دانلود کتاب 3D for iPhone Apps with Blender and SIO2: Your Guide to Creating 3D Games and More with Open-Source Software (به فارسی: برنامه های سه بعدی برای آیفون با بلندر و SIO2: راهنمای شما برای ایجاد بازی های سه بعدی و موارد دیگر با نرم افزار منبع باز) نوشته شده توسط «Tony Mullen»
اطلاعات کتاب برنامه های سه بعدی برای آیفون با بلندر و SIO2: راهنمای شما برای ایجاد بازی های سه بعدی و موارد دیگر با نرم افزار منبع باز
موضوع اصلی: کامپیوتر – کامپیوتر و بازی های ویدئویی
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Sybex
نویسنده: Tony Mullen
زبان: english
فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2010
تعداد صفحه: 331
حجم فایل: 8.99 مگابایت
کد کتاب: 0470574925 , 9780470574928
توضیحات کتاب برنامه های سه بعدی برای آیفون با بلندر و SIO2: راهنمای شما برای ایجاد بازی های سه بعدی و موارد دیگر با نرم افزار منبع باز
اگر تا به حال سعی کرده اید یک بازی با openGL ES ساده بنویسید، می دانید که این راهی برای توسعه یک بازی تمام عیار iPhone 3D نیست. مسیری که در این کتاب ترسیم شده راهی است که باید طی کرد.
کتاب با یک مقدمه ساده برای OpenGL ES شروع می شود تا منظور من در بالا را نشان دهد. فصل 2 مقدمه ای بر برنامه نویسی SIO2 است. فصل 3 و 4 دنیای Blender را بررسی می کند و صحنه ایجاد شده در Blender را از طریق SIO2 در SDK آیفون ادغام می کند. در فصل 4، ما “World” را در دستگاه آیفون، به صورت 3 بعدی در حال چرخش داریم (یک پیچ و تاب بد در برنامه کلاسیک “Hello World”، آن را دوست داشتم). شما همچنین برای ساختن آن تا اینجای کار، یک ضربه خوب به پشت از نویسنده دریافت می کنید! فصل “انتخاب و متن” عالی است. بقیه فصلها کار خوبی برای تکمیل مقدمه همه بخشهای یک بازی سه بعدی انجام میدهند.
برخی از خطاها نیز در کتاب وجود دارد – به خصوص در فصل 3 – جایی که ما حلقه لبه را انتخاب می کنیم – روشی که در فصل توضیح داده شد برای من کار نکرد، اما مراجعه به ضمیمه در Blender کمک کرد. همچنین گم شدن در همه پیچیدگی های Blender و C/C++ بسیار آسان است، اما با کمی کاوش، بازگشت به مسیر آسان – پایداری نتیجه می دهد. ای کاش نویسنده یک ضمیمه در C/C++ پیشرفته برای ویژگی های استفاده شده در کتاب اضافه می کرد.
The book starts with a simple introduction to OpenGL ES to illustrate my point above. Chapter 2 is an introduction to SIO2 programming. Chapter 3 and 4 explore the Blender world and integrate the scene created in Blender into iPhone SDK via SIO2. By chapter 4, we have the “World” spinning on the iPhone device, in 3D (a wicked twist on the classic “Hello World” program, loved it). You also get a nice pat on the back from the author for making it so far! The chapter on ‘Picking and Text’ is excellent. The rest of the chapters does a nice job of finishing up the introduction to all areas of a 3D game.
There are some errors too in the book – especially in chapter 3 – where we select the edge loop – the way described in chapter did not work for me, but referring to the Appendix on Blender helped. It is also very easy to get lost in all the intricacies of Blender and C/C++, but with a little bit of exploring it’s easy to get back on track – persistence pays off. I wish the author had added an Appendix on advanced C/C++ for the features used in the book.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.