علم علم

کشف مجدد ذهن

The Rediscovery of the Mind

دانلود کتاب The Rediscovery of the Mind (به فارسی: کشف مجدد ذهن) نوشته شده توسط «John R. Searle»


اطلاعات کتاب کشف مجدد ذهن

موضوع اصلی: علوم (عمومی)

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: MIT Press

نویسنده: John R. Searle

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 1992

تعداد صفحه: 104

حجم فایل: 1.40 مگابایت

کد کتاب: 026269154X , 9780262691543

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب کشف مجدد ذهن

جان سرل در این اثر مهم جدید، حمله هولناکی را به ارتدکس‌های رایج در فلسفه ذهن آغاز می‌کند. او استدلال می کند که بیش از هر چیز دیگری، غفلت از آگاهی است که منجر به عقیمی و عقیمی بسیار در روانشناسی، فلسفه ذهن و علوم شناختی می شود: هیچ مطالعه ای در مورد ذهن نمی تواند وجود داشته باشد که آگاهی را کنار بگذارد. آنچه در مغز می گذرد فرآیندهای عصبی فیزیولوژیکی و آگاهی است و نه چیزی بیشتر – بدون پیروی از قانون، بدون پردازش اطلاعات ذهنی یا مدل های ذهنی، بدون زبان فکر، و بدون دستور زبان جهانی. وقایع ذهنی خود ویژگی‌های مغز هستند، “مانند نقدینگی یکی از ویژگی‌های آب است. سرل با بحثی روحی در مورد اینکه چه چیزی در فلسفه ذهن اشکال دارد، سنت فلسفی ماتریالیسم را توصیف و رد می‌کند. اما او دوگانه‌گرایی را نمی‌پذیرد. او اصرار می‌کند که این «ایسم‌ها» اشتباه هستند. وقتی شروع به شمارش انواع مواد می‌کنید، در مسیر اشتباهی قرار گرفته‌اید، خواه در یک یا دو توقف کنید. سرل در چهار فصل که قلب بحث او را تشکیل می‌دهد، نظریه‌ای درباره آگاهی را توضیح می‌دهد و ارتباط آن با جهان بینی کلی علمی ما و پدیده های ذهنی ناخودآگاه.او با انتقادی از علوم شناختی و پیشنهادی برای رویکردی برای مطالعه ذهن به پایان می رسد که بر محوریت آگاهی در هر توضیحی از عملکرد ذهنی تأکید دارد. سرل با نمونه‌های متقاعدکننده، خود اصطلاحات این رشته را منبع اصلی حقیقت می‌داند. او مشاهده می‌کند که این یک اشتباه است. ه) فرض کنیم که هستی شناسی ذهنی عینی است و فرض کنیم که روش شناسی علم ذهن باید فقط به رفتار عینی قابل مشاهده مربوط باشد. این نیز اشتباه است که فرض کنیم ما از وجود پدیده های ذهنی در دیگران فقط با مشاهده رفتار آنها اطلاع داریم. رفتار یا روابط علی با رفتار برای وجود پدیده های ذهنی ضروری نیست. و اینکه تصور کنیم که همه چیز برای ما قابل شناخت است، با آنچه در مورد جهان و جایگاه خود در آن می دانیم ناسازگار است.


In this major new work, John Searle launches a formidable attack on current orthodoxies in the philosophy of mind. More than anything else, he argues, it is the neglect of consciousness that results in so much barrenness and sterility in psychology, the philosophy of mind, and cognitive science: there can be no study of mind that leaves out consciousness. What is going on in the brain is neurophysiological processes and consciousness and nothing more – no rule following, no mental information processing or mental models, no language of thought, and no universal grammar. Mental events are themselves features of the brain, “like liquidity is a feature of water.Beginning with a spirited discussion of what’s wrong with the philosophy of mind, Searle characterizes and refutes the philosophical tradition of materialism. But he does not embrace dualism. All these “isms” are mistaken, he insists. Once you start counting types of substance you are on the wrong track, whether you stop at one or two. In four chapters that constitute the heart of his argument, Searle elaborates a theory of consciousness and its relation to our overall scientific world view and to unconscious mental phenomena. He concludes with a criticism of cognitive science and a proposal for an approach to studying the mind that emphasizes the centrality of consciousness to any account of mental functioning.In his characteristically direct style, punctuated with persuasive examples, Searle identifies the very terminology of the field as the main source of truth. He observes that it is a mistake to suppose that the ontology of the mental is objective and to suppose that the methodology of a science of the mind must concern itself only with objectively observable behavior; that it is also a mistake to suppose that we know of the existence of mental phenomena in others only by observing their behavior; that behavior or causal relations to behavior are not essential to the existence of mental phenomena; and that it is inconsistent with what we know about the universe and our place in it to suppose that everything is knowable by us.

دانلود کتاب «کشف مجدد ذهن»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید