دانلود کتاب The exiles of Marcel Duchamp (به فارسی: تبعیدیان مارسل دوشان) نوشته شده توسط «Duchamp – Marcel – Duchamp – Marcel – Demos – T. J. – Duchamp – Marcel»
اطلاعات کتاب تبعیدیان مارسل دوشان
موضوع اصلی: هنرها
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: The MIT Press
نویسنده: Duchamp – Marcel – Duchamp – Marcel – Demos – T. J. – Duchamp – Marcel
زبان: english
فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2007
تعداد صفحه: 303 / 316
حجم فایل: 5.27 مگابایت
کد کتاب: 0262042371 , 9780262042376
نوبت چاپ: First Edition
توضیحات کتاب تبعیدیان مارسل دوشان
مارسل دوشان یک مهاجر معروف، یک سرگردان بود که در پاریس، نیویورک و بوئنوس آیرس زندگی و کار می کرد و از هر یک به نوبه خود فرار می کرد. اما، تی جی دموس در این خوانش بدیع استدلال می کند که تبعید بیش از یک واقعیت در زندگی نامه دوشان است. تبعید – به قول خود هنرمند، “روحیه مهاجرت” – کل تمرین هنری دوشان را القا می کند. ساخت و سازهای آماده دوشان، اینستالیشن های او برای نمایشگاه های سوررئالیستی در پاریس و نیویورک، و “موزه قابل حمل” او (با نامی که نامش به نظر می رسد La boîte-en-valise)، Demos می نویسد، همه شرایط تبعید را به طرق مختلف آشکار، تعریف و بهره برداری می کنند. این آثار در حالی خلق شده اند که این هنرمند در نیویورک، بوئنوس آیرس، و فرانسه را در طول فجایع جهانی جنگ و فاشیسم اشغال کرده بود، ترس از آوارگی را بیان می کند و آزادی بی خانمانی ژئوپلیتیکی را جشن می گیرد. برای مثال، «موزه قابل حمل»، چمدانی که حاوی بازتولیدهای مینیاتوری از آثار دوشان است، نشاندهنده مراقبهای پیچیده – هم انتقادی و هم شادیآور – در مورد گرایش هنر مدرن به سیر و سلوک است، در حالی که طراحی چیدمان دوشان در سال 1942، گالری نیویورک را در یک مایلی درگیر میکند. رشته رشته وضعیتی را اعلام کرد که بسیاری از سوررئالیست های تبعیدی آرزو داشتند آن را فراموش کنند. دموس می نویسد، تبعید دوشان، اخلاق جدیدی از زندگی مستقل را در عصر مدرن ناسیونالیسم و سرمایه داری پیشرفته تعریف می کند، و مقدمه ای برای دنیای جهانی شده خودمان از سوژه های عشایری و تجربه پراکنده ارائه می دهد.
Marcel Duchamp was a famous expatriate, a wanderer, living and working in Paris, New York, and Buenos Aires and escaping from each in turn. But exile, argues T. J. Demos in this innovative reading, is more than a fact in Duchamp’s biography. Exile–in the artist’s own words, a “spirit of expatriation”–infuses Duchamp’s entire artistic practice.. Duchamp’s readymade constructions, his installations for surrealist exhibitions in Paris and New York, and his “portable museum” (the suggestively named La boîte-en-valise), Demos writes, all manifest, define, and exploit the terms of exile in multiple ways. Created while the artist was living variously in New York, Buenos Aires, and occupied France during the global catastrophes of war and fascism, these works express the anguish of displacement and celebrate the freedom of geopolitical homelessness. The “portable museum,” a suitcase containing miniature reproductions of Duchamp’s works, for example, represented a complex meditation–both critical and joyful–on modern art’s tendency toward itinerancy, whereas Duchamp’s 1942 installation design entangling a New York gallery in a mile of string announced the dislocated status that many exiled surrealists wished to forget. Duchamp’s exile, writes Demos, defines a new ethics of independent life in the modern age of nationalism and advanced capitalism, offering a precursor to our own globalized world of nomadic subjects and dispersed experience.
دانلود کتاب «تبعیدیان مارسل دوشان»
برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.