اقتصاد

مجوز مستقیم و صنعت موسیقی: چگونه فناوری، نوآوری و رقابت مجوز حق چاپ را تغییر دادند

Direct Licensing and the Music Industry: How Technology, Innovation and Competition Reshaped Copyright Licensing

دانلود کتاب Direct Licensing and the Music Industry: How Technology, Innovation and Competition Reshaped Copyright Licensing (به فارسی: مجوز مستقیم و صنعت موسیقی: چگونه فناوری، نوآوری و رقابت مجوز حق چاپ را تغییر دادند) نوشته شده توسط «Ivan L. Pitt (auth.)»


اطلاعات کتاب مجوز مستقیم و صنعت موسیقی: چگونه فناوری، نوآوری و رقابت مجوز حق چاپ را تغییر دادند

موضوع اصلی: بازرگانی و اقتصاد – صنایع

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Springer International Publishing

نویسنده: Ivan L. Pitt (auth.)

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2015

تعداد صفحه: 308

حجم فایل: 3.41 مگابایت

کد کتاب: 3319176528 , 9783319176529

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب مجوز مستقیم و صنعت موسیقی: چگونه فناوری، نوآوری و رقابت مجوز حق چاپ را تغییر دادند

​این کتاب اقتصاد صنعت موسیقی را در زمینه تغییر چشم‌انداز ناشی از نوآوری، تغییرات تکنولوژیکی و دیجیتالی‌سازی سریع مورد بحث قرار می‌دهد. توانایی فناوری دیجیتال برای کاهش هزینه‌های مبادله مجوز کپی‌رایت موسیقی، مدل‌های تجاری رسانه‌های سنتی سازمان‌های حقوق اجرا (PROs)، ناشران موسیقی، شرکت‌های ضبط و ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی را نابود کرده است. در شرایطی که خدمات استریم به سرعت در حال گسترش هستند و مصرف کنندگان مدل های اشتراک را به مالکیت مستقیم ترجیح می دهند، مدل های تجاری جدیدی مانند صدور مجوز مستقیم در حال توسعه هستند. این کتاب مروری بر اقتصاد صنعت موسیقی سنتی، تغییرات ناشی از فناوری در مدل‌های کسب‌وکار و قانون کپی‌رایت، و نقش ناشران، دارندگان حق چاپ و ترانه‌سراها در مدل صدور مجوز مستقیم در حال ظهور ارائه می‌دهد. در بخش اول، نویسنده جنبه‌های اقتصادی صدور مجوز مستقیم را به عنوان جایگزینی برای مجوز عمومی سنتی برای آهنگ‌های موسیقی دارای حق چاپ، با تأکید بر ماهیت اغلب انحصاری Pros بررسی می‌کند. در بخش دوم، نویسنده بر ناشر موسیقی تمرکز می‌کند و نقشی که مجوز مستقیم و رقابت ممکن است در تغییر مدل‌های کسب‌وکار در صنعت موسیقی و مزایای بالقوه‌ای که ممکن است برای دارندگان حق چاپ، مانند ترانه‌سراها داشته باشد، ایفا کند. برای تمجید از این مدل، نویسنده حداکثر نرخ ثابت قانونی را برای اجرای موسیقی پیشنهاد می‌کند تا فرآیند حق‌الامتیاز را ساده‌تر کند، به‌ویژه در مواردی که توزیع‌کنندگانی مانند Google و YouTube مربوط می‌شوند. این کتاب به حجم رو به رشد ادبیات در زمینه اقتصاد صدور مجوز موسیقی در عصر دیجیتال می افزاید. این برای کسانی که در زمینه های اقتصاد و حقوق هستند، و همچنین مدیران موسیقی، نوازندگان، ترانه سراها، آهنگسازان و دیگر متخصصان صنعت که علاقه مند به درک چگونگی تغییر فناوری، نوآوری و رقابت در صنعت موسیقی هستند، مفید خواهد بود. p>


​This book discusses the economics of the music industry in the context of the changing landscape brought about by innovation, technological change, and rapid digitization. The ability of digital technology to reduce the transaction costs of music copyright licensing has all but destroyed the traditional media business models of incumbent Performance Rights Organizations (PROs), music publishers, record labels, and radio and television stations. In a climate where streaming services are rapidly proliferating and consumers prefer subscription models over direct ownership, new business models, such as direct licensing, are developing. This book provides an overview of the economics of the traditional music industry, the technology-induced changes in business models and copyright law, and the role of publishers, copyright holders and songwriters in the emerging direct licensing model. In Part One, the author examines the economic aspects of direct licensing as an alternative to the traditional blanket license for copyrighted musical compositions, with an emphasis on the often monopolistic nature of PROs. In Part Two, the author focuses on the music publisher and the role direct licensing and competition may play in the changing business models in the music industry and the potential benefits this may bring to copyright holders, such as songwriters. To compliment this model, the author proposes a maximum statutory fixed-rate for musical performances to further streamline the royalty process, especially where distributors such as Google and YouTube are concerned. This book adds to the growing body of literature on the economics of music licensing in the digital age. It will be useful to those in the fields of economics and law, as well as music executives, musicians, songwriters, composers, and other industry professionals who are interested in understanding how technology, innovation and competition have reshaped the music industry.​

دانلود کتاب «مجوز مستقیم و صنعت موسیقی: چگونه فناوری، نوآوری و رقابت مجوز حق چاپ را تغییر دادند»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید