موسیقی

هندسه موسیقی: هارمونی و نقطه مقابل در تمرین رایج گسترده (مطالعات آکسفورد در تئوری موسیقی)

A Geometry of Music: Harmony and Counterpoint in the Extended Common Practice (Oxford Studies in Music Theory)

دانلود کتاب A Geometry of Music: Harmony and Counterpoint in the Extended Common Practice (Oxford Studies in Music Theory) (به فارسی: هندسه موسیقی: هارمونی و نقطه مقابل در تمرین رایج گسترده (مطالعات آکسفورد در تئوری موسیقی)) نوشته شده توسط «Dmitri Tymoczko»


اطلاعات کتاب هندسه موسیقی: هارمونی و نقطه مقابل در تمرین رایج گسترده (مطالعات آکسفورد در تئوری موسیقی)

موضوع اصلی: هنر – موسیقی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Oxford University Press USA

نویسنده: Dmitri Tymoczko

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2011

تعداد صفحه: 469

حجم فایل: 7.42 مگابایت

کد کتاب: 0195336674 , 9780195336672

توضیحات کتاب هندسه موسیقی: هارمونی و نقطه مقابل در تمرین رایج گسترده (مطالعات آکسفورد در تئوری موسیقی)

“کمک” بیتلز چگونه است! شبیه به “رقص نوجوانان؟” استراوینسکی؟ «فقط» رادیوهد چه ارتباطی با بداهه‌پردازی‌های بیل ایوانز دارد؟ و چگونه آثار شوپن از هندسه غیراقلیدسی آکوردهای موسیقی بهره می برند؟ در این اثر پیشگامانه، نویسنده دیمیتری تیموچکو چارچوب جدیدی را برای تفکر در مورد موسیقی توصیف می‌کند که بر اشتراکات سبک‌ها از پلی‌فونی قرون وسطایی تا راک معاصر تأکید دارد. تیموکزکو پنج ویژگی اصلی موسیقی را شناسایی می کند که به طور مشترک به حس تونالیته کمک می کنند و نشان می دهد که چگونه این ویژگی ها در طول تاریخ موسیقی غربی تکرار می شوند. در این فرآیند، او نور جدیدی بر یک سوال قدیمی می اندازد: چه چیزی باعث می شود موسیقی خوب به نظر برسد؟ هندسه موسیقی مقدمه ای در دسترس برای رویکرد هندسی انقلابی تیموکزکو به تئوری موسیقی ارائه می دهد. این کتاب نشان می‌دهد که چگونه می‌توان نمودارهای ساده‌ای ساخت که روابط بین آکوردها و مقیاس‌های آشنا را نشان می‌دهد، ابزارهایی را به خوانندگان می‌دهد تا بین قلمرو موسیقی و بصری ترجمه کنند و درجات شگفت‌انگیز ساختار را در قطعات غیرقابل درک آشکار کند. تیموکزکو از این مبانی نظری برای بازگویی تاریخ موسیقی غربی از قرن یازدهم تا امروز استفاده می کند. او با این استدلال که تاریخ های سنتی به شدت بر دوره «عمل رایج» از 1680 تا 1850 تمرکز می کنند، در عوض پیشنهاد می کند که موسیقی غربی شامل یک رویه رایج رایج است که از اواخر قرون وسطی تا امروز امتداد دارد. او درباره مجموعه ای از قطعات آشنا از طیف وسیعی از آهنگسازان، از باخ تا بیتلز، موتزارت تا مایلز دیویس و بسیاری از آهنگسازان صحبت می کند. هندسه موسیقی برای طیف وسیعی از خوانندگان، از رشته های موسیقی در مقطع کارشناسی گرفته تا دانشمندان و ریاضیدانان علاقه مند به موسیقی در دسترس است. تعریف اصطلاحات آن در طول مسیر، پیش‌فرض هیچ پیش‌زمینه ریاضی خاصی ندارد و فقط آشنایی اولیه با تئوری موسیقی غربی را پیش‌فرض می‌گیرد. این کتاب همچنین شامل تمرین‌هایی است که برای تقویت و گسترش درک خوانندگان طراحی شده است، همراه با مجموعه‌ای از پیوست‌ها که جزئیات فنی این نظریه جدید هیجان‌انگیز را بررسی می‌کند.


How is the Beatles’ “Help!” similar to Stravinsky’s “Dance of the Adolescents?” How does Radiohead’s “Just” relate to the improvisations of Bill Evans? And how do Chopin’s works exploit the non-Euclidean geometry of musical chords? In this groundbreaking work, author Dmitri Tymoczko describes a new framework for thinking about music that emphasizes the commonalities among styles from medieval polyphony to contemporary rock. Tymoczko identifies five basic musical features that jointly contribute to the sense of tonality, and shows how these features recur throughout the history of Western music. In the process he sheds new light on an age-old question: what makes music sound good? A Geometry of Music provides an accessible introduction to Tymoczko’s revolutionary geometrical approach to music theory. The book shows how to construct simple diagrams representing relationships among familiar chords and scales, giving readers the tools to translate between the musical and visual realms and revealing surprising degrees of structure in otherwise hard-to-understand pieces. Tymoczko uses this theoretical foundation to retell the history of Western music from the eleventh century to the present day. Arguing that traditional histories focus too narrowly on the “common practice” period from 1680-1850, he proposes instead that Western music comprises an extended common practice stretching from the late middle ages to the present. He discusses a host of familiar pieces by a wide range of composers, from Bach to the Beatles, Mozart to Miles Davis, and many in between. A Geometry of Music is accessible to a range of readers, from undergraduate music majors to scientists and mathematicians with an interest in music. Defining its terms along the way, it presupposes no special mathematical background and only a basic familiarity with Western music theory. The book also contains exercises designed to reinforce and extend readers’ understanding, along with a series of appendices that explore the technical details of this exciting new theory.

دانلود کتاب «هندسه موسیقی: هارمونی و نقطه مقابل در تمرین رایج گسترده (مطالعات آکسفورد در تئوری موسیقی)»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید