کامپیوترها

گرافیک کامپیوتری از ابتدا: مقدمه برنامه نویس برای رندر سه بعدی

Computer Graphics from Scratch: A Programmer's Introduction to 3D Rendering

دانلود کتاب Computer Graphics from Scratch: A Programmer’s Introduction to 3D Rendering (به فارسی: گرافیک کامپیوتری از ابتدا: مقدمه برنامه نویس برای رندر سه بعدی) نوشته شده توسط «Gabriel Gambetta»


اطلاعات کتاب گرافیک کامپیوتری از ابتدا: مقدمه برنامه نویس برای رندر سه بعدی

موضوع اصلی: کامپیوترها

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: No Starch Press

نویسنده: Gabriel Gambetta

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2021

تعداد صفحه: 248 / 252

حجم فایل: 22.53 مگابایت

کد کتاب: 2020056364 , 9782020056366

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب گرافیک کامپیوتری از ابتدا: مقدمه برنامه نویس برای رندر سه بعدی

Computer Graphics from Scratch الگوریتم های مورد استفاده در نرم افزارهای گرافیکی مدرن را رمزگشایی می کند و مبتدیان را از طریق ساخت رندرهای سه بعدی فوتورئالیستی راهنمایی می کند.

گرافیک رایانه‌ای امروزه در همه جا کار می‌کند و جزئیات چشم‌گیر را به بازی‌های ویدیویی، CGI فوق‌العاده واقعی را به بلاک‌باسترهای بزرگ و تصاویر واقعی را به فیلم‌های انیمیشن رایانه‌ای اضافه می‌کند. این کتاب برای مبتدیان شما را با بخش اصلی این حوزه همیشه در حال گسترش، رندر سه بعدی، با تمرکز بر دو روش الگوریتمی محبوب آشنا می کند: ردیابی پرتو و شطرنجی.

نوشته شده به گونه ای که دانش آموزان دبیرستانی به راحتی آن را درک کنند، اما برای مهندسین حرفه ای به اندازه کافی دقیق است، شما هر یک از این الگوریتم های ساده و شگفت آور را در رندرهای کامل و کاملا کاربردی در حین ایجاد پایگاه دانش خود خواهید ساخت. نیمه اول شامل raytracing می‌شود که پرتوهای نور را در حین جهش از اجسام در یک صحنه شبیه‌سازی می‌کند. نیمه دوم شطرنجی سازی را تجزیه می کند، فرآیندی در زمان واقعی برای تبدیل گرافیک های سه بعدی به آرایه ای از پیکسل های دو بعدی سازگار با صفحه نمایش. هر فصل از نظر بصری چیزهای جدید و هیجان انگیزی را به شما می دهد تا به کارهای در حال پیشرفت خود اضافه کنید، از ایجاد انعکاس ها و سایه هایی که اشیا را واقعی تر نشان می دهد، تا ارائه یک صحنه از هر نقطه نظر جهت.

شما یاد خواهید گرفت که چگونه:
• اشیاء را در یک صحنه نشان دهید و از پرسپکتیو برای ترسیم آنها در
استفاده کنید
• محاسبه روشنایی برای منابع نور (نقطه، جهت، و محیط)
• انعکاس های آینه مانند را روی سطوح ارائه دهید و برای عمق سایه ایجاد کنید
• از الگوریتم های برش برای ارائه یک صحنه از هر موقعیت دوربین استفاده کنید
• الگوریتم‌های سایه‌زنی مسطح، سایه‌زنی Gouraud، و سایه‌زنی Phong را اجرا کنید
• بافت هایی “رنگ آمیزی” که جزئیات سطح را جعل می کند و اشکال را به اشیاء روزمره تبدیل می کند

این کتاب در سراسر متن از شبه کد غیررسمی استفاده می کند، بنابراین می توانید رندرهای خود را به هر زبانی بنویسید. علاوه بر این، نویسنده پیوندهایی به نسخه های زنده الگوریتم های خود ارائه می دهد.


Computer Graphics from Scratch demystifies the algorithms used in modern graphics software and guides beginners through building photorealistic 3D renders.

Computer graphics are at work everywhere today, adding eye-popping details to video games, hyper-realistic CGI to major blockbusters, and life-like imagery to computer-animated films. This beginners book will introduce you to a core slice of this ever-expanding field, 3D rendering, with a focus on two popular algorithmic methods: raytracing and rasterization.

Written to be easily understood by high-school students but rigorous enough for professional engineers, you’ll build each of these surprisingly simple algorithms into complete, fully functional renderers as you build your knowledge base. The first half covers raytracing, which simulates rays of light as they bounce off of objects in a scene; the second half breaks down rasterization, the real-time process for converting 3D graphics into a screen-compatible array of 2D pixels. Every chapter gives you something visually new and exciting to add to your works-in-progress, from creating reflections and shadows that make objects look more realistic, to rendering a scene from any directional point of view.

You’ll learn how to:
• Represent objects in a scene, and use perspective projection to draw them in
• Compute the illumination for light sources (point, directional, and ambient)
• Render mirror-like reflections on surfaces, and cast shadows for depth
• Use clipping algorithms to render a scene from any camera position
• Implement flat shading, Gouraud shading, and Phong shading algorithms
• “Paint” textures that fake surface details and turn shapes into everyday objects

The book uses informal pseudocode throughout the text, so you can write your renderers in any language. In addition, the author provides links to live working versions of his algorithms.

دانلود کتاب «گرافیک کامپیوتری از ابتدا: مقدمه برنامه نویس برای رندر سه بعدی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید