هنر

کرونوفوبیا: در زمان در هنر دهه 1960

Chronophobia: On Time in the Art of the 1960s

دانلود کتاب Chronophobia: On Time in the Art of the 1960s (به فارسی: کرونوفوبیا: در زمان در هنر دهه 1960) نوشته شده توسط «Pamela M. Lee»


اطلاعات کتاب کرونوفوبیا: در زمان در هنر دهه 1960

موضوع اصلی: هنر – تاریخ و نقد

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: The MIT Press

نویسنده: Pamela M. Lee

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2004

تعداد صفحه: 394 / 395

حجم فایل: 4.73 مگابایت

کد کتاب: 1417560622 , 9781417560622

توضیحات کتاب کرونوفوبیا: در زمان در هنر دهه 1960

در دهه 1960 هنر از بین رفت. هم هنرمندان و هم منتقدان در پاسخ به آنچه E. M. Cioran آن را «استحقاق زمان نداشتن» می‌خواند، روابط زمانی خود را از دست دادند. این اضطراب و ناراحتی در مورد زمان، که پاملا لی آن را «کرونوفوبیا» می‌نامد، در میان جنبش‌ها، رسانه‌ها و ژانرها قرار گرفت و در آثاری از مجسمه‌های جنبشی گرفته تا فیلم‌های اندی وارهول به تصویر کشیده شد. موضوع زمان و هنر دهه 1960 علیرغم فراگیر بودن، در گزارش های تاریخی آن دوره تا حد زیادی مورد بررسی قرار نگرفته است. کرونوفوبیا اولین تلاش انتقادی برای تعریف این وسواس و تحلیل آن در ارتباط با هنر و فناوری است. لی درباره زمان‌هراسی هنر نسبت به ظهور عصر اطلاعات در فرهنگ پس از جنگ بحث می‌کند. دگرگونی‌های سریع تکنولوژیکی همراه، از جمله ظهور رایانه‌ها و فرآیندهای اتوماسیون، برای بسیاری احساس حاد ناآگاهی تاریخی ایجاد کرد. سرعت ظاهراً شتاب‌زده زندگی شروع به پیشی گرفتن از هر تلاشی برای درک زمان حال کرد. لی نگرش هنر دهه 1960 به زمان را به عنوان یک مقدمه تاریخی برای تثبیت فعلی ما بر زمان و سرعت در فرهنگ دیجیتال می داند. او استدلال می کند که با تأمل بر اضطراب فرهنگی دهه 1960 درباره موقتی بودن، به ما کمک می کند تا رابطه کنونی خود را با فناوری و زمان تاریخی کنیم. پس از یک چارچوب مقدماتی از اصطلاحات، لی با توجه به علاقه مندی به نظریه سیستم ها در هنر دهه 1960، موضوعاتی مانند “موضوع بودن” را مورد بحث قرار می دهد. مجسمه سازی جنبشی و اشکال جدید رسانه های جهانی. موقتی بودن بدن و فضایی شدن تصویر بصری در نقاشی های بریجت رایلی و هنر پرفورمنس کارولی اشنیمان. علاقه رابرت اسمیتسون به سریال و آینده، با توجه به مطالعه او از اثر مهم جورج کوبلر به نام شکل زمان: اظهاراتی در مورد تاریخ اشیا و بحث نوربرت وینر در مورد سایبرنتیک; و آزار بی‌پایان حال در هنر دهه شصت، همانطور که در امپراتوری وارهول و کار On Kawara دیده می‌شود.


In the 1960s art fell out of time; both artists and critics lost their temporal bearings in response to what E. M. Cioran called “not being entitled to time.” This anxiety and uneasiness about time, which Pamela Lee calls “chronophobia,” cut across movements, media, and genres, and was figured in works ranging from kinetic sculptures to Andy Warhol films. Despite its pervasiveness, the subject of time and 1960s art has gone largely unexamined in historical accounts of the period. Chronophobia is the first critical attempt to define this obsession and analyze it in relation to art and technology. Lee discusses the chronophobia of art relative to the emergence of the Information Age in postwar culture. The accompanying rapid technological transformations, including the advent of computers and automation processes, produced for many an acute sense of historical unknowing; the seemingly accelerated pace of life began to outstrip any attempts to make sense of the present. Lee sees the attitude of 1960s art to time as a historical prelude to our current fixation on time and speed within digital culture. Reflecting upon the 1960s cultural anxiety about temporality, she argues, helps us historicize our current relation to technology and time. After an introductory framing of terms, Lee discusses such topics as “presentness” with repect to the interest in systems theory in 1960s art; kinetic sculpture and new forms of global media; the temporality of the body and the spatialization of the visual image in the paintings of Bridget Riley and the performance art of Carolee Schneemann; Robert Smithson’s interest in seriality and futurity, considered in light of his reading of George Kubler’s important work The Shape of Time: Remarks on the History of Things and Norbert Wiener’s discussion of cybernetics; and the endless belaboring of the present in sixties art, as seen in Warhol’s Empire and the work of On Kawara.

دانلود کتاب «کرونوفوبیا: در زمان در هنر دهه 1960»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید