اقتصاد ریاضی

دیدگاه اتریشی در تاریخ اندیشه اقتصادی (2 جلد مجموعه)

An Austrian Perspective on the History of Economic Thought (2 Vol. Set)

دانلود کتاب An Austrian Perspective on the History of Economic Thought (2 Vol. Set) (به فارسی: دیدگاه اتریشی در تاریخ اندیشه اقتصادی (2 جلد مجموعه)) نوشته شده توسط «Murray Rothbard»


اطلاعات کتاب دیدگاه اتریشی در تاریخ اندیشه اقتصادی (2 جلد مجموعه)

موضوع اصلی: تجارت و اقتصاد – اقتصاد ریاضی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Ludwig von Mises Institute

نویسنده: Murray Rothbard

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2006

تعداد صفحه: 544

حجم فایل: 37.02 مگابایت

کد کتاب: 094546648X , 9780945466482

توضیحات کتاب دیدگاه اتریشی در تاریخ اندیشه اقتصادی (2 جلد مجموعه)

ظهور مجلدات معروف (و عظیم) تاریخ اندیشه اقتصادی روتبارد در ویرایش جدید باعث جشن بزرگی است. آنها سال هاست که چاپ نشده اند و قبلا فقط با قیمت بیش از 200 دلار برای مجموعه موجود بودند. آنها بالاخره دوباره در دسترس هستند، با جلد گالینگور زیبا، و با قیمتی مقرون به صرفه.

موری روثبارد در کتاب “اندیشه اقتصادی قبل از آدام اسمیت”، ایده های اقتصادی را از منابع باستانی ردیابی می کند تا نشان دهد که لیبرالیسم آزاد و تفکر اقتصادی خود با علما آغاز شده است. و حقوق اولیه رومی، یونانی و شرعی. او برای مثال ارسطو و دموکریتوس را تجلیل می کند، اما از افلاطون و دیوژن متنفر است. او نسبت به تائوئیسم و ​​رواقی گری مهربان است. او طرفدار ترتولیان نیست، اما سنت جروم را که از طبقه بازرگان دفاع می کرد بسیار دوست دارد. اکنون، این ما را تنها به صفحه 33 می برد، درست آغاز یک سفر وحشیانه در قرون وسطی و رنسانس و دوران مدرن تا سال 1870.

روتبارد عمیقاً در متفکران صدها و هزاران سال پیش مطالعه کرده است. هر خط فکری امیدوارکننده‌ای را دیدم و هر نوع بدبختی را دیدم. او می دانست چه زمانی یک ایده به سعادت می انجامد و چه زمانی به فاجعه می انجامد. او می‌توانست یک ایده پروتو-کینزی یا پروتو مارکسیستی را در قرون وسطی تشخیص دهد، همانطور که می‌توانست خطوط فکری بازار آزاد را در دست‌نوشته‌های باستانی بیابد.

بسیاری از محققان معتقدند این مهم‌ترین کار او بود. طنز ماجرا این است که آن کاری که باید باشد نیست و خدا را شکر. از او خواسته شد تا مروری کوتاه بر دوران مدرن داشته باشد. او در نهایت بیش از 1000 صفحه ایده اصلی نوشت که کل تاریخ فکری را تا اواخر قرن نوزدهم بازسازی کرد.

هنگامی که روتبارد وارد پروژه شد، متوجه شد که اکثر مورخان اشتباه مشابهی را مرتکب شده اند: آنها معتقدند که تاریخ اندیشه یک تاریخ طولانی از پیشرفت بوده است. او دریافت که ایده های درست در تاریخ فرو می روند. بنابراین او تصمیم گرفت تا ایده های بزرگ را از گذشته نجات دهد و آنها را با ایده های بد “اقتصاد جدید” مقایسه کند.

تخریب کارل مارکس از او کاملتر و عمیق تر از هر چاپ دیگری است که تا به حال منتشر شده است. بازسازی او از بحث های بانکی قرن 19، ایده های جدید کافی برای دوازده پایان نامه و اصلاحات پول واقعی معاصر ارائه کرده است. خلع ید غافلگیرکننده او از جان استوارت میل باعث بازنگری کل تاریخ لیبرالیسم کلاسیک شد.

