سیاست

دیپلماسی شرکتی: ایجاد شهرت و روابط با ذینفعان خارجی

Corporate Diplomacy: Building Reputations and Relationships with External Stakeholders

دانلود کتاب Corporate Diplomacy: Building Reputations and Relationships with External Stakeholders (به فارسی: دیپلماسی شرکتی: ایجاد شهرت و روابط با ذینفعان خارجی) نوشته شده توسط «Witold J. Henisz»


اطلاعات کتاب دیپلماسی شرکتی: ایجاد شهرت و روابط با ذینفعان خارجی

موضوع اصلی: جامعه، سیاست و فلسفه – دولت و سیاست

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Routledge

نویسنده: Witold J. Henisz

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2014

تعداد صفحه: 223 / 232

حجم فایل: 5.06 مگابایت

کد کتاب: 1783530553 , 9781783530557

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب دیپلماسی شرکتی: ایجاد شهرت و روابط با ذینفعان خارجی

مدیران سازمان‌های چند ملیتی برای برنده شدن در رقابت استراتژیک برای قلب و ذهن سهامداران خارجی تلاش می‌کنند. این ذینفعان اساساً در جهان بینی، درکشان از اقتصاد بازار و آرزوها و ترس هایشان از آینده متفاوت هستند. نظرات جمعی آنها از مدیران و شرکت‌ها، چشم‌انداز رقابتی اقتصاد جهانی را شکل می‌دهد و عواقب جدی برای کسب‌وکارهایی دارد که انتظاراتشان را برآورده نمی‌کنند.

این کتاب مهم جدید استدلال می‌کند که مدیریت استراتژیک روابط با ذینفعان خارجی – چیزی که نویسنده آن را “دیپلماسی شرکتی” می نامد – نه تنها روابط عمومی هوشمندانه است، بلکه ارزش تجاری واقعی و پایدار ایجاد می کند. این کتاب با استفاده از ترکیبی از مثال های رنگارنگ، ابزارهای عملا مرتبط و دیدگاه های در نظر گرفته شده، چالشی اساسی را مطرح می کند که مدیران شرکت های چند ملیتی شرکت ها در تلاش برای رقابت در قرن بیست و یکم با آن مواجه می شوند.

با کاهش هزینه های ارتباطی، فاصله بین سهامداران خارجی و ارزش سهامداران به طور فزاینده ای ایجاد شده و از طریق یکپارچه سازی استراتژیک عملکردهای طرف مقابل ذینفعان خارجی محافظت می شود. اینها شامل امور دولتی، روابط با ذینفعان، پایداری، مدیریت ریسک شرکت، روابط جامعه و ارتباطات شرکتی است. از طریق چنین ادغامی، جایی که تجارت، سیاست و جامعه تلاقی می‌کنند، نیازی به منبع شگفتی‌های ناخوشایند یا هزینه‌های غیرمنتظره ندارد.

اکنون اکثر شرکت‌های معرفی‌شده در این کتاب در مرزهای دیپلماسی شرکتی قرار دارند. اما آنها از آنجا شروع نکردند. انگیزه بسیاری از آنها شکست های گذشته بود. آنها با ذینفعان مهم -سیاستمداران، جوامع، کارکنان سازمان های غیر دولتی یا فعالان- دچار درگیری شدند و متضرر شدند. آنها با تأخیر یا اختلال در عملیات خود، هزینه‌های بالاتر، مشتریان عصبانی یا خنثی کردن تلاش‌ها برای توسعه مواجه شدند.

در نهایت، مدیران این شرکت‌ها استراتژی‌های هوشمندانه‌تری برای تعامل با سهامداران ایجاد کردند. آنها دیپلمات های شرکتی شدند. این کتاب از تجربیات آن‌ها استفاده می‌کند تا خواننده را در خط مقدم تعامل با ذینفعان قرار دهد و شش عنصر دیپلماسی شرکتی را برجسته کند.


Managers of multinational organizations are struggling to win the strategic competition for the hearts and minds of external stakeholders. These stakeholders differ fundamentally in their worldview, their understanding of the market economy and their aspirations and fears for the future. Their collective opinions of managers and corporations will shape the competitive landscape of the global economy and have serious consequences for businesses that fail to meet their expectations.

This important new book argues that the strategic management of relationships with external stakeholders – what the author calls “Corporate Diplomacy” – is not just canny PR, but creates real and lasting business value.Using a mix of colourful examples, practically relevant tools and considered perspectives, the book hones in on a fundamental challenge that managers of multinational corporations face as they strive to compete in the 21st century.

As falling communication costs shrink, the distance between external stakeholders and shareholder value is increasingly created and protected through a strategic integration of the external stakeholder facing functions. These include government affairs, stakeholder relations, sustainability, enterprise risk management, community relations and corporate communications. Through such integration, the place where business, politics and society intersect need not be a source of nasty surprises or unexpected expenses.

Most of the firms profiled in the book are now at the frontier of corporate diplomacy. But they didn’t start there. Many of them were motivated by past failings. They fell into conflicts with critical stakeholders – politicians, communities, NGO staffers, or activists – and they suffered. They experienced delays or disruptions to their operations, higher costs, angry customers, or thwarted attempts at expansion.

Eventually, the managers of these companies developed smarter strategies for stakeholder engagement. They became corporate diplomats. The book draws on their experiences to take the reader to the forefront of stakeholder engagement and to highlight the six elements of corprate diplomacy.

دانلود کتاب «دیپلماسی شرکتی: ایجاد شهرت و روابط با ذینفعان خارجی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید