دانلود کتاب 3D Math Primer for Graphics and Game Development (به فارسی: پرایمر ریاضی سه بعدی برای گرافیک و توسعه بازی) نوشته شده توسط «Fletcher Dunn – Ian Parberry»
اطلاعات کتاب پرایمر ریاضی سه بعدی برای گرافیک و توسعه بازی
موضوع اصلی: کامپیوتر – برنامه نویسی
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Jones & Bartlett Publishers
نویسنده: Fletcher Dunn – Ian Parberry
زبان: english
فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2002
تعداد صفحه: 449
حجم فایل: 22.15 مگابایت
کد کتاب: 1556229119 , 9781556229114
نوبت چاپ: 1
توضیحات کتاب پرایمر ریاضی سه بعدی برای گرافیک و توسعه بازی
من به دنبال کتابی بودم که تمام مبانی ریاضی بردار سه بعدی را برای برنامه نویسان بازی پوشش دهد و به این کتاب برخوردم. به یکی از همکارانم اشاره کردم و پاسخ او «کتاب عالی!» بود. بعد از سفارش و خواندن حدود نیمی از آن، باید موافقت کنم.
این کتاب مفاهیم را به خوبی توضیح می دهد و شما را از طریق ریاضیات مورد نیاز برای استخراج برخی از مفاهیم اصلی (مانند تبدیل) راهنمایی می کند. بخش مورد علاقه من تاکنون این است که هر مفهوم بردار یا ماتریس شامل ریاضیات پشت مفهوم و همچنین تفسیر هندسی برای هر یک از مفاهیم است. به عنوان مثال، من هرگز تفسیر هندسی از عوامل ماتریس را ندیده بودم و آن را بسیار جالب دیدم.
نمودارها به طور کلی برای افراد بصری بسیار مفید هستند، اگرچه ممکن است تعداد بیشتری از آنها وجود داشته باشد. من از توصیف خصوصیات ریاضی که ممکن است فوراً آشکار نباشند و نحوه استفاده از آنها، مانند جدول مقادیر محصول نقطه ای و معنای آنها، خوشم آمد.
نکات منفی من در کتاب جزئی است:
(الف) کتاب میتوانست از مثالهای کاربردیتری برای توضیح سناریوهایی در مورد چرایی استفاده از مفاهیم خاص استفاده کند. متن کار مناسبی را برای توضیح کاربردها انجام می دهد، اما نمونه های بیشتری بهتر بود.
(ب) با توجه به کتابخانههای متعددی که قبلاً ریاضیات را انجام میدهند، علاقه زیادی به کد «C» نداشتم. به نظر من این فضای کتاب هدر رفت، اگرچه ممکن است برای برخی جالب باشد.
ج) هیچ پاسخی برای تمرین های کتاب وجود ندارد. چه خوب بود که آن را در یک ضمیمه قرار می دادیم. پاسخ ها ممکن است در وب سایت باشد – من بررسی نکرده ام.
در مجموع، من به شدت این کتاب را برای کسانی که می خواهند اصول ریاضی بردار سه بعدی و ماتریس با برنامه های کاربردی را دارند توصیه کنم.
The book explains the concepts very well and takes you through the math required to derive some of the core concepts (like transformations). My favorite part thus far is that each vector or matrix concept includes the math behind the concept and also the geometric interpretation for each of the concepts. For example, I had never seen a geometric interpretation of matrix determinants and found that very interesting.
The diagrams overall are very helpful for the more visual person, although there could be even more of them. I liked the descriptions of mathematical properties that may not be immediately obvious and how they could be used, such as the table of dot product values and what they mean.
My negatives on the book are minor:
(a) The book could have used more practical examples explaining scenarios on WHY certain concepts are used. The text does a decent job of explaning usages, but more examples would have been nice.
(b) I was not too interested in the “C” code given the numerous libraries out there that already do the math. This was wasted space in the book, in my opinion, although may be interesting to some.
(c) There are no answers to the exercises in the book. Would have been nice to have included that in an appendix. The answers MAY be on the web site – I have not checked.
All in all, I strongly recommend this book for those wanting the basics of 3-D vector and matrix math with applications.
دانلود کتاب «پرایمر ریاضی سه بعدی برای گرافیک و توسعه بازی»

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.