سیاست

ابوالهول آمریکایی: شخصیت توماس جفرسون

American Sphinx: The Character of Thomas Jefferson

دانلود کتاب American Sphinx: The Character of Thomas Jefferson (به فارسی: ابوالهول آمریکایی: شخصیت توماس جفرسون) نوشته شده توسط «Joseph J. Ellis»


اطلاعات کتاب ابوالهول آمریکایی: شخصیت توماس جفرسون

موضوع اصلی: بیوگرافی و زندگینامه – سیاسی

نوع: کتاب الکترونیکی

نویسنده: Joseph J. Ellis

زبان: english

فرمت کتاب: EPUB (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 1998

تعداد صفحه: 464

حجم فایل: 413 کیلوبایت

کد کتاب: 0679764410 , 9780679764410

توضیحات کتاب ابوالهول آمریکایی: شخصیت توماس جفرسون

پرفروش‌ترین کتاب ملی برای مردی که اصرار داشت زندگی در صحنه عمومی آن چیزی نیست که در ذهنش بود، مطمئناً توماس جفرسون زمان زیادی را در کانون توجه گذراند – و نه تنها در طول فعالیت سیاسی فعال خود. پس از سال 1809، بازنشستگی او توسط جریان ثابتی از مهمانان و گردشگرانی که از ملک او در Monticello به یک هتل مجازی تبدیل شده بودند، و همچنین با بیش از هزار نامه در سال، بیشتر از سوی افراد غریبه، به خطر افتاد که او اصرار داشت به آنها پاسخ دهد. شخصا جفرسون در سالهای گرگ و میش خود درخشش یک نماد ملی را به خود می گرفت که با مرگ فرخنده او (در 4 ژوئیه 1896) جلا یافت. و در هفده دهه بعدی شهرت او – که اکنون به لطف تجدیدنظرطلبان و مستندهای تلویزیونی خشن، به بدنامی رسیده است – فراتر از تشخیص شخص اصلی متورم شده است. برای مورخ جوزف جی الیس، تجربه نوشتن درباره جفرسون گویی یک پاتولوژیست که در آستانه شروع کالبد شکافی است، متوجه شده است که جسد روی میز عمل هنوز در حال تنفس است. در فیلم ابوالهول آمریکایی، الیس حقایق را زیرکانه از افسانه‌ها و شایعات غربال می‌کند و مسیری را بین توهین و پرستش قهرمان می‌پیماید تا تصویری قابل قبول از مردی را فرموله کند که هنوز هم امروز بر صحنه سیاسی مانند یکی از آن‌ها شناور است. دایریجبل‌ها بر فراز یک استادیوم شلوغ فوتبال در حال حرکت هستند و کلمات الهام‌بخش را به هر دو تیم می‌رسانند.” زیرا جفرسون در ریشه های مردمی دیگر لیبرال یا محافظه کار، کشاورز یا صنعتگر، طرفدار یا ضد برده داری، ممتاز یا پوپولیست نیست. او برای همه مردم همه چیز است. بی‌توجهی او نسبت به اعتقادات ناسازگار درون خود (که او را در برابر اکثر اشکال کنایه ناشنوا می‌کرد) به طور گسترده به جهان سرایت کرده است – دنیایی که مصمم است او را با وجود ناتوانی‌هایش بت کند. از الیس می‌آموزیم که جفرسون بی‌وقفه زیر لب آواز می‌خواند. ; اینکه او در هشت سال ریاست جمهوری تنها دو سخنرانی عمومی ایراد کرد، در حالی که ده ساعت در روز را پشت میز تحریر خود می گذراند. که گاهی اوقات حساسیت‌های سیاسی او با برنامه داخلی‌اش برخورد می‌کرد، مانند زمانی که او یک پیانوی گرانقیمت را از لندن در طول تحریم سفارش داد (و متعهد شد که آن را در انبار نگه دارد). ما می بینیم که او از پروژه هایی مانند میخکوبی در Monticello لذت می برد که به او اجازه می داد با بردگانش تعامل بهتری داشته باشد، به عنوان شبه کارفرما تا شبه کارمند. ما متقاعد می‌شویم که او ترجیح می‌دهد عاشقانش را در منطقه کمیاب ذهنش ملاقات کند تا در اتاق خواب واقعی. ما او را تماشا می‌کنیم که هم عمق زیاد و هم کم‌عمق بودن زیاد را به نمایش می‌گذارد، یادگیری عظیم را با پیشگامی خارق‌العاده ترکیب می‌کند، و بینش‌هایی را با خودفریبی در بزرگ‌ترین مقیاس به نمایش می‌گذارد. ما درک می کنیم که چرا نه باید او را شاد کنیم و نه او را به زباله دان تاریخ بسپاریم، هرچند که به هیچ وجه ملزم نیستیم که او را دوست نداشته باشیم. به هر حال او توماس جفرسون است – ابوالهول خود ما.


National Bestseller For a man who insisted that life on the public stage was not what he had in mind, Thomas Jefferson certainly spent a great deal of time in the spotlight–and not only during his active political career. After 1809, his longed-for retirement was compromised by a steady stream of guests and tourists who made of his estate at Monticello a virtual hotel, as well as by more than one thousand letters per year, most from strangers, which he insisted on answering personally. In his twilight years Jefferson was already taking on the luster of a national icon, which was polished off by his auspicious death (on July 4, 1896); and in the subsequent seventeen decades of his celebrity–now verging, thanks to virulent revisionists and television documentaries, on notoriety–has been inflated beyond recognition of the original person.For the historian Joseph J. Ellis, the experience of writing about Jefferson was “as if a pathologist, just about to begin an autopsy, has discovered that the body on the operating table was still breathing.” In American Sphinx, Ellis sifts the facts shrewdly from the legends and the rumors, treading a path between vilification and hero worship in order to formulate a plausible portrait of the man who still today “hover[s] over the political scene like one of those dirigibles cruising above a crowded football stadium, flashing words of inspiration to both teams.” For, at the grass roots, Jefferson is no longer liberal or conservative, agrarian or industrialist, pro- or anti-slavery, privileged or populist. He is all things to all people. His own obliviousness to incompatible convictions within himself (which left him deaf to most forms of irony) has leaked out into the world at large–a world determined to idolize him despite his foibles.From Ellis we learn that Jefferson sang incessantly under his breath; that he delivered only two public speeches in eight years as president, while spending ten hours a day at his writing desk; that sometimes his political sensibilities collided with his domestic agenda, as when he ordered an expensive piano from London during a boycott (and pledged to “keep it in storage”). We see him relishing such projects as the nailery at Monticello that allowed him to interact with his slaves more palatably, as pseudo-employer to pseudo-employees. We grow convinced that he preferred to meet his lovers in the rarefied region of his mind rather than in the actual bedchamber. We watch him exhibiting both great depth and great shallowness, combining massive learning with extraordinary na?vet?, piercing insights with self-deception on the grandest scale. We understand why we should neither beatify him nor consign him to the rubbish heap of history, though we are by no means required to stop loving him. He is Thomas Jefferson, after all–our very own sphinx.

دانلود کتاب «ابوالهول آمریکایی: شخصیت توماس جفرسون»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید