اقتصاد ریاضی

ایجاد یک جامعه یادگیری: رویکردی جدید برای رشد، توسعه و پیشرفت اجتماعی

Creating a Learning Society: A New Approach to Growth, Development, and Social Progress

دانلود کتاب Creating a Learning Society: A New Approach to Growth, Development, and Social Progress (به فارسی: ایجاد یک جامعه یادگیری: رویکردی جدید برای رشد، توسعه و پیشرفت اجتماعی) نوشته شده توسط «Joseph E. Stiglitz – Bruce C. Greenwald – Philippe Aghion – Kenneth J. Arrow – Robert M. Solow – Michael Woodford»


اطلاعات کتاب ایجاد یک جامعه یادگیری: رویکردی جدید برای رشد، توسعه و پیشرفت اجتماعی

موضوع اصلی: تجارت و اقتصاد – اقتصاد ریاضی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Columbia University Press

نویسنده: Joseph E. Stiglitz – Bruce C. Greenwald – Philippe Aghion – Kenneth J. Arrow – Robert M. Solow – Michael Woodford

زبان: english

فرمت کتاب: EPUB (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2014

تعداد صفحه: 680

حجم فایل: 18.99 مگابایت

کد کتاب: 0231152140 , 9780231152143

توضیحات کتاب ایجاد یک جامعه یادگیری: رویکردی جدید برای رشد، توسعه و پیشرفت اجتماعی

مدتهاست که تشخیص داده شده است که بیشتر افزایش استاندارد زندگی با پیشرفت تکنولوژی مرتبط است نه انباشت سرمایه. با این حال، همچنین روشن شده است که آنچه واقعاً کشورهای توسعه یافته را از کشورهای کمتر توسعه یافته جدا می کند، فقط شکاف در منابع یا تولید نیست، بلکه شکاف در دانش است. در واقع، سرعت رشد کشورهای در حال توسعه تا حد زیادی با سرعتی که آنها این شکاف را از بین می برند تعیین می کند.

بنابراین، نحوه یادگیری و بهره وری کشورها برای درک چگونگی رشد و توسعه آنها، به ویژه در دراز مدت، کلیدی است. در ایجاد یک جامعه یادگیری، جوزف ای. استیگلیتز و بروس سی. گرینوالد پیامدهای این بینش را برای تئوری و سیاست اقتصادی بیان می کنند. با در نظر گرفتن مقاله 1962 Kenneth J. Arrow “یادگیری از طریق انجام”، آنها توضیح می دهند که چرا تولید دانش با سایر کالاها متفاوت است و چرا اقتصادهای بازار به تنهایی معمولاً در تولید و انتقال دانش کارآمد نیستند. بستن شکاف های دانش، یا کمک به یادگیری عقب مانده ها، محور رشد و توسعه است.

استیگلیتز و گرین‌والد با ترکیب تحلیل‌های اقتصادی فنی با نثر قابل دسترس، مدل‌های جدیدی از «رشد درون‌زا» ارائه می‌کنند که تفکر دریافت‌شده درباره سیاست‌های جهانی و رژیم‌های تجاری را تغییر می‌دهد. آنها نشان می دهند که چگونه سیاست های تجاری و صنعتی خوب طراحی شده دولت می تواند به ایجاد یک جامعه یادگیرنده کمک کند. توضیح دهید که چگونه رژیم های مالکیت فکری با طراحی ضعیف می توانند یادگیری را به تاخیر بیندازند. نشان دهید که عملاً هر سیاست دولتی چگونه تأثیرات مثبت و منفی بر یادگیری دارد. و آنها استدلال می کنند که سیاست گذاران باید از این تأثیرات آگاه باشند. آنها به طور تحریک آمیزی نشان می دهند که چرا بسیاری از دستورالعمل های سیاست استاندارد، به ویژه مرتبط با دکترین های “نئولیبرالی” با تمرکز بر تخصیص منابع ایستا، مانع یادگیری می شوند و توضیح می دهند که چرا تجارت آزاد ممکن است به رکود منجر شود، در حالی که حمایت صنعتی و مداخلات نرخ ارز ممکن است منافعی را به همراه داشته باشد، نه فقط برای بخش صنعت، اما برای کل اقتصاد.

این جلد با توضیحات مختصری از فیلیپ آگیون و مایکل وودفورد و همچنین کنت جی ارو و رابرت ام. سولو برندگان جایزه نوبل پایان می‌یابد.


It has long been recognized that most standard of living increases are associated with advances in technology, not the accumulation of capital. Yet it has also become clear that what truly separates developed from less developed countries is not just a gap in resources or output but a gap in knowledge. In fact, the pace at which developing countries grow is largely determined by the pace at which they close that gap.

Therefore, how countries learn and become more productive is key to understanding how they grow and develop, especially over the long term. In Creating a Learning Society, Joseph E. Stiglitz and Bruce C. Greenwald spell out the implications of this insight for both economic theory and policy. Taking as a starting point Kenneth J. Arrow’s 1962 paper “Learning by Doing,” they explain why the production of knowledge differs from that of other goods and why market economies alone are typically not efficient in the production and transmission of knowledge. Closing knowledge gaps, or helping laggards learn, is central to growth and development.

Combining technical economic analysis with accessible prose, Stiglitz and Greenwald provide new models of “endogenous growth,” upending the received thinking about global policy and trade regimes. They show how well-designed government trade and industrial policies can help create a learning society; explain how poorly designed intellectual property regimes can retard learning; demonstrate how virtually every government policy has effects, both positive and negative, on learning; and they argue that policymakers need to be cognizant of these effects. They provocatively show why many standard policy prescriptions, especially associated with “neoliberal” doctrines focusing on static resource allocations, impede learning and explain why free trade may lead to stagnation, while broad based industrial protection and exchange rate interventions may bring benefits, not just to the industrial sector, but to the entire economy.

The volume concludes with brief commentaries from Philippe Aghion and Michael Woodford, as well as from Nobel Laureates Kenneth J. Arrow and Robert M. Solow.

دانلود کتاب «ایجاد یک جامعه یادگیری: رویکردی جدید برای رشد، توسعه و پیشرفت اجتماعی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید