موسیقی

برامس در میان دوستان: گوش دادن، اجرا، و بلاغت کنایه

Brahms Among Friends: Listening, Performance, and the Rhetoric of Allusion

دانلود کتاب Brahms Among Friends: Listening, Performance, and the Rhetoric of Allusion (به فارسی: برامس در میان دوستان: گوش دادن، اجرا، و بلاغت کنایه) نوشته شده توسط «Paul Berry»


اطلاعات کتاب برامس در میان دوستان: گوش دادن، اجرا، و بلاغت کنایه

موضوع اصلی: هنر – موسیقی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Oxford University Press

نویسنده: Paul Berry

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2014

تعداد صفحه: 400

حجم فایل: 3.67 مگابایت

کد کتاب: 0199982643 , 9780199982646

توضیحات کتاب برامس در میان دوستان: گوش دادن، اجرا، و بلاغت کنایه

Brahms Among Friends الگوهای گوش دادن، اجرا، و آهنگسازی را در میان دوستان نزدیک یوهانس برامس شناسایی می کند و بررسی می کند که چگونه این الگوها باعث ایجاد و دریافت موسیقی او در ژانرهای صمیمی ترانه، سونات، تریو و مینیاتور پیانو شده است. در میان رشته‌های درهم تنیده کنترپوان و شرایطی که برامس را به آشنایانش پیوند می‌داد، تکنیک وام‌گیری کنایه‌ای موسیقایی بود که به موجب آن قطعه‌ای کوتاه از یک اثر آشنا به تار و پود یک ترکیب جدید کشیده شد. برای شنوندگان خاصی که عادات ذهنی و نوازندگی‌شان را بهتر می‌دانست، وام‌های کنایه‌ای می‌توانست به حرکاتی لفاظی تبدیل شود، و به‌طور متقاعدکننده‌ای معانی منتقل‌شده از موسیقی او و راهبردهای تفسیری آن را مورد بازبینی قرار دهد. اسناد اولیه، دست‌نوشته‌های اصلی، مقایسه موسیقی-تحلیلی، و پارامترهای جنبشی تجربه‌شده در عمل اجرا، همگی برای حمایت از ده مطالعه موردی در تعامل بین آثار در مقیاس کوچک برامس و زنان و مردانی که قبل از انتشار با آن‌ها مواجه شده‌اند، کار می‌کنند. شخصیت‌های اصلی شامل ویولونیست جوزف یواخیم، خوانندگان آمالی یواخیم، جولیوس استوکهاوزن و آگاته فون سیبولد، آهنگسازان هاینریش و الیزابت فون هرتزوگنبرگ، و پیانیست‌های اما انگلمن و کلارا شومان هستند. برای این نوازندگان و برای خود آهنگساز، موسیقی کنایه ای برامس در خدمت طیف وسیعی از نیازهای عاطفی و اهداف بین فردی بود. با این حال، در میان کارنامه‌های متنوع و همبستگی‌های میان رشته‌ای، از مردم‌نگاری تا روان‌کاوی، هر مطالعه موردی یک هدف اساسی و واحد را پیش می‌برد: با این حال، در بین مجموعه‌های متنوع و همبستگی‌های بین‌رشته‌ای از قوم‌نگاری تا روان‌کاوی، هر مطالعه موردی یک هدف واحد و اساسی را به طور متقابل بازسازی می‌کند. دیدگاه‌های وابسته به عوامل موقعیت تاریخی و بازیابی ویژگی‌های فراموش شده مناظر ارتباطی آنها به عنوان پایگاهی برای بررسی موزیکال و تاریخی.


Brahms Among Friends identifies patterns of listening, performance, and composition among close friends of Johannes Brahms and explores how those patterns informed the creation and reception of his music in the intimate genres of song, sonata, trio, and piano miniature. Among the tangled threads of counterpoint and circumstance that bound Brahms to his acquaintances was the technique of allusive musical borrowing, whereby a brief passage from a familiar work was drawn into the fabric of a new composition. For the specific listeners whose habits of mind and musicianship he knew best, allusive borrowings could become rhetorically charged gestures, persuasively revising the meanings his music conveyed and the interpretive strategies it invited. Primary documents, original manuscripts, music-analytic comparison, and kinesthetic parameters experienced in the act of performance all work in tandem to support ten case studies in the interplay between Brahms’s small-scale works and the women and men who encountered them before publication. Central characters include violinist Joseph Joachim, singers Amalie Joachim, Julius Stockhausen, and Agathe von Siebold, composers Heinrich and Elisabeth von Herzogenberg, and pianists Emma Engelmann and Clara Schumann. For these musicians and for the composer himself, Brahms’s allusive music served a broad variety of emotional needs and interpersonal ends. Yet across diverse repertoire and interdisciplinary correlates ranging from ethnography to psychoanalysis, each case study furthers a single, underlying aim: Yet across diverse repertoire and interdisciplinary correlates ranging from ethnography to psychoanalysis, each case study furthers a single, underlying aim: to reconstruct the mutually dependent perspectives of historically situated agents and restore forgotten features of their communicative landscapes as bases for both musical and historical scrutiny.

دانلود کتاب «برامس در میان دوستان: گوش دادن، اجرا، و بلاغت کنایه»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید