سینما

ریتم های برش: شکل دادن به ویرایش فیلم

Cutting Rhythms: Shaping the Film Edit

دانلود کتاب Cutting Rhythms: Shaping the Film Edit (به فارسی: ریتم های برش: شکل دادن به ویرایش فیلم) نوشته شده توسط «Karen Pearlman»


اطلاعات کتاب ریتم های برش: شکل دادن به ویرایش فیلم

موضوع اصلی: هنر – فیلم

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Focal Press

نویسنده: Karen Pearlman

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2009

تعداد صفحه: 300

حجم فایل: 4.39 مگابایت

کد کتاب: 0240810147 , 9780240810140

توضیحات کتاب ریتم های برش: شکل دادن به ویرایش فیلم

من یک نویسنده (نثر) هستم و درباره فیلمنامه نویسی (داستان مک کی و آناتومی داستان تروبی) مطالعه کرده ام تا دیدگاه متفاوتی درباره داستان نویسی به دست بیاورم. اما تا زمانی که رابرت اولن باتلر را از آنجایی که رویا می‌بینی (فصل چهارم، «سینمای ذهن»؛ مقایسه تکنیک‌های فیلم در مقابل داستان) را خواندم، متوجه شدم که کشف جنبه‌های دیگر فیلم‌سازی چقدر می‌تواند مفید باشد. و سپس، به نشانه، آغازگر کارن پرلمن در مورد ویرایش فیلم بود — عنصری که برای داستان سرایی بسیار مهم است که می گوید، “تدوینگران آخرین پیش نویس فیلمنامه را می نویسند.”

برای روشن بودن، این در درجه اول یک کتاب برای دانشجویان سینما یا ویراستاران در ابتدای کار است. او با تمرکز بر ریتم برای شکل دادن به یک داستان، ابتدا صفت‌های نامفهومی را که ویرایش «شهودی» و «جادویی» است کنار می‌گذارد. در عوض، او روند را برای نشان دادن مجموعه‌ای ملموس از ابزارها و مهارت‌هایی باز می‌کند که می‌توان آنها را آموخت، تمرین کرد و درونی کرد – تا زمانی که در پس‌زمینه ناخودآگاه شهود ظاهری عمل کنند. این کتاب درسی است — از نظر لحن آکادمیک (اما بسیار خواندنی) و محتوا (شامل تمرین‌ها و مطالعات موردی)، همراه با یادداشت‌های پایانی، کتاب‌شناسی، و فهرست. تنها بحث من این است که برخی از عکس‌های موردی به قدری تیره چاپ شده‌اند که قابل کشف نیستند.

سپس این قسمت را در نظر بگیرید:

“ویراستاران ریتم‌هایی را به این معنا می‌سازند که ممکن است کسی یک گل آرایی بسازد: نه با ساختن گل‌ها، یا در این مورد نماها، بلکه با انتخاب انتخاب‌ها، ترتیب و مدت عکس‌ها.”

دقیقاً شبیه به نثرنویسی پیش‌نویس دوم است و مخاطب دوم را تأیید می‌کند: خلاقانی که از پشت صحنه رسانه‌ای کمتر آشنا برای کشف جنبه‌های بسیار آشنای داستان‌گویی سود می‌برند: سرعت. چشم انداز؛ فاصله؛ تنش و رهاسازی؛ قوس های عمل و احساسات؛ صحنه های گفتگو؛ چند خط داستانی؛ سرعت/کاهش/از بین رفتن زمان.

و من حتی یک مخاطب سوم را پیشنهاد می‌کنم: علاقه‌مندان به فیلم‌های با انگیزه – کسانی که تفسیرهای ممتاز روی دی‌وی‌دی‌ها را می‌خورند – که مطالب این کتاب را وحیانی می‌دانند. دانستن بیشتر در مورد تدوین فیلم و همکاری ذاتی در فیلم، من را به یک تماشاگر فیلم آگاه تر و قدردان تر تبدیل کرده است.


I’m a (prose) writer and have read about screenwriting (McKee’s Story and Truby’s The Anatomy of Story) to gain a different perspective on storytelling. But it wasn’t until I read Robert Olen Butler’s From Where You Dream (Chapter 4, “Cinema of the Mind”; a comparison of film vs fiction techniques), that I realized how helpful it might be to explore other aspects of filmmaking. And then, on cue, came Karen Pearlman’s primer on film editing — an element so crucial to storytelling that she says, “Editors write the last draft of the script.”

To be clear, this is primarily a book for film students or editors early in their careers. Focusing on rhythm to shape a story, she first discards the off-putting adjectives that editing is “intuitive” and “magical.” Instead, she opens the process to show a tangible set of tools and skills that can be learned, practiced and internalized — until they do operate in the subconscious background of seeming intuition. It’s textbook-ish — academic in tone (yet very readable) and content (including exercises and case studies), with end notes, a bibliography, and an index. My only quibble is that some of the case-study photographs are printed so dark they’re indecipherable.

Then consider this passage:

“Editors compose rhythms in the sense that someone might compose a flower arrangement: not by making the flowers, or in this case the shots, but by choosing the selections, order, and duration of shots.”

It sounds exactly like second-draft prose writing, and confirms a second audience: creatives who would benefit from getting behind the scenes of a less-familiar medium to explore very familiar aspects of storytelling: pace; perspective; distance; tension and release; arcs of action and emotion; scenes of dialogue; multiple storylines; speeding/slowing/collapsing time.

And I suggest even a third audience: highly motivated film buffs — those who devour the bonus-material commentaries on DVDs — who will find the material in this book revelatory. Knowing more about film editing and the collaboration inherent in film has already made me a more knowledgeable and appreciative film-goer.

دانلود کتاب «ریتم های برش: شکل دادن به ویرایش فیلم»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید