دانلود کتاب The Essential Guide to HTML5: Using Games to Learn HTML5 and JavaScript (به فارسی: راهنمای ضروری HTML5: استفاده از بازی ها برای یادگیری HTML5 و جاوا اسکریپت) نوشته شده توسط «Jeanine Meyer»
اطلاعات کتاب راهنمای ضروری HTML5: استفاده از بازی ها برای یادگیری HTML5 و جاوا اسکریپت
موضوع اصلی: کامپیوتر – برنامه نویسی
نوع: کتاب الکترونیکی
نویسنده: Jeanine Meyer
زبان: english
فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2010
تعداد صفحه: 375
حجم فایل: 9.87 مگابایت
کد کتاب: 1430233842 , 9781430233848
نوبت چاپ: 1
توضیحات کتاب راهنمای ضروری HTML5: استفاده از بازی ها برای یادگیری HTML5 و جاوا اسکریپت
HTML5 راه های جدیدی را برای توسعه برنامه ها و بازی ها در وب باز می کند. اکنون می توان بازی ها را مستقیماً در HTML ایجاد کرد و بدون نیاز به دانلود افزونه های اضافی توسط کاربران یا برای توسعه دهندگان برای یادگیری زبان های جدید، با آنها تعامل کرد. ویژگیهای جدید مهم مانند تگ Canvas کشیدن مستقیم روی صفحه وب را امکانپذیر میسازد، تگ صوتی اجازه میدهد صداها از درون کد HTML شما فعال و پخش شوند، API سوکتهای وب تسهیلات را برای برقراری ارتباط بیدرنگ و API ذخیرهسازی محلی به ارمغان میآورد. دادههایی مانند امتیازات بالا یا تنظیمات برگزیده بازی را در رایانه کاربر نگه میدارد تا دفعه بعد بازی شما را بازیابی کند. همه این ویژگی ها و بسیاری دیگر در راهنمای ضروری HTML5 پوشش داده شده است. این کتاب در سطح مقدماتی شروع میشود، و اصول HTML5 و جاوا اسکریپت را از طریق توسعه بازی آموزش میدهد. هر فصل دارای یک نوع بازی آشنا به عنوان نمونه اصلی خود است، مانند جلاد، قیچی کاغذی، یا بازی های تاس، و از این ساختارهای ساده برای ایجاد یک مجموعه مهارت کامل از مفاهیم و ویژگی های کلیدی HTML5 استفاده می کند. با کار بر روی این مثال ها، دانش عمیق و عملی از HTML5 به دست خواهید آورد که به شما امکان می دهد بازی ها و برنامه های کاربردی پیشرفته تر خود را بسازید. مفاهیم با مثال های ساده و جذاب معرفی و انگیزه داده می شوند. کد پس از توضیحات کلی به تفصیل توضیح داده شده است. خواننده راهنمایی میشود که چگونه مثالها را «خود» بسازد. آنچه یاد خواهید گرفت استفاده از HTML5 و جاوا اسکریپت برای ایجاد وب سایت های تعاملی برنامه در جاوا اسکریپت با ویژگی های جدید HTML5 طراحی روی بوم و قرار دادن متن روی بوم ایجاد صحنه های متحرک با استفاده از رویدادهای زمان بندی مدیریت رویدادهای ماوس برای تعامل با کاربر/بازیکن مفاهیم مهم مفید در هر زبان برنامه نویسی/محیط تگ های HTML، بوم، Math.random، setInterval، setTimerout، addEventListener، تاریخ، localStorage و سایر ویژگی ها این کتاب برای کسانی است که می خواهند وب سایت های تعاملی بسازند. این کتاب برای موارد زیر مناسب است: مجموع مبتدیان کسانی که مقداری HTML کار کردهاند اما از انجام هر گونه برنامهنویسی میترسند، کسانی که تجربهای در HTML، جاوا اسکریپت یا فلش اکشن اسکریپت دارند اما با ویژگیهای جدید در HTML5 آشنایی ندارند فهرست مطالب The Basics Dice Game Bouncing Ball Cannonball و Slingshot The Memory (با نام مستعار Concentration) بازی مسابقه Mazes Rock, Paper, Scissors Hangman Blackjack
دانلود کتاب «راهنمای ضروری HTML5: استفاده از بازی ها برای یادگیری HTML5 و جاوا اسکریپت»

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.