معروف‌تر از همه، روتبارد نشان داد که نظریه‌های اقتصادی آدام اسمیت، از بسیاری جهات، نزولی از پیشینیان او در فرانسه و اسپانیا بود. به عنوان مثال، اسمیت در مورد منبع ارزش متحیر شد و در نهایت کار را به عنوان منبع برچسب گذاری کرد (اشتباهی که مارکس بر آن تاکید کرد). اما قرن‌ها قبل، اولین اقتصاددانان می‌دانستند که ارزش از درون ذهن انسان سرچشمه می‌گیرد. این یک برآورد انسانی بود، نه یک ساخت عینی.

روتبارد پیشگام در گنجاندن جامعه شناسی دین در تاریخ ایده های اقتصادی بود. او دید که ظهور مسیحیت تأثیر زیادی بر نظریه دولت گذاشت. او ظهور مطلق گرایی و نظریه ناسیونالیسم را که با اصلاحات به وجود آمد مشاهده کرد. او تغییرات در دیدگاه غربی را نسبت به پرداخت وام و بهره در طول هزار سال دنبال کرد.

این مجموعه یادگاری از نبوغ روتبارد است، منبعی که برای روشنفکران برای نسل‌ها ارزشمند خواهد بود و همچنین خواندنی عالی است!


The appearance of the famous (and massive) volumes of Rothbard’s History of Economic Thought in a new edition is cause for great celebration. They have been out of print for many years, and were previously only available at a price exceeding $200 for the set. They are at last accessible again, in beautiful hardcover, and at an affordable price.

In Economic Thought Before Adam Smith, Murray Rothbard traces economic ideas from ancient sources to show that laissez-faire liberalism and economic thought itself began with the scholastics and early Roman, Greek, and canon law. He celebrates Aristotle and Democritus, for example, but loathes Plato and Diogenes. He is kind toward Taoism and Stoicism. He is no fan of Tertullian but very much likes St. Jerome, who defended the merchant class. Now, that takes us only to page 33, just the beginning of a wild ride through the middle ages and renaissance and modern times through 1870.

Rothbard read deeply in thinkers dating back hundreds and thousands of years, and spotted every promising line of thought — and every unfortunate one. He knew when an idea would lead to prosperity, and when it would lead to calamity. He could spot a proto-Keynesian or proto-Marxist idea in the middle ages, just as he could find free-market lines of thought in ancient manuscripts.

Many scholars believe this was his most important work. The irony is that it is not the work it was supposed to be, and thank goodness. He was asked to do a short overview of the modern era. He ended up writing more than 1,000 pages of original ideas that remade the whole of intellectual history up through the late 19th century.

Once Rothbard got into the project, he found that most all historians have made the same error: they have believed that the history of thought was a long history of progress. He found that sound ideas ebb and flow in history. So he set out to rescue the great ideas from the past and compare them with the bad ideas of the “new economics.”

His demolition of Karl Marx is more complete and in depth than any other ever published. His reconstruction of 19th-century banking debates has provided enough new ideas for a dozen dissertations, and contemporary real-money reform. His surprising evisceration of John Stuart Mill is cause to rethink the whole history of classical liberalism.

Most famously, Rothbard demonstrated that Adam Smith’s economic theories were, in many ways, a comedown from his predecessors in France and Spain. For example, Smith puzzled over the source of value and finally tagged labor as the source (a mistake Marx built on). But for centuries prior, the earliest economists knew that value came from within the human mind. It was a human estimation, not an objective construct.

Rothbard was a pioneer in incorporating the sociology of religion into the history of economic ideas. He saw that the advent of Christianity had a huge impact on the theory of the state. He observed the rise of absolutism and theory of nationalism that came with the reformation. He traced the changes in the Western view toward lending and interest payments over the course of a thousand years.

This set is a monument to Rothbard’s genius, a resource that will be valuable to intellectuals for generations, and a great read too!

دانلود کتاب «دیدگاه اتریشی در تاریخ اندیشه اقتصادی (2 جلد مجموعه)»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید