ستاره شناسی

اندازه گیری های کلاسیک در فضا-زمان های منحنی

Classical Measurements in Curved Space-Times

دانلود کتاب Classical Measurements in Curved Space-Times (به فارسی: اندازه گیری های کلاسیک در فضا-زمان های منحنی) نوشته شده توسط «Fernando de Felice – Donato Bini»


اطلاعات کتاب اندازه گیری های کلاسیک در فضا-زمان های منحنی

موضوع اصلی: ستاره شناسی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Cambridge University Press

نویسنده: Fernando de Felice – Donato Bini

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2010

تعداد صفحه: 328 / 327

حجم فایل: 2.30 مگابایت

کد کتاب: 0521889308 , 9780521889308

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب اندازه گیری های کلاسیک در فضا-زمان های منحنی

نظریه نسبیت قوانین فیزیک را در یک فضا-زمان معین توصیف می کند. با این حال، یک نظریه فیزیکی باید پیش‌بینی‌های مشاهده‌ای را ارائه دهد که بر حسب اندازه‌گیری بیان شده‌اند، که نتیجه آزمایش‌ها و مشاهدات عملی است. ایده آل برای خوانندگان با پیشینه ریاضی و دانش پایه نسبیت، این کتاب به خوانندگان کمک می کند تا فیزیک پشت فرمالیسم ریاضی نظریه نسبیت را درک کنند. قدرت اطلاعاتی نظریه نسبیت را بررسی می کند و کاربردهای آن در فیزیک فضا، اخترفیزیک و کیهان شناسی را برجسته می کند. ابزارهایی به خوانندگان داده می شود تا از فرمالیسم ریاضی آن کمیت هایی را که معنای فیزیکی دارند و بنابراین می توانند نتیجه یک اندازه گیری باشند، انتخاب کنند. این کتاب عوارضی را در نظر می گیرد که از طریق تفسیر یک اندازه گیری به وجود می آید که به ناظری که آن را انجام می دهد بستگی دارد. مثال‌های مشخصی از این موضوع برای برجسته‌کردن ناهنجار بودن مشکل ارائه شده است.


The theory of relativity describes the laws of physics in a given space-time. However, a physical theory must provide observational predictions expressed in terms of measurements, which are the outcome of practical experiments and observations. Ideal for readers with a mathematical background and a basic knowledge of relativity, this book will help readers understand the physics behind the mathematical formalism of the theory of relativity. It explores the informative power of the theory of relativity, and highlights its uses in space physics, astrophysics and cosmology. Readers are given the tools to pick out from the mathematical formalism those quantities that have physical meaning and which can therefore be the result of a measurement. The book considers the complications that arise through the interpretation of a measurement, which is dependent on the observer who performs it. Specific examples of this are given to highlight the awkwardness of the problem.

دانلود کتاب «اندازه گیری های کلاسیک در فضا-زمان های منحنی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید