تجارت

مصرف زمان می برد: مفاهیمی برای تئوری اقتصادی (سخنرانی گراز شومپیتر، 4)

Consumption Takes Time: Implications for Economic Theory (Graz Schumpeter Lectures, 4)

دانلود کتاب Consumption Takes Time: Implications for Economic Theory (Graz Schumpeter Lectures, 4) (به فارسی: مصرف زمان می برد: مفاهیمی برای تئوری اقتصادی (سخنرانی گراز شومپیتر، 4)) نوشته شده توسط «Ian Steedman»


اطلاعات کتاب مصرف زمان می برد: مفاهیمی برای تئوری اقتصادی (سخنرانی گراز شومپیتر، 4)

موضوع اصلی: تجارت و اقتصاد

نوع: کتاب الکترونیکی

نویسنده: Ian Steedman

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2001

تعداد صفحه: 176 / 130

حجم فایل: 1.67 مگابایت

کد کتاب: 0415250994 , 9780415250993

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب مصرف زمان می برد: مفاهیمی برای تئوری اقتصادی (سخنرانی گراز شومپیتر، 4)

تئوری استاندارد اقتصادی رفتار مصرف کننده ترجیحات مصرف کنندگان، درآمد آنها و قیمت کالاها را به عنوان عوامل تعیین کننده مصرف در نظر می گیرد. با این حال، مصرف زمان می برد و هیچ مصرف کننده ای بیشتر یا کمتر از 168 ساعت در هفته ندارد. این واقعیت ساده در تئوری استاندارد تقریباً نامرئی است و در این کتاب مرکز توجه است. چه کسی «پولدار اما فقیر وقت» باشد یا «فقیر پول و زمان کش» باشد، هم ملاحظات پول و هم زمان اهمیت دارد. تشخیص اینکه مصرف کنندگان در معرض محدودیت های زمانی و هزینه ای هستند، تفاوت واقعی را در تئوری اقتصادی مصرف ایجاد می کند. نظریه «دو محدودیت» از جنبه های مختلف واقعاً با نظریه یک محدودیت آشنا متفاوت است. اثرات درآمد، اثرات جایگزینی و غیره باید تجدید نظر شود، توابع هزینه باید دوباره تعریف شوند، و نتایج گاهی شگفت‌انگیز هستند. این تنها تئوری مثبت مصرف و عرضه نیروی کار نیست که باید مورد بازنگری قرار گیرد، اقتصاد رفاه نیز به طور قابل توجهی تغییر می کند که محدودیت های زمانی در مصرف به درستی انجام شود. تمرکز بر زمان نه تنها حالت‌های مقایسه‌ای نظریه مصرف‌کننده را تغییر می‌دهد، بلکه بر برخی از موانع مصنوعی‌تر بین نظریه اجتماعی و مسائل عملی و روزمره مانند نوع‌دوستی و تصمیم‌گیری بین‌فردی غلبه می‌کند.


Standard economic theory of consumer behaviour considers consumers’ preferences, their incomes and commodity prices to be the determinants of consumption. However, consumption takes time and no consumer has more – or less – than 168 hours per week. This simple fact is almost invisible in standard theory, and takes the centre stage in this book. Whether one is ‘money-rich but time-poor’ or is ‘money-poor and killing time’, both money and time considerations matter. Recognition that consumers are subject to both time and expenditure constraints makes a real difference to the economic theory of consumption. ‘Two-constraint’ theory is genuinely different in various respects from the familiar one-constraint theory. Income effects, substitution effects etc. have to be reconsidered, expenditure functions have to be redefined, and the results are sometimes surprising. It is not only the positive theory of consumption and labour supply that must be reworked, welfare economics too changes significantly when time constraints on consumption are given their proper due. The focus on time not only changes the comparative states of consumer theory, but it also overcomes some of the more artificial barriers between social theory and practical, everyday matters of altruism and interpersonal decision taking.

دانلود کتاب «مصرف زمان می برد: مفاهیمی برای تئوری اقتصادی (سخنرانی گراز شومپیتر، 4)»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید