کامپیوترها

پشت آبی عمیق: ساخت کامپیوتری که قهرمان شطرنج جهان را شکست داد

Behind Deep Blue: Building the Computer that Defeated the World Chess Champion

دانلود کتاب Behind Deep Blue: Building the Computer that Defeated the World Chess Champion (به فارسی: پشت آبی عمیق: ساخت کامپیوتری که قهرمان شطرنج جهان را شکست داد) نوشته شده توسط «Feng-Hsiung Hsu»


اطلاعات کتاب پشت آبی عمیق: ساخت کامپیوتری که قهرمان شطرنج جهان را شکست داد

موضوع اصلی: کامپیوترها

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Princeton University Press

نویسنده: Feng-Hsiung Hsu

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2002

تعداد صفحه: 315

حجم کتاب: 24 مگابایت

کد کتاب: 9780691090658 , 0691090653

توضیحات کتاب پشت آبی عمیق: ساخت کامپیوتری که قهرمان شطرنج جهان را شکست داد

این کتاب خواندنی سرگرم کننده بود، اما یک انتقاد من این بود که کمی بیش از حد بر سخت افزار متمرکز است. هسو زمان زیادی را صرف صحبت در مورد طراحی سفارشی VLSI کرد که پردازش را سرعت بخشید. با این حال، او فقط به طراحی نرم‌افزار اشاره کرد: کتاب‌های آغازین، هوش مصنوعی، توانایی آبی عمیق در «یادگیری» از بازی‌های دیگری که با استادان بزرگ انجام می‌شود، و اینکه چگونه برنامه‌نویسان «وزن‌سازی» اجزای مختلف را تنظیم می‌کنند (مانند یک روک باز). فایل) برای بهبود قابلیت های موقعیت آبی عمیق. من امیدوار بودم که کمی بینش بیشتر در مورد نحوه عملکرد برنامه های شطرنج و آنچه که آبی عمیق را علاوه بر مدارها و سخت افزار سفارشی آن منحصر به فرد و خاص می کند، بدست بیاورم. خواندن در مورد طرح‌بندی دستی او بر روی 3 میکرون سانتی‌متر سانتی‌متر و تخته‌های مدار لحیم کاری دستی او کمی عجیب است. من آن روزها را به یاد می آورم و این یک یادآوری سرگرم کننده است. با این حال این کتاب را قدیمی می کند زیرا به طور طبیعی پردازش رایانه آنقدر سریع شده است که می توانید امروز اساساً آبی عمیق را روی یک رایانه شخصی عمومی اجرا کنید، و این طراحی نرم افزار است، نه سخت افزار سفارشی که رایانه را قادر می سازد در سطح استاد بزرگ بازی کند.


This book was an entertaining read but my one criticism was that it is a little too hardware focused. Hsu spent a lot of time talking about the custom VLSI design he did that sped up the processing. However he gave only cursory treatment to the software design: the opening books, the AI, deep blue’s ability to “learn” from other games played with grandmasters, and how the programmers adjusted the “weighting” of different components (such as an open rook file) to improve deep blue’s positional capabilities. I was hoping to get a little more insight into how chess programs work and what made deep blue unique and special besides its custom circuits and hardware. It is a bit quaint reading about his hand drawn layout on 3 micron cmos and his hand soldered circuit boards. I remember those days and it is a fun reminder. However it makes the book dated because naturally computer processing has sped up so fast that you can essentially run deep blue today on a generic PC, and it is the software design, not the custom hardware enables a computer to play at the grandmaster level

دانلود کتاب «پشت آبی عمیق: ساخت کامپیوتری که قهرمان شطرنج جهان را شکست داد»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.