دین

ساختن خانواده های قوی

Building Strong Families

دانلود کتاب Building Strong Families (به فارسی: ساختن خانواده های قوی) نوشته شده توسط «Dennis Rainey – Dennis Rainey – Wayne Grudem – John Piper – Bob Lepine – C. J. Mahaney – Stu Weber – Susan Hunt – Harold D. Davis – Robert Lewis – Steve Farrar – Crawford W. – Jr. Loritts»


اطلاعات کتاب ساختن خانواده های قوی

موضوع اصلی: دین – مسیحیت

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Crossway Books

نویسنده: Dennis Rainey – Dennis Rainey – Wayne Grudem – John Piper – Bob Lepine – C. J. Mahaney – Stu Weber – Susan Hunt – Harold D. Davis – Robert Lewis – Steve Farrar – Crawford W. – Jr. Loritts

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2002

تعداد صفحه: 243

حجم فایل: 2.43 مگابایت

کد کتاب: 1581343825 , 9781581343823

توضیحات کتاب ساختن خانواده های قوی

از یازده کشیش، الهی‌دان، مربیان و همسر واعظی که در سیزده مقاله (یا سخنرانی‌هایی از کنفرانس «ساختن خانواده‌های قوی در کلیسای شما» در سال 2000) در این کتاب مشارکت کرده‌اند، هیچ‌کس به عمق، وزن، شدت و غنای الهیات انسانی حساس مقاله پروفسور وین گرودم. اگرچه او طولانی ترین مقاله (62 صفحه) است، اما ارزش آن را دارد که وقت خود را صرف آن کنید، زیرا او به طور سیستماتیک الهیات زن و مرد را توضیح می دهد. او با پیدایش شروع می کند تا به این نتیجه برسد که زن و مرد با ارزش و منزلت یکسان و در عین حال نقش های متفاوت خلق شده اند. سپس گرودم ده مدرک دال بر ریاست تعیین شده از سوی خداوند بر انسان در آفرینش ارائه می دهد، به این معنی که این ریاست نتیجه سقوط نیست، بلکه طرح خداوند است. همانطور که ما به ترتیب خلقت توجه می کنیم، بازنمایی انسانیت (بشریت اغلب به عنوان انسان نامیده می شود، نه زن)، نامگذاری زن، نامگذاری مخلوقات، مسئولیت پذیری (خداوند آدم را نامید، نه حوا را پس از هر دو گناه)، هدف (زن به عنوان کمک کننده نامیده می شود، نه به معنای تحقیرآمیز بلکه شرافتمندانه)، درگیری (در نتیجه سقوط که باعث تحریف نقش ها می شود)، ترمیم (برگرداندن نفرین، از طریق دستورالعمل های عهد جدید). همانطور که در کول 3: 18-19 یا اول پت 3: 1-8 یافت می شود، راز پیوند مکمل زن و مرد در ازدواج، و در نهایت، به موازات تثلیث که گرودم بعداً به طور درخشان تر توضیح می دهد.

در مرحله بعد، گرودم در مورد خطرات تحریفاتی که به نظر می رسد نه تنها در غرب، بلکه در بسیاری از نقاط جهان رواج دارد، هشدار می دهد، جایی که انسان به جای مسئولیت پذیری در نقش فروتنانه و محبت آمیز خود به عنوان رهبر، به سمت رهبری کشیده می شود. سمت چپ منفعل؛ که گرودم آن را “ویم” یا راست افراطی استبداد می نامد. به همین ترتیب، زنان با خطر کناره گیری از چپ افراطی به سمت آنچه گرودم آن را «دریچه خانه» یا راست افراطی به عنوان غاصب می نامد، به جای نقش تعیین شده از سوی خدا به عنوان یک یاور شاداب-هوشمند با ارزش و کرامت برابر، که به همسر خود خدمت می کند، روبرو هستند. تسلیم خوشحالم گرودم علیرغم ریاست انسان توسط خدای مقدّس از کتاب مقدس، علناً سوء استفاده از زنان را نه تنها در ازدواج یا به طور کلی روابط، بلکه در عمل منفور نوزادکشی دختر، که در مورد آن توضیح داد، محکوم می‌کند،

این یک تراژدی با ابعادی غیرقابل توصیف است. علاوه بر آسیب این جان‌های از دست رفته، باید به عواقب مخرب زندگی آن زنانی که زنده می‌مانند فکر کنیم. کل جامعه آنها، “پسرا بهتر از دخترها هستند” و “کاش پسر بودی.” ویرانی بر ارزش خود آنها باید بسیار زیاد باشد. و زنان، دختران و پسران در نزد خداوند ارزش برابری دارند و باید در نزد ما نیز ارزش یکسانی داشته باشند، فصل اول کتاب مقدس این عمل را تصحیح می کند و هر گونه احساس نهفته در قلب ما را که پسرها از دخترها ارزشمندتر هستند، تصحیح می کند. وقتی می گوید ما هر دو به صورت خدا آفریده شده ایم» (ص 79-80).

از اینجا، گرودم یک استدلال متقابل را مطرح می‌کند، که به نظر من به نظر می‌رسد در مقابل گزاره‌های فمینیست‌ها که غالباً در ابتدا این بحث را مطرح می‌کنند، به‌نظر می‌آید که مات‌کننده‌ای باشد. در Gal 3:28، تمایزات نقش در زن و مرد لغو شده است، دوم. اینکه «مطلق بودن» (هیپوتاسو) که در افسسی 5:21 به آن اشاره شده است، ریاست مرد را در ازدواج و خانواده باطل می کند، زیرا این کلمه به معنای «تسلیم متقابل» است، و سوم. کلمه “سر” (کفاله) در افسسی 5: 23 به معنای رهبر یا قدرت نیست، بلکه “منبع” است. استدلال مخالف اولی این است که سیاق «یک» به این معناست که «… که ما متحد هستیم، در میان ما نباید جناح و تفرقه وجود داشته باشد، و احساس غرور و برتری وجود نداشته باشد. یا حسادت و حقارت بین این گروه ها، … مردها دیگر نباید خودشان را برتر از زنان بدانند… وقتی کتاب مقدس می گوید که چند چیز یکی هستند، هرگز به چیزهایی که دقیقاً یکسان هستند نمی پیوندد، بلکه می گوید: که متفاوت هستند، چیزهایی که متنوع هستند، نوعی وحدت مشترک دارند (مثلاً در هدف)” (ص 50).

گرودم با توجه به این استدلال که ریاست مرد در افسس 5:21 باطل شده است، همانطور که در کلمات “مطلب باشد” آن را رد می کند، نه تنها با استفاده از تفسیر دانیل دوریانی که اشاره کرد که این کلمات به این معنی است که “آنها در اقتدار باید عاقلانه و با نگرانی فداکارانه برای کسانی که تحت اقتدار خود هستند، حکومت کنند، اما همچنین از طریق تجزیه و تحلیل گسترده در مورد ریشه کلمه یونانی “hypotasso” و استفاده از آن در قسمت های مختلف کتاب مقدس، که همه آنها نشان دهنده یک طرفه بودن است. ، نه تسلیم دو طرفه یا متقابل، همانطور که از (ص. 53) مشهود است:
– عیسی “معرض” اقتدار والدینش بود (لوقا 2:15)
– فرشتگان و دیگر موجودات روحانی «معرض» مسیح هستند (اول قرنتیان 15:27، افسسیان 1:22)
– مسیح “تسلیم” خدای پدر است (اول قرنتیان 15:28)
– به همسران گفته می شود که «تعطیل» شوهران خود باشند (افسسیان 5:22،24؛ کول 3:18، تیطس 2:5، اول پطرس 3:5)
– کلیسا از طریق مسیح “موضوع” است (افسسیان 5:24)

و در نهایت، گرودم در رابطه با کلمه “سر” (کفاله)، استدلال می کند که هرگز تعبیری وجود نداشته است که کلمه “سر” را به معنای “منبع” بگوید، بلکه همیشه “رهبر” یا “یک صاحب اختیار” باشد. دروس بسیار عالی دیگری نیز وجود دارد که پروفسور گرودم تدریس می کند، که نباید آنها را در اینجا فاش کنم زیرا در غیر این صورت، مگر اینکه بررسی شود، نمی توانم مقاومت کنم تا کل محتوای مقاله او را در این بررسی به شما ارائه دهم. به عنوان مثال، تشابه بین برابری زن و مرد، و در عین حال نقش‌های متفاوت، با تثلیث به سادگی گیج‌کننده است و چرا مسئله مردانگی و زنانگی بسیار بزرگ است، زیرا صرفاً به زن و مرد مربوط نمی‌شود، بلکه عواقب آن را نیز در بر می‌گیرد. نه تنها به خانواده، جامعه و مهمتر از همه درک و اطاعت ما از خود خدا.

