سیاست

آمریکا در چهارراه: دموکراسی، قدرت و میراث نومحافظه‌کاران

America at the Crossroads: Democracy, Power, and the Neoconservative Legacy

دانلود کتاب America at the Crossroads: Democracy, Power, and the Neoconservative Legacy (به فارسی: آمریکا در چهارراه: دموکراسی، قدرت و میراث نومحافظه‌کاران) نوشته شده توسط «Francis Fukuyama»


اطلاعات کتاب آمریکا در چهارراه: دموکراسی، قدرت و میراث نومحافظه‌کاران

موضوع اصلی: جامعه، سیاست و فلسفه – دولت و سیاست

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Yale University Press

نویسنده: Francis Fukuyama

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2006

تعداد صفحه: 255 / 244

حجم فایل: 2.98 مگابایت

کد کتاب: 0300113994 , 9780300113990

نوبت چاپ: First Printing

توضیحات کتاب آمریکا در چهارراه: دموکراسی، قدرت و میراث نومحافظه‌کاران

“اصول کلیدی نومحافظه‌کاری که از اواسط قرن بیستم تا کنون توسعه یافته‌اند، عمیقاً در انواع سنت‌های آمریکایی ریشه دارند. نومحافظه‌کاری مجموعه‌ای منسجم از ایده‌ها، استدلال‌ها و نتیجه‌گیری‌ها است” (ص13). بنابراین فرانسیس فوکویاما کسانی را که وجود موضوع یکپارچه نئومحافظه‌کار یا زیربنای آن در فرهنگ آمریکایی را به چالش می‌کشند، رد می‌کند. این مضامین ثابت عبارتند از (ص 48-9):
1. “ماهیت رژیم برای رفتار خارجی مهم است”
2. “قدرت آمریکا برای اهداف اخلاقی استفاده شده و می تواند استفاده شود” “ایالات متحده مسئولیت ویژه ای در حوزه امنیت دارد.”
3. “پیامدهای نامطلوب تلاش های بلندپروازانه در برنامه ریزی اجتماعی یک موضوع ثابت در تفکر نومحافظه کارانه است”
4. نومحافظه کاران «در مورد مشروعیت و اثربخشی قوانین و نهادهای بین المللی برای دستیابی به امنیت و عدالت تردید دارند».
بزرگترین فصل کتاب در مورد «میراث نومحافظه‌کاران» سپس تاریخچه جنبش و چگونگی توسعه این ایده‌ها را نشان می‌دهد. بسیاری از بقیه کتاب انتقادی است از این که چگونه این ایده ها در جنگ عراق به طور نامناسب به کار گرفته شدند.
این کتاب ردی بر نومحافظه کاری نیست. برعکس، این نوعی عذرخواهی است (به معنای سنتی کلمه) و تمایز بین ایدئولوژی و نحوه سوء تفاهم یا به کارگیری آن.
این کتاب را برای درک منشأ جنبش و مقدمه‌ای بر لئو اشتراوس، که به گفته فوکویاما اغلب اشتباه می‌شود، بسیار مفید یافتم. به نظر می‌رسد اشتراوس بر شخصیت‌های روشنفکر مهمی مانند آلن بلوم و هنری یافا تأثیر گذاشته است و «شاگردانش تمایل داشتند که ایالات متحده را به‌عنوان نقطه‌ای از سنت فلسفی از افلاطون و ارسطو ببینند، بنابراین دغدغه‌های فلسفی اشتراوس را با ناسیونالیسم آمریکایی ادغام کردند» (ص23). . این نوع استدلال از استثناگرایی آمریکایی پشتیبانی فکری می کند.
در مورد رابطه ایده‌های نومحافظه‌کار با دیگر سنت‌های محافظه‌کار (اجتماعی، مذهبی و آزادی‌خواه)، به گفته فوکویاما از دهه 1970 به بعد: «بسیاری از ایده‌های نومحافظه‌کار توسط محافظه‌کاران جریان اصلی پذیرفته شد» و «بسیاری از نومحافظه‌کاران شروع به اتخاذ مواضع سیاست داخلی سنتی کردند. محافظه کاران (ص 38) این به همگرایی در دیدگاه ها منجر شد، علیرغم خاستگاه تا حدودی چپ این جنبش.
این دکترین چقدر منسجم است؟ فوکویاما بیان می‌کند که «دشمنان معاصر نومحافظه‌کاری به شدت در مورد یکنواختی دیدگاه‌هایی که در درون گروه وجود داشته است اغراق می‌کنند» (ص39)، «کسانی که استدلال می‌کنند که نومحافظه‌کاری وجود ندارد، به این واقعیت اشاره می‌کنند که دکترین نومحافظه‌کاری وجود ندارد» و چون «نومحافظه‌کاری» یکپارچه نیست به این معنی نیست که بر هسته ای از ایده های منسجم استوار نیست.” بنابراین وجود دارد، منسجم است، اما یکپارچه نیست.
در پایان، پذیرش استدلال فوکویاما که در نهایت توجیهی برای نومحافظه کاری و رد کاربرد ادعایی آن در جنگ عراق است، بیشتر به پذیرش چهار اصل بنیادی فوکویاما بستگی دارد. اگر کسی این اصول را بپذیرد، می توان یک سیاست خارجی معقول و منطبق با اعتقادات جنبش ها را ایجاد کرد. از سوی دیگر، هیچ یک از این چهار مورد بحث برانگیز نیست.


“The key principles of neoconservatisim as they developed from the mid-twentieth century to the present are deeply rooted in a variety of American traditions. Neoconservatism is a coherent set of ideas, arguments, and conclusions” (p13). So Francis Fukuyama dismisses those who challenge the existence of a unified neoconservative theme, or its underpinnings in American culture. These consistent themes are (pp 48-9):
1. “the nature of the regime matters to external behavior”
2. “American power has been and could be used for moral purposes” “the United States has special responsibility in the realm of security.”
3. “The untoward consequences of ambitious efforts at social planning is a consistent theme in neoconservative thought”
4. Neoconservatives have “skepticism about the legitimacy and effectiveness of international law and institutions to achieve security and justice”.
The largest chapter in the book on “Neoconservative legacy” then traces the history of the movement and how these ideas developed. Much of the rest of the book is a criticism of how these ideas were inappropriately applied in the Iraq war.
The book is not a refutation of neoconservatism. Quite the contrary, it is a sort of apology (in the traditional sense of the word), and a distinction between the ideology and how it was misunderstood or mistakenly applied.
I found the book very helpful in understanding the origins of the movement, and for an introduction to Leo Strauss, who according to Fukuyama is frequently misunderstood. Strauss appears to have influenced important intellectual figures such as Allan Bloom and Henry Jaffa, and “his students tended to see the United States as the apotheosis of the philosophical tradition from Plato and Aristotle, thus merging Strauss’s philosophical concerns with American nationalism” (p23). This type of reasoning provides intellectual support for American exceptionalism.
As to the relationship of neoconservative ideas to those of other conservative traditions (social, religious and libertarian), according to Fukuyama from the 1970s onwards: “many neoconservative ideas were adopted by mainstream conservatives” and “many neoconservatives began adopting domestic policy positions of traditional conservatives (p38). This led to a convergence in views, despite the somewhat leftist origins of the movement.
How coherent is the doctrine? Fukuyama states that “neoconservatism’s contemporary enemies vastly overstate the uniformity of views that has existed within the group” (p39), “those who argue that neoconservatism does not exist point to the fact that there is no established neoconservative doctrine,” and because “neoconservatism is not monolithic does not imply it does not rest on a core of coherent ideas.” So it exists, it is coherent, but it is not monolithic.
At the end, whether one accepts Fukuyama’s argument, which is ultimately a justification of neoconservatism and a refutation of its purported application in the Iraq war depends most on one’s acceptance of Fukuyama’s four foundational principles. If one does accept these principles, then it is possible to construct a reasonable foreign policy which is consistent with the movements beliefs. On the other hand, not one of the four is uncontroversial.

دانلود کتاب «آمریکا در چهارراه: دموکراسی، قدرت و میراث نومحافظه‌کاران»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید