موسیقی

کنترپوان استعماری: موسیقی در مانیل اولیه مدرن (جریان در موسیقی لاتین آمر و موسیقی ایبری)

Colonial Counterpoint: Music in Early Modern Manila (Currents in Latin Amer & Iberian Music)

دانلود کتاب Colonial Counterpoint: Music in Early Modern Manila (Currents in Latin Amer & Iberian Music) (به فارسی: کنترپوان استعماری: موسیقی در مانیل اولیه مدرن (جریان در موسیقی لاتین آمر و موسیقی ایبری)) نوشته شده توسط «D. R. M. Irving»


اطلاعات کتاب کنترپوان استعماری: موسیقی در مانیل اولیه مدرن (جریان در موسیقی لاتین آمر و موسیقی ایبری)

موضوع اصلی: هنر – موسیقی

نوع: کتاب الکترونیکی

نویسنده: D. R. M. Irving

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2010

تعداد صفحه: 408 / 409

حجم فایل: 4.99 مگابایت

کد کتاب: 0195378261 , 9780195378269

توضیحات کتاب کنترپوان استعماری: موسیقی در مانیل اولیه مدرن (جریان در موسیقی لاتین آمر و موسیقی ایبری)

در این مطالعه پیشگامانه، D. R. M. Irving فیلیپین را مجدداً به گفتمان موسیقی‌شناختی فعلی در مورد جهان اولیه اسپانیایی مدرن متصل می‌کند. برای حدود دو قرن و نیم، جزایر فیلیپین از طریق روابط فرااقیانوسی سیاست، مذهب، تجارت و فرهنگ به طور محکم با آمریکای لاتین و اسپانیا پیوند خوردند. شهر مانیل، که در سال 1571 تأسیس شد، نشان دهنده یک پیوند بین فرهنگی حیاتی و مجرای مهمی برای انتشار منطقه ای موسیقی غربی بود. در جامعه‌ای که از نظر قومی متنوع است، موسیقی‌های وارداتی و محلی نقش مهمی در ایجاد سلسله مراتب کلیسایی در فیلیپین و پیشبرد کار مبلغان کاتولیک رومی در سرزمین‌های همسایه داشتند. موسسات مذهبی مانیل با اجراهای مجلل آوازی و ساز طنین انداز بودند، در حالی که تقویم سالانه جشن ها بسیاری از سنت های موسیقی بومیان و مهاجران را در اشکال پیچیده ای از تعامل و مخالفت هنری گرد هم می آورد. سبک ها و ژانرهای متعدد مطابق با مقررات سختگیرانه ای که توسط ایالت ها اجرا می شد در کنار هم وجود داشتند. مقامات کلیسایی، و ایروینگ از استعاره های کنترپوان و هماهنگی اروپایی برای نقد شیوه های موسیقی در محیط استعماری استفاده می کند. او استدلال می‌کند که معرفی و نهادینه‌سازی کنترپوان به‌عنوان عامل قدرتمند استعمار در سراسر مجمع‌الجزایر فیلیپین عمل کرد، و ساختارهای متضاد در سازمان‌دهی مجدد اجتماعی و فرهنگی جوامع فیلیپینی تحت حاکمیت اسپانیا منعکس شد. او همچنین ادعا می کند که تصاحب فعال موسیقی و رقص توسط جمعیت بومی سهم قابل توجهی در روند اسپانیایی سازی داشته است. “تعامل هماهنگ” پایدار بین فیلیپینی ها و اسپانیایی ها منجر به ترکیب ژانرهای ترکیبی و ترکیبی و ظهور سبک های اجرایی شد که می توانستند هژمونی را به چالش بکشند و زیر و رو کنند. این کتاب با پرتاب کردن نور جدیدی بر ناحیه تقریباً ناشناخته تاریخ موسیقی، به درک کنونی جهانی شدن موسیقی کمک می‌کند و فیلیپین را در مرزهای تحقیقات در مبادلات بین فرهنگی مدرن اولیه قرار می‌دهد.


In this groundbreaking study, D. R. M. Irving reconnects the Philippines to current musicological discourse on the early modern Hispanic world. For some two and a half centuries, the Philippine Islands were firmly interlinked to Latin America and Spain through transoceanic relationships of politics, religion, trade, and culture. The city of Manila, founded in 1571, represented a vital intercultural nexus and a significant conduit for the regional diffusion of Western music. Within its ethnically diverse society, imported and local musics played a crucial role in the establishment of ecclesiastical hierarchies in the Philippines and in propelling the work of Roman Catholic missionaries in neighboring territories. Manila’s religious institutions resounded with sumptuous vocal and instrumental performances, while an annual calendar of festivities brought together many musical traditions of the indigenous and immigrant populations in complex forms of artistic interaction and opposition.Multiple styles and genres coexisted according to strict regulations enforced by state and ecclesiastical authorities, and Irving uses the metaphors of European counterpoint and enharmony to critique musical practices within the colonial milieu. He argues that the introduction and institutionalization of counterpoint acted as a powerful agent of colonialism throughout the Philippine Archipelago, and that contrapuntal structures were reflected in the social and cultural reorganization of Filipino communities under Spanish rule. He also contends that the active appropriation of music and dance by the indigenous population constituted a significant contribution to the process of hispanization. Sustained “enharmonic engagement” between Filipinos and Spaniards led to the synthesis of hybrid, syncretic genres and the emergence of performance styles that could contest and subvert hegemony. Throwing new light on a virtually unknown area of music history, this book contributes to current understanding of the globalization of music, and repositions the Philippines at the frontiers of research into early modern intercultural exchange.

دانلود کتاب «کنترپوان استعماری: موسیقی در مانیل اولیه مدرن (جریان در موسیقی لاتین آمر و موسیقی ایبری)»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید