برنامه نويسي

راهنمای ضروری HTML5: استفاده از بازی ها برای یادگیری HTML5 و جاوا اسکریپت

The Essential Guide to HTML5: Using Games to Learn HTML5 and JavaScript

دانلود کتاب The Essential Guide to HTML5: Using Games to Learn HTML5 and JavaScript (به فارسی: راهنمای ضروری HTML5: استفاده از بازی ها برای یادگیری HTML5 و جاوا اسکریپت) نوشته شده توسط «Jeanine Meyer»


اطلاعات کتاب راهنمای ضروری HTML5: استفاده از بازی ها برای یادگیری HTML5 و جاوا اسکریپت

موضوع اصلی: کامپیوتر – برنامه نویسی

نوع: کتاب الکترونیکی

نویسنده: Jeanine Meyer

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2010

تعداد صفحه: 375

حجم فایل: 9.87 مگابایت

کد کتاب: 1430233842 , 9781430233848

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب راهنمای ضروری HTML5: استفاده از بازی ها برای یادگیری HTML5 و جاوا اسکریپت

HTML5 راه های جدیدی را برای توسعه برنامه ها و بازی ها در وب باز می کند. اکنون می توان بازی ها را مستقیماً در HTML ایجاد کرد و بدون نیاز به دانلود افزونه های اضافی توسط کاربران یا برای توسعه دهندگان برای یادگیری زبان های جدید، با آنها تعامل کرد. ویژگی‌های جدید مهم مانند تگ Canvas کشیدن مستقیم روی صفحه وب را امکان‌پذیر می‌سازد، تگ صوتی اجازه می‌دهد صداها از درون کد HTML شما فعال و پخش شوند، API سوکت‌های وب تسهیلات را برای برقراری ارتباط بی‌درنگ و API ذخیره‌سازی محلی به ارمغان می‌آورد. داده‌هایی مانند امتیازات بالا یا تنظیمات برگزیده بازی را در رایانه کاربر نگه می‌دارد تا دفعه بعد بازی شما را بازیابی کند. همه این ویژگی ها و بسیاری دیگر در راهنمای ضروری HTML5 پوشش داده شده است. این کتاب در سطح مقدماتی شروع می‌شود، و اصول HTML5 و جاوا اسکریپت را از طریق توسعه بازی آموزش می‌دهد. هر فصل دارای یک نوع بازی آشنا به عنوان نمونه اصلی خود است، مانند جلاد، قیچی کاغذی، یا بازی های تاس، و از این ساختارهای ساده برای ایجاد یک مجموعه مهارت کامل از مفاهیم و ویژگی های کلیدی HTML5 استفاده می کند. با کار بر روی این مثال ها، دانش عمیق و عملی از HTML5 به دست خواهید آورد که به شما امکان می دهد بازی ها و برنامه های کاربردی پیشرفته تر خود را بسازید. مفاهیم با مثال های ساده و جذاب معرفی و انگیزه داده می شوند. کد پس از توضیحات کلی به تفصیل توضیح داده شده است. خواننده راهنمایی می‌شود که چگونه مثال‌ها را «خود» بسازد. آنچه یاد خواهید گرفت استفاده از HTML5 و جاوا اسکریپت برای ایجاد وب سایت های تعاملی برنامه در جاوا اسکریپت با ویژگی های جدید HTML5 طراحی روی بوم و قرار دادن متن روی بوم ایجاد صحنه های متحرک با استفاده از رویدادهای زمان بندی مدیریت رویدادهای ماوس برای تعامل با کاربر/بازیکن مفاهیم مهم مفید در هر زبان برنامه نویسی/محیط تگ های HTML، بوم، Math.random، setInterval، setTimerout، addEventListener، تاریخ، localStorage و سایر ویژگی ها این کتاب برای کسانی است که می خواهند وب سایت های تعاملی بسازند. این کتاب برای موارد زیر مناسب است: مجموع مبتدیان کسانی که مقداری HTML کار کرده‌اند اما از انجام هر گونه برنامه‌نویسی می‌ترسند، کسانی که تجربه‌ای در HTML، جاوا اسکریپت یا فلش اکشن اسکریپت دارند اما با ویژگی‌های جدید در HTML5 آشنایی ندارند فهرست مطالب The Basics Dice Game Bouncing Ball Cannonball و Slingshot The Memory (با نام مستعار Concentration) بازی مسابقه Mazes Rock, Paper, Scissors Hangman Blackjack


HTML5 opens up a plethora of new avenues for application and game development on the web. Games can now be created and interacted with directly within HTML with no need for users to download extra plugins, or for developers to learn new languages. Important new features such as the Canvas tag enable drawing directly onto the web page, the Audio tag allows sounds to be triggered and played from within your HTML code, the web sockets API brings the facility for real-time communication, and the local storage API enables data such as high scores or game preferences to be kept on a user’s computer to be retrieved next time they play your game. All of these features and many more are covered within The Essential Guide to HTML5. The book begins at an introductory level, teaching the essentials of HTML5 and JavaScript through game development. Each chapter features a familiar game type as its core example, such as hangman, rock-paper-scissors, or dice games, and uses these simple constructs to build a solid skillset of the key HTML5 concepts and features. By working through these hands on examples, you will gain a deep, practical knowledge of HTML5 that will enable you to build your own, more advanced games and applications. Concepts are introduced and motivated with easy-to-grasp, appealing examples. Code is explained in detail after general explanations. Reader is guided into how to make the examples ‘their own’. What you’ll learn Use HTML5 and JavaScript to create interactive web sites Program in JavaScript with the new HTML5 features Draw on canvas and place text on the canvas Create animated scenes using timing events Handle mouse events for interaction with the user/player Important concepts useful in any programming language/environment HTML tags, canvas, Math.random, setInterval, setTimerout, addEventListener, Date, localStorage and other features Who this book is for Anyone who wants to make interactive websites. This book is suited for: Total beginners Those who have done some HTML but are afraid to do any programming Those with some experience with HTML, JavaScript, or Flash ActionScript but who are unfamiliar with the new features in HTML5 Table of Contents The Basics Dice Game Bouncing Ball Cannonball and Slingshot The Memory (aka Concentration) Game Quiz Mazes Rock, Paper, Scissors Hangman Blackjack

دانلود کتاب «راهنمای ضروری HTML5: استفاده از بازی ها برای یادگیری HTML5 و جاوا اسکریپت»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید