فلسفه

مرزهای نظم: مالکیت خصوصی به عنوان یک سیستم اجتماعی

Boundaries of Order: Private Property as a Social System

دانلود کتاب Boundaries of Order: Private Property as a Social System (به فارسی: مرزهای نظم: مالکیت خصوصی به عنوان یک سیستم اجتماعی) نوشته شده توسط «Butler D. Shaffer»


اطلاعات کتاب مرزهای نظم: مالکیت خصوصی به عنوان یک سیستم اجتماعی

موضوع اصلی: جامعه، سیاست و فلسفه – فلسفه عمومی و متفرقه

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Ludwig von Mises Institute

نویسنده: Butler D. Shaffer

زبان: english

فرمت کتاب: EPUB (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2009

تعداد صفحه: 350

حجم فایل: 917 کیلوبایت

کد کتاب: 1933550163 , 9781933550169

نوبت چاپ: 1st

توضیحات کتاب مرزهای نظم: مالکیت خصوصی به عنوان یک سیستم اجتماعی

هر چند وقت یک‌بار، رساله‌ای درباره‌ی فلسفه آزادی‌خواه ظاهر می‌شود که شیوه جدیدی از تفکر در مورد سیاست و اقتصاد را پیش‌بینی می‌کند. لیبرالیسم میزس، اخلاق آزادی روتبارد و دموکراسی: خدایی که شکست خورد هاپ به ذهن متبادر می شوند.

Boundaries of Order نوشته باتلر شافر در آن سنت، علمی و در عین حال پرشور است، و نگاهی کاملاً تازه به دستگاه فکری شگفت انگیزی توسط یک روشنفکر بالغ ارائه می دهد که در مورد حقوق، اقتصاد و تاریخ می نویسد. به مدت چهار دهه این رساله در مورد آزادی و مالکیت برای عصر دیجیتال است، که در سنت روتباردیان/هایکی با پیامی مداوم ضددولتی نوشته شده است، اما با دیدگاهی منحصربه‌فرد در مورد اینکه چگونه مبارزه بزرگ بین دولت و جامعه در زمان ما خودنمایی می‌کند.

ارزش افزوده آن چشم اندازی از جامعه کاملاً آزاد است که ایده آلیستی، عملی و کاملاً خوش بینانه است. او در اثری کاملاً ترکیبی که از پایه‌ها تا پایانی الهام‌بخش ساخته می‌شود، پرتره‌ای واضح از این که چگونه همکاری انسانی در چارچوب آزادی و مالکیت خصوصی نتایجی را به بار می‌آورد ارائه می‌دهد که به هر طریق ممکن باعث بهبود انسان می‌شود. با این حال، به همان اندازه قدرتمندانه نشان می‌دهد که در حال حاضر، حتی در میان دوره‌ای از کنترل دولت استبدادی، ما تمام آنچه را که در طول زندگی روزمره‌مان دوست داریم، مدیون نهاد آزادی هستیم.

آنچه قابل توجه است این است که چگونه این کتابی نیست که صرفاً به دوران گذشته اشاره کند. در واقع، دیدگاه شفر این است که دولت خود نمایانگر دورانی است که گذشته است و با عقایدی کهنه بر جهانی حکومت می کند که دیگر وجود ندارد. واقعیت در عین حال بیش از حد محلی و بیش از حد بین المللی می شود، با دو سر طیف که از طریق ارتباطات دیجیتال و اشکال بی نهایت پیچیده مالکیت به هم متصل می شوند که هرگز از ایجاد تغییرات غیرقابل پیش بینی باز نمی مانند.

دولت-ملت همانطور که ما می شناسیم برای مقابله با نهادهای ایستایی ساخته شده است که عمدتاً افسانه ای هستند، که بخشی از زندگی روزمره ما نیستند، و تا این حد دولت به ساختاری مصنوعی تبدیل شده است که بر یک واقعیت مصنوعی حاکم است، اما با بسیار هزینه های ملموس

آنچه شفر استدلال می‌کند این است که ما در دنیایی از تحولات باشکوه زندگی می‌کنیم که به‌وسیله اراده فردی و مالکیت دارایی به شیوه‌ای منظم مدیریت می‌شود. دولت بخشی از این مسیر پیشرفت نیست و فقط به طور موقت و با هزینه هنگفتی مانع از آن می شود. در این میان، امر سیاسی برای مردم در جریان زندگی روزمره کمتر اهمیت دارد. این به ما در رسیدن به اهدافی که به دنبال آن هستیم کمک نمی کند. به این ترتیب، او دعوی علیه دولت را تقویت می‌کند و آن را در زمانه ما تشدید می‌کند: پیچیدگی مطلق نظم اجتماعی کاملاً با هرگونه تلاش برای کنترل آن مخالفت می‌کند.

زندگی یک جامعه در روابط بین افراد آن و انجمن های مبتنی بر مالکیت آنها یافت می شود. اما او استدلال می کند که دارایی همیشه یک پایان اجتماعی دارد. زندگی ما در چارچوب تقسیم کار با یکدیگر پیوند خورده است، در حالی که منافع فردی ما به طور اجتناب ناپذیری در هم تنیده شده است. اگر می خواهیم به عنوان افراد آزاد زندگی کنیم، باید با دیگران در انجمن های داوطلبانه همکاری کنیم.

او بیشتر درباره آلباتروس جمع گرایی و پیامدهای سنگین آن بحث می کند، اما جمع را به گونه ای دیگر درک می کند. او آن را به عنوان یک مدل هرمی می بیند که مجبور است در یک نظم اجتماعی پراکنده و در حال تغییر قرار بگیرد. اساساً بر خشونت متکی است اما نمی تواند به هیچ هدف اجتماعی مفیدی دست یابد. این تحلیل نه تنها در مورد سوسیالیسم، بلکه برای همه مدل‌های مدیریت از بالا به پایین، حتی مدل‌هایی که بر افسانه دولت محدود تکیه دارد، اعمال می‌شود.

در مقابل، دولت همیشه در تلاش است تا این زندگی را خفه کند. اگر قرار است جامعه ای تغییر کند و پیشرفت کند، نمی تواند و نمی تواند دولت را تحمل کند. دولت هیچ هدف خلاقانه ای ندارد، فقط هدفی مخرب دارد. دستاورد بزرگ شفر در اینجا متبلور کردن دانش موجود در مورد نحوه عملکرد جامعه در زندگی واقعی و قطع تبلیغات بر روی دولت است تا نشان دهد که چگونه دولت در همه جا به عنوان دشمن جامعه عمل می کند.

این کتاب در عین حال عمیقاً رادیکال و به طرز نافذی نسبت به آینده خوش بین است. او به ما کمک می‌کند تصور کنیم که از بین رفتن حالت فاجعه‌ای به همراه نمی‌آورد، بلکه صرفاً بیشتر از آنچه دوست داریم و مفید می‌یابیم و کمتر از آنچه دوست نداریم و آنچه را مفید نمی‌دانیم، به ارمغان می‌آورد. شخص با آگاهی شدید از خط تقسیم بزرگ – که اغلب توسط اطلاعات نادرست نامرئی می شود – که روابط قدرت را از روابط اجتماعی جدا می کند، از این کار دور می شود.

در اینجا چند گزیده آورده شده است.

“مردان و زنان در اشکال غیررسمی و داوطلبانه معاشرت، ابزارهای مؤثرتری برای ایجاد تغییرات اجتماعی نسبت به ابزارهایی که متکی به دسیسه های سیاسی سست، فاسد و اجباری هستند، کشف می کنند. در حالی که اعضای تشکیلات سیاسی آنها را “بی تفاوت” تنبیه می کنند. کسانی که از تعهدات دولت محور کناره گیری می کنند، واقعیت این است که تعداد فزاینده ای از مردان و زنان انرژی خود را با شور و شوق بیشتر به سمت کارهایی هدایت می کنند که کنترل شخصی بیشتری بر آنها دارند. ، روندی مستمر که در حال ایجاد علاقه – به صورت تصاعدی – در سیستم های کمتر رسمی رفتار اجتماعی است.”

“بسیاری از مردم به طور فزاینده ای خود را با انتزاعات مختلف سازماندهی می کنند که از مرزهای دولت-ملت فراتر می رود. مذهب، قومیت، فرهنگ، سبک زندگی، نژاد – حتی عضویت در باندهای شهری – برخی از مقوله هایی هستند که مردم با آنها شناسایی می کنند. اینترنت به از بین بردن مرزهای سیاسی به نفع معیارهای اقتصادی، فلسفی، سرگرمی، سیاسی، سبک زندگی و سایر معیارها کمک می کند که به موجب آن افراد جوامع سایبری با افراد همفکر در سراسر جهان ایجاد می کنند. در شرایط جغرافیایی صرفاً کمتر و کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و به طور فزاینده‌ای بر اساس تقسیم‌بندی‌های مشترک منافعی که لزوماً با مکان مرتبط نیستند تعریف می‌شوند. مراکز قدرت».