دو آدرس دیگر که ارزش یادگیری دارند از جان پیپر و باب لپین هستند. خوانندگان آگاه و کسانی که با کشیش جان آشنا هستند، متوجه خواهند شد که مقاله او مشابه سخنرانی دوم او در کنفرانس ملی آرزوی خدا در سال 2004 است، که در آن اشاره می کند که ازدواج نباید به خاطر ازدواج یا به خاطر زن و مرد باشد. اما اولویت نهایی جلال خداوند است. آمین باب لپین رفتار بسیار خوبی در مورد نقش یک شوهر در خانواده به عنوان پیامبر، کشیش و پادشاه، به موازات نقش عیسی مسیح با کلیسا دارد. به عنوان یک کشیش، شوهر وظیفه دارد برای همسر و خانواده خود دعا کند. او به عنوان پیامبر باید الهیات مستحکم را درک کند، پایه های اعتقادی را در خانواده ایجاد کند، آنها را آموزش دهد و در زندگی آنها با گناهان مقابله کند (و باید بگویم در زندگی خودش نیز). شوهر به عنوان پادشاه، همسر و فرزندان خود را رهبری، تأمین و محافظت می کند و همچنین برنامه ریزی استراتژیک را ایجاد می کند.

چیزی که بلافاصله برای خوانندگان فهیم آشکار می شود این است که دو گروه از سخنرانان با دو نگرانی متفاوت، حداقل از برداشتی که من با خواندن مقالات آنها دریافت کردم، وجود دارد. یکی با خانواده یا کشور یا هر دو به عنوان اصلی ترین دغدغه، و دیگری خدا و جلال او به عنوان دغدغه اصلی است. گروه اول به سختی کتب مقدس را لمس می کنند (به استثنای برخی موارد، مانند ماهانی)، زیرا به نظر می رسد چیزی که به آن اهمیت می دهد این است که چگونه به مردان بیاموزند که واقعاً مردانه باشند یا چگونه خانواده “سالم” را از طریق یک برنامه موفق خودیاری یا خودیاری تشکیل دهند. از طریق چند فرمول جادویی یک نویسنده به وضوح رویکرد حساس سالک را در حین اجرای برنامه مرد خود پذیرفته است، همانطور که از موارد زیر مشهود است،

“از آنجایی که ارتباط با جویندگان هدف مشخصی از برادری مردان است، ده تا دوازده جلسه اول تا حد امکان غیر مذهبی است. بنابراین موسیقی که در پس‌زمینه پخش می‌شود، موسیقی رایج سکولار است. در اینجا دو نکته دیگر برای کمک به شما وجود دارد. انجمن برادری مردان برنده: 1. میزبان مناسب را پیدا کنید… 2. از فناوری استفاده کنید. زنگ ها و سوت های فنی که برای مردان آشنا هستند می توانند مقاومت کسانی را که در کلیسا راحت نیستند کاهش دهند. در جلسات اولیه، من حتی باز نمی کنم من می گویم، “همانطور که کتاب مقدس می گوید” و آیه کتاب مقدس در پاورپوینت پشت سر من می آید.” (ص 200، 202-203)

من همین را در مورد سخنرانی‌های مربوط به زن نمی‌گویم، زیرا سوزان هانت در مورد بزرگ کردن دختران مؤنث و راهنمایی زنان جوان در زمینه احترام به خدا، زندگی کردن یک زندگی مورد رضایت او تحت عهد فیض، که از طریق کار نجات بخش خداوند امکان پذیر است صحبت می‌کند. عیسی مسیح، و بنابراین، او در گروه دوم قرار می گیرد; گروه خدامحور او در مقاله دوم خود که به راهنمایی زنان جوان می پردازد، کار بهتری انجام می دهد، جایی که از تیطوس 2: 3-5 به عنوان مبنای مربیگری زنان استفاده می کند. برخی از خطوط قابل توجهی که او نوشته است عبارتند از:

“هدف از این دستور چیست؟ (یعنی تیطوس 2: 3-5) تاکید کتاب تیطوس آموزه سالم و زندگی خداپسندانه است. جلال خدا هدف اصلی روابط مورد بحث است. این یک خود نیست. -برنامه غنی سازی (در اینجا به تفاوت توجه کنید) اینها روابط عهد و پیمانی هستند که بر جلال خداوند از طریق انعکاس فیض او به یکدیگر متمرکز می شوند مادری معنوی: زمانی که زنی دارای ایمان و بلوغ معنوی با یک زن جوان تر وارد رابطه پرورشی می شود. برای تشویق و تجهیز او برای زندگی برای جلال خدا.

شامل چه نوع آموزشی می شود؟ … آموزش شامل پرورش قضاوت صحیح و احتیاط می شود. این نشان دهنده اعمال آن خویشتنداری است که بر همه امیال و امیال حاکم است و ایمانداران را قادر می سازد تا با ذهن مسیح مطابقت داشته باشند. این آموزش یک روش زندگی است که ما در رابطه با یکدیگر زندگی می کنیم. این جهان بینی کتاب مقدسی را به زنان جوان منتقل می کند که شامل دیدگاه کتاب مقدسی از زن بودن است.» (ص 185).

در اینجا نمره ای است که من به هر نویسنده اختصاص می دهم. برای من شخصا، و امیدوارم برای خوانندگان نیز، نویسندگانی که A و B دریافت می کنند، به من چیزهای با شکوه ارزشمندی را آموزش می دهند.


Out of eleven pastors, theologians, mentors, and a preacher’s wife contributing to the thirteen articles (or addresses from “Building Strong Families in Your Church” conference in 2000) in this book, no one comes close to the depth, weight, intensity and wealth of anthroposensitive theology of Prof. Wayne Grudem’s article. Even though his is the longest paper (62 pages), it is worth spending your time on, as he systematically explains the theology of man and woman. He begins with Genesis to come to the conclusion that men and women are created with equal value and dignity, yet different roles. Grudem gives then ten evidences of God-ordained headship of man at the Creation, which means that this headship is not a result of the Fall, but God’s design; as we note the order of creation, the representation of humanity (humanity is often referred to as mankind, not womankind), the naming of the woman, the naming of creatures, the accountability (God called Adam, not Eve after both sinned), the purpose (woman is called to be a helper, not in a pejorative but honorable sense), the conflict (as a result of the Fall that introduces distortions of roles), the restoration (the reversal of the curse, through the New Testaments directives as those found in Col 3:18-19 or 1 Pet 3:1-8), the mystery of the complementary union of man and woman in marriage, and finally, in the parallel with the Trinity that Grudem later elaborates further brilliantly.

Next, Grudem warns about the dangers of the distortions that seem to be prevalent not only in the West, but in many parts of the world, where man, instead of being responsible in his humble, loving role as the leader, is drawn into the extreme left of passivity; which Grudem calls “wimp”, or the extreme right of tyranny. Similarly, women face the risk of resigning to the extreme left into what Grudem calls “doormat” or the extreme right as usurper, instead of the God-ordained role as a joyful-intelligent helper with equal value and dignity, who serves their husband with glad submission. Despite the biblical God-ordained headship of man, Grudem openly denounces the abuse of women, not only in marriages or relationships in general, but also in the abominable practice of female infanticide, of which he commented,

“This is a tragedy of unspeakable proportions. In addition to the harm of these lost lives, we must think of the destructive consequences in the lives of those women who survive. Form their earliest age they receive the message from their families, and indeed from their whole society, “Boys are better than girls,” and “I wish you were a boy.” The devastation on their own self-worth must be immense. Yet all of this comes about as a result of a failure to realize that men and women, boys and girls, have equal value in God’s sight and should have equal value in our sight as well. The first chapter of the Bible corrects this practice, and corrects any lurking sense in our own hearts that boys are more valuable than girls, when it says we are both created in the image of God” (p.79-80).

From here, Grudem launches a counter-argument, that to me sounds like a check-mate to the feminists’ propositions that often argue that first; in Gal 3:28, the role distinctions in man and woman are abolished, second; that “be subject to” (hypotasso) spoken of in Eph 5:21 nullifies male headship in marriage and family because the word means “mutual submission”, and third; the word “head” (kephale) in Eph 5:23 does not mean leader or imply authority, but “source”. The counter argument against the first one is that the context of “one” means, “… that we are united, that there should be no factions, or division among us, and, that there should be no sense of pride and superiority or jealousy and inferiority between these groups, … men should no longer thing themselves as superior to women… when the Bible says that several things are one, it never joins things that are exactly the same. Rather, it says that things that are different, things that are diverse, share some kind of unity (e.g, in purpose)” (p.50).

In regard to the argument that male headship is nullified in Eph 5:21 as implied in the words “be subject to,” Grudem refutes it, not only by using the commentary from Daniel Doriani who pointed out that the words mean, “that those in authority should govern wisely and with sacrificial concern for those under their authority,” but also through an extensive analysis on the root of the Greek word “hypotasso” and its uses at different passages of the Bible, all of which indicate a uni-directional, not bi-directional or reciprocal submission, as evident from (p.53):
– Jesus was “subject to” the authority of his parents (Luke 2:15)
– Angels and other spiritual beings are “subject to” Christ (1 Cor 15:27, Eph 1:22)
– Christ is “subjected to” God the Father (1 Cor 15:28)
– Wives are told to be “subject to” their husbands (Eph 5:22,24; Col 3:18, Titus 2:5, 1 Pet 3:5)
– The church is “subject” through Christ (Eph 5:24)

And finally, in regard to the word “head” (kephale), Grudem argues there has never been an interpretation that says the word “head” to mean “source”, but always “leader” or “one in authority”. There are many other excellent lessons that Prof. Grudem teaches, that I should not reveal here because otherwise, unless checked, I could not resist to give you the entire content of his paper in this review. For example, the parallel between the equality of man and woman, yet different roles, to the Trinity is simply mind-boggling and why the issue of manhood and womanhood is huge because it is not merely about men and women, but the repercussions reach out not only to the family, society and most importantly our understanding about and obedience to God himself.

The other two addresses that are worth learning are from John Piper and Bob Lepine. Observant readers and those who are familiar with Pastor John will note that his paper is similar to his second talk at 2004 Desiring God National Conference, in which he points out that marriage is not to be lived out for marriage sake or for man and woman’s sake but the ultimate priority is the glory of God. Amen. Bob Lepine gives an excellent treatment on the role of a husband in a family as prophet, priest and king, parallel to that of Jesus Christ to the church. As a priest, the husband is responsible to pray for his wife and family. As prophet, he should understand solid theology, establish doctrinal foundations in the family, teach them and confront sins in their lives (and I should say in his own life as well). The husband as king leads, provides and protects his wife and children, as well as establishes strategic planning.

Something that would immediately be evident to the discerning readers is that there are two groups of speakers with two different concerns, at least from the impression I received by reading their articles; one with the family or country or both as the uttermost concern, and the other one is God and his glory as the primary concern. The first group barely touches the Scriptures (with some exceptions, such as Mahaney), since what they seem to care about is to how to teach men to be truly masculine or how to raise “healthy” family through a successful self-help program or through some magic formulas. One author clearly embraces the seeker’s sensitive approach while running his man’s program as evident from the following,

“Since the outreach to seekers is a definite purpose of Men’s fraternity, the first ten to twelve sessions are as non-religious as possible. So the music you hear playing in the background is popular secular music. Here are two more tips to help your Men’s Fraternity a winner: 1. Find the right host… 2. Use technology. Tehnical bells and whistles that are familiar to men can reduce the resistance of those not comfortable in church. In the early sessions, I don’t even open a Bible. I will say, “Just like the Scriptures say,” and the Bible verse will come up on PowerPoint behind me.” (p. 200, 202-203)

I would not say the same about the lectures about woman because Susan Hunt talks about raising feminine girls and mentoring young women in the context of honoring God, living a life pleasing to Him under the covenant of grace, enabled through the redeeming work of the Lord Jesus Christ, and therefore, she falls in the second group; the God-centered group. She does a better job in her second paper that deals with mentoring young women where she uses Titus 2:3-5 as the basis of women mentorship. Some noteworthy lines that she wrote are:

“What is the purpose of this mandate? (i.e., Titus 2:3-5) The emphasis of the book of Titus is sound doctrine and godly living. God’s glory is the overriding purpose of the relationships being discussed. This is not a self-enrichment program (note the difference here). These are covenant relationships that are centered on glorifying God by reflecting His grace to one another. Spiritual mothering: When a woman possessing faith and spiritual maturity enters into a nurturing relationship with a younger woman in order to encourage and equip her to live for God’s glory.

What kind of training is involved? … The training would involve the cultivation of sound judgment and prudence. It suggests the exercise of that self-restraint that governs all passions and desires, enabling the believers to be conformed to the mind of Christ. This is a teaching of a way of life as we live in relationship with one another. It is passing on to younger women a biblical worldview that includes a biblical perspective of womanhood” (p.185).

Here is the grade I would assign to each author. To me personally, and hopefully to the readers as well, the authors who receive A and B teach me some valuable glorious, God-ho

دانلود کتاب «ساختن خانواده های قوی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید