برنامه نويسي

توسعه بازی های چند نفره نوبتی: با GameMaker Studio 2 و NodeJS

Developing Turn-Based Multiplayer Games: with GameMaker Studio 2 and NodeJS

دانلود کتاب Developing Turn-Based Multiplayer Games: with GameMaker Studio 2 and NodeJS (به فارسی: توسعه بازی های چند نفره نوبتی: با GameMaker Studio 2 و NodeJS) نوشته شده توسط «Yadu Rajiv»


اطلاعات کتاب توسعه بازی های چند نفره نوبتی: با GameMaker Studio 2 و NodeJS

موضوع اصلی: کامپیوتر – برنامه نویسی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Apress

نویسنده: Yadu Rajiv

زبان: english

فرمت کتاب: EPUB (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2018

تعداد صفحه: 206

حجم فایل: 2.08 مگابایت

کد کتاب: 1484238613 , 9781484238615

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب توسعه بازی های چند نفره نوبتی: با GameMaker Studio 2 و NodeJS

اولین بازی چند نفره نوبتی خود را با استفاده از توابع شبکه داخلی GameMaker Studio 2 و همچنین با استفاده از یک سرور ساده NodeJS ایجاد کنید. این کتاب شما را با پیچیدگی های برنامه نویسی شبکه و ارتباطات آشنا می کند، جایی که تمرکز بر ساخت بازی از پایه خواهد بود.
قبل از پرداختن به اصول اساسی طراحی بازی، با معرفی مختصری از GameMaker Studio 2 و کدنویسی GML شروع خواهید کرد.
در ادامه بخش مقدماتی NodeJS را مرور خواهید کرد که در آن با نحوه ایجاد سرور و ارسال و دریافت داده از آن و همچنین ادغام آن با GameMaker Studio آشنا خواهید شد. سپس منطق بازی چند نفره را روی سرور خود اعمال می‌کنید و ویژگی‌های بازی چندنفره مانند تعیین مکان بازیکن، همگام‌سازی داده‌های او و ضبط جلسه آن‌ها را باز می‌کنید.

آنچه خواهید آموخت
• معماری GameMaker Studio 2 را کشف کنید
• با ماژول های NodeJS ویژگی های جدیدی به بازی خود اضافه کنید
• ادغام GameMaker Studio 2 با NodeJS
• توابع شبکه داخلی Master GameMaker Studio 2

این کتاب برای چه کسانی است
کاربران GameMaker Studio که می خواهند بدانند اجزای شبکه GMS 2 چگونه کار می کنند. دانش پایه جاوا اسکریپت مورد نیاز است.


Create your first turn-based multiplayer game using GameMaker Studio 2’s built-in networking functions as well as using a simple NodeJS server. This book introduces you to the complexities of network programming and communication, where the focus will be on building the game from the ground up.
You will start with a brief introduction to GameMaker Studio 2 and GML coding before diving into the essential principles of game design.
Following this, you will go through an introductory section on NodeJS where you will learn how to create a server and send and receive data from it as well as integrating it with GameMaker Studio. You will then apply multiplayer gaming logic to your server and unlock multiplayer game features such as locating a player, syncing their data, and recording their session.

What You Will Learn
• Discover the architecture of GameMaker Studio 2
• Add new features to your game with NodeJS modules
• Integrate GameMaker Studio 2 with NodeJS
• Master GameMaker Studio 2’s built-in networking functions

Who This Book Is For
GameMaker Studio users who want to understand how the networking components of GMS 2 work. Basic JavaScript knowledge is required.

دانلود کتاب «توسعه بازی های چند نفره نوبتی: با GameMaker Studio 2 و NodeJS»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید