برنامه نويسي

OpenGL SuperBible: آموزش جامع و مرجع

OpenGL SuperBible: comprehensive tutorial and reference

دانلود کتاب OpenGL SuperBible: comprehensive tutorial and reference (به فارسی: OpenGL SuperBible: آموزش جامع و مرجع) نوشته شده توسط «Sellers G. – Wright R.S. Jr. – Haemel N.»


اطلاعات کتاب OpenGL SuperBible: آموزش جامع و مرجع

موضوع اصلی: کامپیوتر – برنامه نویسی

نوع: کتاب الکترونیکی

نویسنده: Sellers G. – Wright R.S. Jr. – Haemel N.

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار:

تعداد صفحه: 1544

حجم فایل: 52.24 مگابایت

توضیحات کتاب OpenGL SuperBible: آموزش جامع و مرجع

ویرایش هفتم. – آدیسون-وسلی حرفه ای، 2015. – 880 ص. — ISBN-10: 0-672-33747-9، ISBN-13: 978-0-672-33747-5. مکمل های کتاب را می توانید در اینجا بیابید. OpenGL SuperBible، نسخه هفتم، راهنمای برنامه نویس قطعی، آموزش، و مرجع OpenGL 4.5، API سه بعدی پیشرو در جهان برای گرافیک کامپیوتری بلادرنگ. بهترین مقدمه برای هر توسعه دهنده، به وضوح جدیدترین API های OpenGL را توضیح می دهد. پسوندهای کلیدی؛ سایه بان; و مفاهیم ضروری و مرتبط. راهنمای عملی و به‌روز برای همه جنبه‌های توسعه OpenGL مدرن – هم دسکتاپ و هم موبایل. نویسندگان توضیح می‌دهند که OpenGL چه می‌کند، چگونه به خط لوله گرافیکی متصل می‌شود، و چگونه مجموعه داده‌های عظیمی را برای ارائه مدیریت می‌کند. تجربیات قانع کننده گام به گام، آنها تکنیک‌های پیچیده‌تر را ارائه می‌کنند و مفاهیم کلیدی را با نمونه‌های کار شده روشن می‌کنند. آنها OpenGL را بر روی چندین پلتفرم محبوب معرفی می کنند و بهترین شیوه ها و توصیه های عملکرد به روز را ارائه می دهند. این نسخه اصلاح شده و به روز شده بسیاری از ویژگی های OpenGL 4.5، از جمله برنامه های افزودنی مهم ARB و KHR را که اکنون بخشی از استاندارد هستند، معرفی می کند. این به طور کامل آخرین ویژگی‌های عملکردی نزدیک به صفر راننده سربار (AZDO) را پوشش می‌دهد و پیشرفت‌های کلیدی را با برنامه‌های نمونه جدید نشان می‌دهد. پوشش شامل:
مقدمه‌ای عملی بر گرافیک‌های سه بعدی بلادرنگ، از جمله ریاضیات پایه.
تکنیک‌های اصلی برای رندر، تبدیل، و بافت.
سایه‌زن‌ها و زبان سایه‌زنی OpenGL (GLSL) در عمق.
پردازش راس، دستورات ترسیم، اولیه‌ها، قطعات و بافرهای فریم.
محاسبه شیدرها: استفاده از کارت‌های گرافیک برای بیش از گرافیک.
نظارت و کنترل خط لوله.
مدیریت، بارگیری و داوری دسترسی به داده‌ها.
ساخت برنامه‌های بزرگتر و استقرار آنها در پلتفرم‌ها.
رندر پیشرفته: شبیه‌سازی نور، جلوه‌های هنری و غیرواقعی و بیشتر.
کاهش سربار CPU و تجزیه و تحلیل رفتار GPU.
عملکرد فوق العاده شارژ با نقشه های پایدار، بافت های پیوندی، و همگام سازی دقیق.
جلوگیری از خطاها و اشکال زدایی.
برنامه های جدید : فشرده سازی بافت، ترسیم متن، رندر فونت با فیلدهای فاصله، فیلتر بافت با کیفیت بالا و OpenMP.


7th Edition. — Addison-Wesley Professional, 2015. — 880 p. — ISBN-10: 0-672-33747-9, ISBN-13: 978-0-672-33747-5.Supplements to the book can be found here.OpenGL SuperBible, Seventh Edition, is the definitive programmer’s guide, tutorial, and reference for OpenGL 4.5, the world’s leading 3D API for real-time computer graphics. The best introduction for any developer, it clearly explains OpenGL’s newest APIs; key extensions; shaders; and essential, related concepts. You’ll find up-to-date, hands-on guidance for all facets of modern OpenGL development—both desktop and mobile.The authors explain what OpenGL does, how it connects to the graphics pipeline, and how it manages huge datasets to deliver compelling experiences. Step by step, they present increasingly sophisticated techniques, illuminating key concepts with worked examples. They introduce OpenGL on several popular platforms, and offer up-to-date best practices and performance advice.This revised and updated edition introduces many new OpenGL 4.5 features, including important ARB and KHR extensions that are now part of the standard. It thoroughly covers the latest Approaching Zero Driver Overhead (AZDO) performance features, and demonstrates key enhancements with new example applications.Coverage includes:
A practical introduction to real-time 3D graphics, including foundational math.
Core techniques for rendering, transformations, and texturing.
Shaders and the OpenGL Shading Language (GLSL) in depth.
Vertex processing, drawing commands, primitives, fragments, and framebuffers.
Compute shaders: harnessing graphics cards for more than graphics.
Pipeline monitoring and control.
Managing, loading, and arbitrating access to data.
Building larger applications and deploying them across platforms.
Advanced rendering: light simulation, artistic and non-photorealistic effects, and more.
Reducing CPU overhead and analyzing GPU behavior.
Supercharging performance with persistent maps, bindless textures, and fine-grained synchronization.
Preventing and debugging errors.
New applications: texture compression, text drawing, font rendering with distance fields, high-quality texture filtering, and OpenMP.

دانلود کتاب «OpenGL SuperBible: آموزش جامع و مرجع»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید