انسان شناسی: تکامل

چشم انداز تجاری: علم، تجارت و فرهنگ بصری در عصر طلایی هلند

Commercial Visions: Science, Trade, and Visual Culture in the Dutch Golden Age

دانلود کتاب Commercial Visions: Science, Trade, and Visual Culture in the Dutch Golden Age (به فارسی: چشم انداز تجاری: علم، تجارت و فرهنگ بصری در عصر طلایی هلند) نوشته شده توسط «Daniel Margocsy»


اطلاعات کتاب چشم انداز تجاری: علم، تجارت و فرهنگ بصری در عصر طلایی هلند

موضوع اصلی: جامعه، سیاست و فلسفه – انسان شناسی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: University Of Chicago Press

نویسنده: Daniel Margocsy

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2014

تعداد صفحه: 336 / 364

حجم فایل: 5.00 مگابایت

کد کتاب: 022611774X , 9780226117744

توضیحات کتاب چشم انداز تجاری: علم، تجارت و فرهنگ بصری در عصر طلایی هلند

علم کارآفرینی چیز جدیدی نیست. علایق تجاری از زمان انقلاب علمی به شدت بر علم تأثیر گذاشته است. در دیدگاه های تجاری، دانیل مارگوسی نشان می دهد که بازاریابی محصول، دعوی حقوقی ثبت اختراع، و حتی شبح نویسی در تاریخ طبیعی و پزشکی – “علوم بزرگ” اوایل دوران مدرن – رخنه کرده است و استدلال می کند که رشد تجارت جهانی در طول عصر طلایی هلند باعث ایجاد شبکه کارآفرینی علوم فراملی شد.
           
مارگوسی تعدادی از مورخان طبیعی، پزشکان و کنجکاو را در آمستردام، لندن، سنت پترزبورگ و پاریس معرفی می کند. که در تلاش برای تقویت تجارت خود، طبقه بندی مدرن را توسعه دادند، چاپ رنگی و تکنیک های آماده سازی تشریحی را اختراع کردند و در بحث های فلسفی در مورد موضوعاتی از آناتومی انسان تا اپتیک نیوتنی مشارکت داشتند. این پزشکان علمی، از جمله فردریک رویش و آلبرتوس سبا، قصد داشتند تجارت کنند: آنها کنجکاوی های عجیب و غریب، چاپ های آناتومیکی، نمونه های حفظ شده و اطلس های تاریخ طبیعی را به مشتریان در سراسر جهان تولید و فروختند. Margócsy نشان می‌دهد که چگونه رقابت‌های کارآفرینی آنها، دنیای علمی جمهوری نامه را به یک بازار رقابتی تبدیل کرد.
            
کتاب بسیار خواندنی و جذاب مارگوسی به گرمی مورد استقبال علاقه‌مندان به علوم اولیه مدرن، تجارت جهانی، هنر و فرهنگ.


Entrepreneurial science is not new; business interests have strongly influenced science since the Scientific Revolution. In Commercial Visions, Dániel Margócsy illustrates that product marketing, patent litigation, and even ghostwriting pervaded natural history and medicine—the “big sciences” of the early modern era—and argues that the growth of global trade during the Dutch Golden Age gave rise to an entrepreneurial network of transnational science.
           
Margócsy introduces a number of natural historians, physicians, and curiosi in Amsterdam, London, St. Petersburg, and Paris who, in their efforts to boost their trade, developed modern taxonomy, invented color printing and anatomical preparation techniques, and contributed to philosophical debates on topics ranging from human anatomy to Newtonian optics. These scientific practitioners, including Frederik Ruysch and Albertus Seba, were out to do business: they produced and sold exotic curiosities, anatomical prints, preserved specimens, and atlases of natural history to customers all around the world. Margócsy reveals how their entrepreneurial rivalries transformed the scholarly world of the Republic of Letters into a competitive marketplace.
           
Margócsy’s highly readable and engaging book will be warmly welcomed by anyone interested in early modern science, global trade, art, and culture.

دانلود کتاب «چشم انداز تجاری: علم، تجارت و فرهنگ بصری در عصر طلایی هلند»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید