاندارد اویل و شرکت بریتانیایی-آمریکایی توتون. دو شرکت ژاپنی، شرکت بازرگانی میتسوی و شرکت پنبه نایگای. و دو شرکت چینی، Shenxin Cotton Mills و China Match Company. در هر مورد، او به تلاش‌های کسب‌وکارها برای معرفی سلسله مراتب شرکت‌ها برای مدیریت توزیع کالا و سازماندهی کارگران کارخانه اشاره می‌کند و برخورد آنها با انواع شبکه‌های اجتماعی چینی را شرح می‌دهد: جناح‌های سرسخت کمپرادورهای انگلیسی زبان و تجارت قدرتمند. انجمن های بازرگانان غیر انگلیسی زبان که کالاها را به بازار هدایت می کنند. و دسته‌های کوچک کارفرمایان مستقل کارگری و باندهای بزرگ شخصیت‌های جهان اموات که کارگران کارخانه‌ها را کنترل می‌کنند. کوکران با تکیه بر منابع آرشیوی و مصاحبه‌های فردی، طیف وسیعی از رویکردهایی را که این کسب‌وکارها برای مقابله با شبکه‌های اجتماعی چینی اتخاذ کردند، توصیف می‌کند. هر کسب‌وکاری رابطه متمایز خود را با شبکه‌های محلی مذاکره می‌کرد، و همانطور که هر کسب‌وکاری در مورد بازاریابی کالاها و مدیریت کارگران کارخانه در چین یاد گرفت، این رابطه را تنظیم کرد. گاهی کنترل سلسله مراتبی خود را بر شبکه‌ها تقویت می‌کرد و گاهی اختیارات را به شبکه‌ها تفویض می‌کرد، اما نمی‌توانست شبکه‌ها را بدیهی تلقی کند یا آنها را ثابت تلقی کند، زیرا آنها به نوبه خود ابتکار عمل خود را به دست گرفتند و تنظیمات خود را انجام دادند. کوکران در این کتاب این ایده را زیر سوال می برد که گسترش سرمایه داری باعث شده است که سازمان های تجاری در طول زمان به هم نزدیک شوند. موارد او اشکال سازمانی متعددی را که توسط شرکت‌های غربی، ژاپنی و چینی در گذشته چین مورد استفاده قرار می‌گرفت، آشکار می‌کند، و نتیجه‌گیری‌های او نشان می‌دهد که کسب‌وکارها بر اساس تجربیات تاریخی خود، به‌ویژه مواجهه با شبکه‌های اجتماعی، اشکال جدیدی را آزمایش کرده‌اند.


Big businesses have faced a persistent dilemma in China since the nineteenth century: how to retain control over corporate hierarchies while adapting to local social networks. Sherman Cochran, in the first study to compare Western, Japanese, and Chinese businesses in Chinese history, shows how various businesses have struggled with this issue as they have adjusted to dramatic changes in Chinese society, politics, and foreign affairs. Cochran devotes a chapter each to six of the biggest business ventures in China before the Communist revolution: two Western-owned companies, Standard Oil and British-American Tobacco Company; two Japanese-owned companies, Mitsui Trading Company and Naigai Cotton Company; and two Chinese-owned firms, Shenxin Cotton Mills and China Match Company. In each case, he notes the businesses’ efforts to introduce corporate hierarchies for managing the distribution of goods and the organization of factory workers, and he describes their encounters with a variety of Chinese social networks: tenacious factions of English-speaking compradors and powerful trade associations of non-English-speaking merchants channeling goods into the marketplace; and small cliques of independent labor bosses and big gangs of underworld figures controlling workers in the factories. Drawing upon archival sources and individual interviews, Cochran describes the wide range of approaches that these businesses adopted to deal with Chinese social networks. Each business negotiated its own distinctive relationship with local networks, and as each business learned about marketing goods and managing factory workers in China, it adjusted this relationship. Sometimes it strengthened its hierarchical control over networks and sometimes it delegated authority to networks, but it could not afford to take networks for granted or regard them as static because they, in turn, took their own initiative and made their own adjustments. In this book Cochran calls into question the idea that the spread of capitalism has caused business organizations to converge over time. His cases bring to light numerous organizational forms used by Western, Japanese, and Chinese corporations in China’s past, and his conclusions suggest that businesses have experimented with new forms on the basis of their historical experiences-especially their encounters with social networks.

دانلود کتاب «مواجهه با شبکه های چینی: شرکت های غربی، ژاپنی و چینی در چین، 1880-1937»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید