سینما

فراتر از تئاتر همهجانبه: زیبایی شناسی، سیاست و مشارکت سازنده

Beyond Immersive Theatre: Aesthetics, Politics and Productive Participation

دانلود کتاب Beyond Immersive Theatre: Aesthetics, Politics and Productive Participation (به فارسی: فراتر از تئاتر همهجانبه: زیبایی شناسی، سیاست و مشارکت سازنده) نوشته شده توسط «Adam Alston (auth.)»


اطلاعات کتاب فراتر از تئاتر همهجانبه: زیبایی شناسی، سیاست و مشارکت سازنده

موضوع اصلی: هنر – هنرهای نمایشی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Palgrave Macmillan UK

نویسنده: Adam Alston (auth.)

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2016

تعداد صفحه: 250

حجم فایل: 2.40 مگابایت

کد کتاب: 1137480440 , 9781137480446

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب فراتر از تئاتر همهجانبه: زیبایی شناسی، سیاست و مشارکت سازنده

تئاتر همه جانبه در حال حاضر در روزنامه نگاری تئاتر و دانش پژوهی از همه جا، محبوبیت و شناخته شدن برخوردار است. با این حال، سیاست زیبایی شناسی تئاتر غوطه ور هنوز فاقد نقد اساسی است. آیا تئاتر غوطه ور، نوع خاصی از سیاست، یا نوع خاصی از مخاطب را الگو می کند؟ چه چیزی در تولید و مصرف زیبایی شناسی تئاتر غوطه ور دخیل است؟ آیا مخاطب مولد همیشه مخاطبی توانمند است؟ و آیا شرایط توانمندسازی مخاطب در برابر بررسی های سیاسی است؟
Beyond Immersive Theatre با ردیابی تحولات سیاست نئولیبرال و اقتصاد تجربه در چهار دهه گذشته، این پرسش ها را زمینه سازی می کند. از طریق تجزیه و تحلیل دقیق انتقادی از کار توسط Ray Lee، Lundahl & Seitl، Punchdrunk، Shunt، Theater Delicatessen و Half Cut، آدام آلستون استدلال می کند که یک سیاست ضمنی در زیبایی شناسی تئاتر غوطه ور وجود دارد – یک سیاست ضمنی که توسط نئولیبرالیسم روشن می شود، و آماده است تا با تکامل و تنوع تئاتر غوطه ور به چالش کشیده شود. .


Immersive theatre currently enjoys ubiquity, popularity and recognition in theatre journalism and scholarship. However, the politics of immersive theatre aesthetics still lacks a substantial critique. Does immersive theatre model a particular kind of politics, or a particular kind of audience? What’s involved in the production and consumption of immersive theatre aesthetics? Is a productive audience always an empowered audience? And do the terms of an audience’s empowerment stand up to political scrutiny?
Beyond Immersive Theatre contextualises these questions by tracing the evolution of neoliberal politics and the experience economy over the past four decades. Through detailed critical analyses of work by Ray Lee, Lundahl & Seitl, Punchdrunk, shunt, Theatre Delicatessen and Half Cut, Adam Alston argues that there is a tacit politics to immersive theatre aesthetics – a tacit politics that is illuminated by neoliberalism, and that is ripe to be challenged by the evolution and diversification of immersive theatre.

دانلود کتاب «فراتر از تئاتر همهجانبه: زیبایی شناسی، سیاست و مشارکت سازنده»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید