دانلود کتاب Beginning Game Development with Python and Pygame: From Novice to Professional (به فارسی: شروع توسعه بازی با Python و Pygame: از مبتدی تا حرفه ای) نوشته شده توسط «Will McGugan»
اطلاعات کتاب شروع توسعه بازی با Python و Pygame: از مبتدی تا حرفه ای
موضوع اصلی: کامپیوتر – برنامه نویسی
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Apress
نویسنده: Will McGugan
زبان: english
فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2007
تعداد صفحه: 330
حجم فایل: 8.10 مگابایت
کد کتاب: 1590598725 , 9781590598726
نوبت چاپ: 1
توضیحات کتاب شروع توسعه بازی با Python و Pygame: از مبتدی تا حرفه ای
همانطور که عنوان می گوید، این یک کتاب مبتدی برای این موضوع است، اگرچه من از هیچ کتاب دیگری که به اندازه این کتاب به Pygame می پردازد، مبتدی یا غیر آن بی اطلاعم. این کتاب به جای «توسعه بازی» فی نفسه، بیشتر به خود زبان و کتابخانه ها می پردازد. منظورم این است که هیچ فصلی در مورد توسعه ایده ها یا ساختارهای گروهی در یک شرکت و غیره وجود ندارد. به عنوان راهنمای انتخاب Pygame، این کتاب عالی بود. هر فصل از مثالهای خود استفاده میکند، اما من احساس میکنم که این به پوشش بهتر موضوعات مورد بحث کمک میکند، در مقایسه با کتابی که یک بازی از پایه در کل کتاب ایجاد میکند، جایی که کد مثال ممکن است نامرتبط یا ساختگی به نظر برسد. همانطور که دیگر منتقدان خاطرنشان کردند، کتاب بیشتر بر روی مثال تمرکز می کند تا نظریه، اغلب کدهای کاری را نشان می دهد و هر قطعه را توضیح می دهد.
کتاب با مقدمه ای کوتاه از پایتون شروع می شود. نویسنده پیشینه برنامه نویسی کلی را در نظر می گیرد. اگر قبلاً از پایتون استفاده نکردهاید، آموزشها وجود ندارد، اما برخی مطالعههای جانبی باید اطلاعات کافی در مورد زبان به شما بدهد تا بتوانید با بقیه کتاب ادامه دهید. برای کسانی که از قبل پایتون را می شناسند، دو فصل اول به عنوان یک تجدید کننده خوب عمل می کند. بخش دو بعدی عالی بود همه چیز در آنجا بود، شما باید شروع به کدنویسی بازی های کوچک خود کنید. بخش جالبی در مورد هوش مصنوعی وجود دارد. بخش مربوط به طراحی سه بعدی من متوجه شدم که از آن صرف نظر می کنم، عمدتاً به این دلیل که این چیزی نبود که من به دنبال استفاده از آن برای پروژه خودم بودم. با نگاهی به آن، به نظر مکان خوبی برای خیس کردن پاهایتان با PyOpenGL (موتور رندر سه بعدی) است.
فقط چند مشکل وجود داشت که به آن اشاره کردم: گهگاه کد نمونه ارائه شده در وب سایت به درستی کار نمی کرد و نیاز به کمی تکان دادن داشت. با این حال، کد موجود در کتاب به خوبی کار می کرد. رویدادها میتوانستند طولانیتر پوشش داده شوند، زیرا در طراحی بازی بسیار مهم هستند. همچنین، چیزی که به نظر من عالی بود، اما ممکن است دیگران آن را مسخره کنند، استفاده نویسنده از کتابخانه اشیاء بازی خودش بود. این به شما این امکان را می داد که ریاضیات را رها کنید و فقط از توابع استفاده کنید و از آن عبور کنید، اما بدون اینکه واقعاً بدانید که توابع چگونه کار می کنند. شخصاً فکر میکنم که این یک رویکرد عالی است، زیرا هیچ موقعیت واقعی در یک پروژه بازی بزرگ وجود ندارد که در آن بدانید همه کدها در همه جای برنامه چگونه کار میکنند.
The book starts out with an short introduction to Python. The author assumes a general programming background. The tutorials are lacking if you’ve never used Python before, but some side-reading should give you enough information about the language to continue with the rest of the book. To those who already know Python, the first two chapters serve as a good refresher. The 2D section was great. Everything was in there you’d need to begin coding your own small games. There’s an interesting section on AI. The section on 3D design I found myself skipping over, mainly because that wasn’t what I was looking to use for my own project. Glancing through it, though, it seemed like a good place to get your feet wet with PyOpenGL (the 3D rendering engine).
There were only a few problems I noted: Occasionally the sample code provided on the website did not function properly, and needed a bit of fiddling with. The code in the book worked fine, however. Events could have been covered at greater length, as they are extremely important in game design. Also, something that I found great but others might scoff at was the author’s use of his own gameobjects library. It allowed you to skip the mathematics and just use the functions and get through, but without really knowing how the functions work. Personally I think that’s a great approach, because there’s no real-world situation in a large game project where you’re going to know how all the code works everywhere in the program.
دانلود کتاب «شروع توسعه بازی با Python و Pygame: از مبتدی تا حرفه ای»
برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.