“به عنوان موجودات اجتماعی، طبیعی است که آزادانه با یکدیگر برای منافع متقابل خود معاشرت کنیم. اشکال نهادی که تا حد زیادی به بی نظمی در جهان کمک کرده اند، آنهایی هستند که اهداف سازمانی خود را بالاتر از منافع خود قرار داده اند. افراد یا گروه‌های غیررسمی. با انجام این کار، آنها به نهادهایی تبدیل شده‌اند که برجسته‌ترین آنها دولت است، با آژانس‌های بوروکراسی اجباری‌اش، و پس از آن شرکت‌های بزرگ تجاری که خود را بیشتر با قدرت دولتی همسو می‌کنند تا بازار بدون ساختار.” p>

“سازمان سیاسی دیگر از اعتمادی که نسل‌های قبلی در دستان خود قرار داده بودند، برخوردار نیست. پاسخ آن افزایش اختیارات و نظارت پلیس، گسترش زندان‌ها و احکام زندان، ساخت سلاح‌های کشتار جمعی بیشتر و ایجاد فهرست‌های جدید از دشمنان بوده است. جنگ‌های بی‌پایان علیه چه کسی انجام شود. دولت برای پایه‌های زندگی، به‌ویژه سیستم‌ها و شیوه‌های اجتماعی که زندگی را حفظ می‌کنند، مخرب شده است. ویرانگری را دیگر نمی توان با یک سیستم زندگی که قصد بقا دارد تحمل کرد.”

“سوالی که همیشه با بشریت روبرو بوده این است که آیا جامعه با وسایل صلح آمیز یا خشونت آمیز اداره خواهد شد. با این حال، تفکر مشروط ما ما را از بررسی پیامدهای این اشکال جایگزین باز داشته است. تمایز بین چنین اعمالی بر اساس این که تجاوزات مجاز به وقوع خواهند بود یا نخواهند بود. این گونه نیست که تجاوزات دارایی می تواند خشونت ایجاد کند؛ آنها خشونت هستند، صرف نظر از درجه نیرویی که استفاده می شود. اصل مالکیت – در محدود کردن دامنه اعمال فرد به حدود آنچه تا زمانی که ما تصمیم به انکار ضرورت این اصل داریم، باید از اعمال خشونت‌آمیز سیاسی و خصوصی که پیامدهای اجتناب‌ناپذیر عدم رعایت مصونیت زندگی مردم است ناراحت نشویم. همسایگان ما.”

  • پیشگفتار
  • مقدمه
  • ساختار فرسایشی
  • بنیادهای نظم
  • مرز: چه چیزی را می توان در اختیار داشت
  • ادعا: اراده برای مالکیت
  • کنترل به عنوان مالکیت
  • مالکیت خصوصی و نظم اجتماعی
  • اموال و محیط زیست
  • فصل فردگرایی در مقابل جمع گرایی
  • اموال و دولت
  • نتیجه گیری

Every once in a while, a treatise on libertarian philosophy appears that presages a new way of thinking about politics and economics. Mises’s Liberalism, Rothbard’s Ethics of Liberty, and Hoppe’s Democracy: The God That Failed come to mind.

Boundaries of Order by Butler Shaffer is in that tradition, scholarly yet passionate, providing a completely fresh look at a marvelous intellectual apparatus by a mature intellectual who has been writing on law, economics, and history for four decades. It is the treatise on liberty and property for the digital age, one written in the Rothbardian/Hayekian tradition with a consistently anti-state message but with a unique perspective on how the great struggle between state and society is playing itself out in our times.

Its added value is a vision of the completely free society that is idealistic, practical, and thoroughly optimistic. In a throughly-composed work that builds up from foundations all the way through to an inspiring conclusion, he presents a vivid portrait of how human cooperation within a framework of liberty and private property yields results that produce human betterment in every conceivable way. Just as powerfully, however, he shows that right now, even amidst an epoch of despotic state control, we owe all that we love in the course of our daily lives to the institution of liberty.

What’s striking is how this is not a book that merely bemoans a bygone era. In fact, Shaffer’s view is that the state itself represents a bygone era, ruling with dated ideas over a world that no longer exists. Reality is at once hyper-localized and hyper-internationalized with the two ends of the spectrum connected through digital communication and infinitely complex forms of ownership that never stop yielding unpredictable change.

The nation-state as we know it is constructed to deal with static institutions that are largely mythical, that are not part of our daily lives, and to that extent the state has become an artificial structure governing an artificial reality but with very tangible costs.

What Shaffer argues is that we are living in a world of glorious upheaval, managed in an orderly way by virtue of individual volition and property ownership. The state is not part of this path of progress and only works to impede it temporarily and at terrible cost. Meanwhile, the political is ever less relevant for people in the course of their daily lives. It does not help us accomplish the ends we seek to achieve. In this way, he strengthens the case against the state, and intensifies it in our times: the sheer complexity of the social order stands to utterly defy any attempts to control it.

The life of a society is found in the relations between its individuals and their property-based associations. But property always has a social end, he argues. Our lives are bound up with each other within the division of labor, while our individual interests are unavoidably intertwined. If we are to live as free individuals, we must cooperate with others in voluntary association.

He further discusses the albatross of collectivism and its grave consequences, but he understands the collective in a different way. He views it as a pyramidal model that is forced to fit on a diffuse and changing social order; it relies most fundamentally on violence but cannot achieve any socially useful end. The analysis applies not only to socialism but to all models of top-down management, even that which relies on the myth of limited government.

The state, in contrast, is always working to strangle this life. If a society is to change and thrive, it cannot and will not tolerate the state. The state has no creative purpose, only a destructive one. The great accomplishment of Shaffer here is to crystallize existing knowledge about how society works in real life and to cut through the propaganda on the state to show how the state everywhere operates as an enemy of society.

The book is at once deeply radical and penetratingly optimistic about the future. He helps us to imagine that the withering away of the state will not bring cataclysm but simply more of what we love and what we find useful and less of what we do not love and what we do not find useful. One comes away from this work with an intense awareness of the great dividing line—too often made invisible by disinformation—that separates power relations from social relations.

Here are some excerpts.

“Men and women are discovering in informal and voluntary forms of association, more effective means of bringing about social changes than those that rely on sluggish, corrupt, and coercive political machinations. While members of the political establishment chastise, as ‘apathetic,’ those who withdraw from state-centered undertakings, the reality is that increasing numbers of men and women are redirecting their energies, with an enhanced enthusiasm, to pursuits over which they have greater personal control. This redistribution of authority is both liberating and empowering, a continuing process that is generating interest—in exponential terms – in less formal systems of social behavior.”

“Many people are increasingly identifying themselves with and organizing their lives around various abstractions that transcend nation-state boundaries. Religion, ethnicity, culture, lifestyles, race—even membership in urban gangs—are some of the categories by which people identify themselves other than by nationality. The Internet is helping to dissolve political boundaries in favor of economic, philosophical, entertainment, political, lifestyle, and other criteria by which individuals create cyber-communities with like-minded persons throughout the world. “Societies” are beginning to be thought of less and less in purely geographical terms, and are increasingly being defined in terms of shared subdivisions of interests that do not necessarily correlate with place. Effective decision-making is becoming more personal, with authority moving outward, away from erstwhile centers of power.”

“As social beings, it is natural for us to freely associate with one another for our mutual benefit. The institutional forms that have contributed so much to the disorder in the world are those that have elevated their organizational purposes above the interests of individuals or informal groups. In so doing, they have become institutions, the most prominent of which is the state, with its coercive bureaucratic agencies, followed by large business corporations that align themselves more with state power than with the unstructured marketplace.”

“The political establishment no longer enjoys the confidence that earlier generations placed in its hands. Its response has been to increase police powers and surveillance; expand penitentiaries and prison sentences; build more weapons of mass destruction; and create new lists of enemies against whom to conduct endless wars. The state has become destructive of the foundations of life, particularly of the social systems and practices that sustain life. Were its attributes found within an individual, it would be aptly described as a psychopathic serial killer! But its destructiveness can no longer be tolerated by a life system intent on survival.”

“The question that has always confronted mankind is whether society will be conducted by peaceful or violent means. Our conditioned thinking, however, has kept us from examining the implications of these alternative forms of behavior. The distinction between such practices rests on whether trespasses will or will not be allowed to occur. It is not that property trespasses can produce violence; they are violence, whatever the degree of force that is used. The property principle—in restricting the range of one’s actions to the boundaries of what one owns— precludes the use of violence. As long as we choose to deny the necessity of this principle, we should cease getting upset over the political and private acts of violence that are the unavoidable consequences of failing to respect the inviolability of the lives of our neighbors.”

  • Preface
  • Introduction
  • The Eroding Structure
  • Foundations of Order
  • Boundary: What Can Be Owned
  • Claim: The Will to Own
  • Control As Ownership
  • Private Property and Social Order
  • Property and the Environment
  • Individualism vs. Collectivism Chapter
  • Property and the State
  • Conclusion

دانلود کتاب «مرزهای نظم: مالکیت خصوصی به عنوان یک سیستم اجتماعی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید