کامپیوترها

عناصر موسیقی کامپیوتری

Elements of Computer Music

دانلود کتاب Elements of Computer Music (به فارسی: عناصر موسیقی کامپیوتری) نوشته شده توسط «F. Richard Moore»


اطلاعات کتاب عناصر موسیقی کامپیوتری

موضوع اصلی: کامپیوترها

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Prentice Hall

نویسنده: F. Richard Moore

زبان: English

فرمت کتاب: djvu (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 1990

تعداد صفحه: 570

حجم کتاب: 12 مگابایت

کد کتاب: 9780132525527 , 0132525526

توضیحات کتاب عناصر موسیقی کامپیوتری

این کتاب برای کسانی است که علاقه مند به استفاده از رایانه برای گسترش مرزهای موسیقی هستند. خواننده باید از قبل با برنامه نویسی کامپیوتر و موسیقی آشنا باشد زیرا این کتاب این موضوعات را با هم بررسی می کند. فرض بر این است که خواننده سواد موسیقی در سطح توانایی خواندن و نوشتن نت موسیقی تمرین رایج دارد. نویسنده می گوید خواننده باید با ریاضیات در سطح مثلثات و جبر دبیرستان آشنا باشد. با این حال، من فکر می کنم که خواننده باید با پردازش سیگنال دیجیتال نیز آشنا باشد، زیرا این کتاب زمان و فضای زیادی برای معرفی موضوع نمی گیرد و بیشتر کتاب به شدت بر مفاهیم و ساختارهای DSP متکی است.

پس از مقدمه‌ای کوتاه، فصل 2 کتاب خواننده را به سفری عجیب در دنیای صدای دیجیتال می‌برد، با نمایش ساده صدا از طریق سینوسی‌ها، از طریق مسائل ADC و DAC، و با بحث در مورد دیجیتال IIR و FIR به پایان می‌رسد. فیلترها با چند مثال برنامه نویسی در C. فصل 3 مبتنی بر ایده های فصل 2 است و به خواننده نشان می دهد که چگونه از مفاهیم فیلتر دیجیتال برای ساخت ساختارهایی که آلات موسیقی را شبیه سازی می کنند استفاده کند. نویسنده همچنین محیط برنامه نویسی خود را برای موسیقی کامپیوتری CMusic معرفی می کند. فصل 4 همه چیز درباره شنوایی فضایی، نشانه های جهت، پژواک و طنین، و مدل سازی ریاضی همه این پدیده ها است. فصل 5، “ترکیب”، در مورد ترکیب الگوریتمی از طریق اعداد تصادفی، فرآیندهای مارکوف و نویز صحبت می کند. این احتمالاً فصلی است که بیشتر به بلوغ موسیقایی خواننده بستگی دارد. ضمائم رفتار خوبی با ریاضیات و CMusic دارند.

ایده‌ها و الگوریتم‌های مورد بحث در این کتاب تا حد زیادی بی‌زمان هستند، و به همین دلیل است که من حتی پس از گذشت 16 سال از انتشار آن، هنوز از نسخه‌های خود استفاده زیادی می‌کنم. با این حال، من یک ستاره را از رتبه خود حذف خواهم کرد، زیرا برنامه نویسنده، CMusic، محرمانه است. نویسنده به شما خواهد گفت که چگونه از آن استفاده کنید، چه توابعی در آن وجود دارد، و غیره. با این حال، حتی در حال حاضر، کد منبع آن آزادانه در دسترس نیست. اگر روی یک پلتفرم ویندوز کار می کنید بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که یک برنامه .exe یکپارچه پیدا کنید که در DOS بهترین عملکرد را داشته باشد و در ویندوز خراب شود. و چون به کد منبع دسترسی ندارم، نمی دانم چرا این اتفاق می افتد. اگر آقای مور در نگرش خود نسبت به CMusic کمی “منبع بازتر” بود، ممکن بود بیش از آنچه در نهایت انجام شد به آن توجه کند. با این حال، اجازه ندهید این مشکل شما را از خرید کتاب باز دارد. این یکی از بهترین کتاب های نوشته شده در مورد موسیقی کامپیوتری است که من تا به حال خوانده ام و ایده های خوبی در آن وجود دارد و من آن را به همه علاقه مندان به موسیقی کامپیوتر توصیه می کنم.

از آنجایی که آمازون فهرست دقیق مطالب را نشان نمی دهد، من آن را در اینجا نشان می دهم:
1. معرفی
1.1 داده ها و فرآیندهای موسیقی
1.2 اندیشه موسیقی
1.3 آهنگسازی
1.4 اجرا
1.5 ابزار
1.6 اتاق
1.7 گوش دادن
1.8 زمینه انضباطی موسیقی کامپیوتری
1.9 پیش نیازها
2 صدای دیجیتال
2.1 بازنمایی صدا
2.2 دیجیتال سازی صدا
2.3 اندازه گیری طیف
2.4 فیلترهای دیجیتال
2.5 خلاصه
3. ابزار
3.1 نمایندگی ابزار
3.2 سانتی متر
3.3 سنتز افزودنی
3.5 سنتز تفریقی و مدل های فیزیکی
3.6 خلاصه
4. اتاق ها
4.1 سالن های کنسرت
4.2 شنوایی فضایی
4.3 پاسخ زودهنگام اکو
4.4 طنین
4.5 فضایی سازی صدا
4.6 سایر مسائل
4.7 خلاصه
5. آهنگسازی
5.1 ترکیب با واسطه کامپیوتر
5.2 بازنمایی های موسیقی
5.3 اعداد تصادفی
5.4 غربال های تصادفی
5.5 فرآیندهای مارکوف
5.6 نویز، فیلترها، اعداد تصادفی و احتمال
5.7 الگوریتم های ترکیبی
پیوست الف- ریاضی
پیوست ب- واحدهای اندازه گیری
پیوست ج- تنظیم
ضمیمه D- Cmusic


This book is for anyone interested in using computers to extend the boundaries of music. The reader should already be familiar with computer programming and with music as this book treats these subjects together. It is assumed that the reader is musically literate at the level of being able to read and write common practice music notation. The author says that the reader should be familiar with mathematics at the level of high school trigonometry and algebra. However, I think that the reader should also be familiar with digital signal processing, as this book does not take too much time and space to introduce the subject and much of the book relies heavily on DSP concepts and structures.

After a brief introduction, chapter 2 of the book takes the reader on a wild ride through the world of digital audio, starting with simple representation of sound via sinusoids, through ADC and DAC issues, and concluding with a discussion of both IIR and FIR digital filters with some programming examples in C. Chapter 3 builds on the ideas in chapter 2 and shows the reader how to use digital filtering concepts to build structures that simulate musical instruments. The author also introduces his own programming environment for computer music, CMusic. Chapter 4 is all about spatial hearing, direction cues, echoes and reverberation, and the mathematical modeling of all of these phenomena. Chapter 5, “Composing”, talks about algorithmic composition via random numbers, Markov processes, and noise. This is probably the chapter that depends the most on the reader having musical maturity. The appendices have a nice treatment of mathematics and of CMusic.

The ideas and algorithms discussed in this book are largely timeless, and that is why I still use my copy a great deal even 16 years after it was published. However, I will knock a single star off of my rating for the fact that the author’s program, CMusic, is enshrouded in secrecy. The author will tell you how to use it, what functions are in it, etc. However, even now, the source code for it is not freely available. If you are working on a Windows platform the best you can do is find a monolithic .exe program that works best under DOS and can crash under Windows. And because I don’t have access to the source code, I have no idea why this happens. If Mr. Moore had been a little more “open source” in his attitude towards CMusic, it might have caught on more than it ultimately did. Don’t let this problem prevent you from buying the book, though. It is one of the best written books on computer music that I have ever read and it has many good ideas in it, and I do recommend it for anyone interested in computer music.

Because Amazon does not show the detailed table of contents, I show it here:
1. Introduction
1.1 Musical Data & Processes
1.2 Musical Thought
1.3 Composing
1.4 Performing
1.5 Instruments
1.6 Rooms
1.7 Listening
1.8 The Disciplinary Context of Computer Music
1.9 Prerequisites
2 Digital Audio
2.1 Sound Representations
2.2 Sound Digitization
2.3 Spectrum Measurements
2.4 Digital Filters
2.5 Summary
3. Instruments
3.1 Representing Instruments
3.2 cmusic
3.3 Additive Synthesis
3.5 Subtractive Synthesis and Physical Models
3.6 Summary
4. Rooms
4.1 Concert Halls
4.2 Spatial Hearing
4.3 Early Echo Response
4.4 Reverberation
4.5 Sound Spatialization
4.6 Other Issues
4.7 Summary
5. Composing
5.1 Computer-mediated Composition
5.2 Music Representations
5.3 Random Numbers
5.4 Random Sieves
5.5 Markov Processes
5.6 Noise, Filters, Random Numbers, and Probability
5.7 Compositional Algorithms
Appendix A- Mathematics
Appendix B- Units of Measure
Appendix C- Tuning
Appendix D- cmusic

دانلود کتاب «عناصر موسیقی کامپیوتری»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.