اقتصاد ریاضی

دنیای مصنوعی: تجارت و فرهنگ بازی های آنلاین

Synthetic worlds: the business and culture of online games

دانلود کتاب Synthetic worlds: the business and culture of online games (به فارسی: دنیای مصنوعی: تجارت و فرهنگ بازی های آنلاین) نوشته شده توسط «Edward Castronova»


اطلاعات کتاب دنیای مصنوعی: تجارت و فرهنگ بازی های آنلاین

موضوع اصلی: تجارت و اقتصاد – اقتصاد ریاضی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: University of Chicago Press

نویسنده: Edward Castronova

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2005

تعداد صفحه: 346

حجم فایل: 1.52 مگابایت

کد کتاب: 0226096319 , 9780226096315

توضیحات کتاب دنیای مصنوعی: تجارت و فرهنگ بازی های آنلاین

از EverQuest تا World of Warcraft، بازی‌های آنلاین از دامنه انحصاری متخصصان رایانه به یک عنصر اساسی سودآور در صنعت سرگرمی تبدیل شده‌اند. مردم در هر سنی و از هر طبقه اجتماعی اکنون هزاران ساعت – و دلار – را صرف شرکت در این برند جدید محبوب فرار می کنند. اما مرز بین خیال و واقعیت در حال محو شدن است. بازیکنان جوامع مجازی با دولت ها و اقتصادهای خودشان ایجاد کرده اند که ارزهای آنها اکنون در برابر دلار در eBay با نرخ های بالاتر از ین معامله می شود. و بازیکنانی که در این جهان‌های مصنوعی زندگی می‌کنند، شروع به گذراندن زمان بیشتری به صورت آنلاین نسبت به کارهای روزانه خود کرده‌اند.
در دنیای مصنوعی، ادوارد کاسترونوا اولین نگاه جامع به صنعت بازی آنلاین را ارائه می‌کند و پیامدهای آن را برای تجارت و فرهنگ به طور یکسان بررسی می‌کند. او با بازیکنان شروع می‌کند و به ما نگاهی آشکار به زندگی روزمره گیمرها می‌دهد – به تشریح کارهایی که آنها در دنیای مصنوعی خود می‌کنند و چرا. او سپس اقتصادهای درون این دنیاها را توصیف می‌کند تا نشان دهد چگونه ممکن است بر سیستم‌های مالی دنیای واقعی، از اختلالات احتمالی بازارها تا افق‌های تجاری جدید، تأثیر چشمگیری بگذارند. در نهایت، او پیامدهای اجتماعی بلندمدت بازی‌های آنلاین را بررسی می‌کند: اگر بازیکنان بتوانند در جهان‌هایی زندگی کنند که جذاب‌تر و لذت‌بخش‌تر از واقعیت هستند، پس چگونه دنیای واقعی می‌تواند رقابت کند؟ آیا روزی فرا می رسد که زمان بیشتری را در این جهان های مصنوعی بگذرانیم تا در دنیای خودمان؟ یا حتی شگفت‌انگیزتر، آیا روزی خواهد آمد که چنین سؤالاتی دیگر نگران کننده به نظر نرسند، بلکه منسوخ به نظر برسند؟
با بیش از ده میلیون بازیکن فعال در سراسر جهان – و با سرمایه گذاری صدها میلیون دلاری مایکروسافت و سونی برای ساخت بازی های ویدیویی – بازی های آنلاین به اندازه ای بزرگ شده اند که نمی توان آنها را نادیده گرفت. Synthetic Worlds تلاش‌های ما را برای کنار آمدن با این واقعیت مجازی و اثرات عینی آن رهبری می‌کند.

“روشن کننده. . . . تحلیل کاسترونوا از اقتصاد سرگرمی جالب است. اقتصادهای دنیای مجازی به گونه ای طراحی شده اند که بازی حاصل را برای ساکنان خود جالب و لذت بخش کنند. برای مثال، بسیاری از بازی‌ها از یک خط داستانی بی‌نظیر پیروی می‌کنند. اما چگونه همه بازیکنان می توانند در 10 درصد برتر قرار گیرند؟ ساده: بازیکنان انسان با حرکت رو به بالا فقط باید زیرمجموعه ای از جمعیت جهان باشند. در همین حال، یک طبقه پایین از شهروندان «ربات» تحت کنترل رایانه، برای همیشه فقیر می مانند. آقای کاسترونوا همه اینها را با وضوح، هوشمندی، و فقدان صمیمانه تخصصی آکادمیک توضیح می دهد.» – The Economist
«دنیای مصنوعی» کتابی عمیق و شگفت‌آور درباره مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است که از ظهور بازی‌های چندنفره گسترده در اینترنت ناشی می‌شود. چیزی که کاسترونوا متوجه شده است این است که این بازی‌ها، که در آن بازیکنان در ازای چیزهایی که برایشان ارزش قائل هستند، نیروی کار قابل‌توجهی را انجام می‌دهند، صرفاً مانند اقتصادهای واقعی نیستند، بلکه اقتصادهای واقعی هستند، تورم، کلاهبرداری، فروشگاه‌های چینی و برخی نوآوری‌های شگفت‌انگیز در بازی را به نمایش می‌گذارند. -تیم هارفورد، کرونیکل آموزش عالی


From EverQuest to World of Warcraft, online games have evolved from the exclusive domain of computer geeks into an extraordinarily lucrative staple of the entertainment industry. People of all ages and from all walks of life now spend thousands of hours—and dollars—partaking in this popular new brand of escapism. But the line between fantasy and reality is starting to blur. Players have created virtual societies with governments and economies of their own whose currencies now trade against the dollar on eBay at rates higher than the yen. And the players who inhabit these Synthetic Worlds are starting to spend more time online than at their day jobs.
In Synthetic Worlds, Edward Castronova offers the first comprehensive look at the online game industry, exploring its implications for business and culture alike. He starts with the players, giving us a revealing look into the everyday lives of the gamers—outlining what they do in their Synthetic Worlds and why. He then describes the economies inside these worlds to show how they might dramatically affect real world financial systems, from potential disruptions of markets to new business horizons. Ultimately, he explores the long-term social consequences of online games: If players can inhabit worlds that are more alluring and gratifying than reality, then how can the real world ever compete? Will a day ever come when we spend more time in these Synthetic Worlds than in our own? Or even more startling, will a day ever come when such questions no longer sound alarmist but instead seem obsolete?
With more than ten million active players worldwide—and with Microsoft and Sony pouring hundreds of millions of dollars into video game development—online games have become too big to ignore. Synthetic Worlds spearheads our efforts to come to terms with this virtual reality and its concrete effects.

“Illuminating. . . . Castronova’s analysis of the economics of fun is intriguing. Virtual-world economies are designed to make the resulting game interesting and enjoyable for their inhabitants. Many games follow a rags-to-riches storyline, for example. But how can all the players end up in the top 10%? Simple: the upwardly mobile human players need only be a subset of the world’s population. An underclass of computer-controlled ‘bot’ citizens, meanwhile, stays poor forever. Mr. Castronova explains all this with clarity, wit, and a merciful lack of academic jargon.”—The Economist
“Synthetic Worlds is a surprisingly profound book about the social, political, and economic issues arising from the emergence of vast multiplayer games on the Internet. What Castronova has realized is that these games, where players contribute considerable labor in exchange for things they value, are not merely like real economies, they are real economies, displaying inflation, fraud, Chinese sweatshops, and some surprising in-game innovations.”—Tim Harford, Chronicle of Higher Education

دانلود کتاب «دنیای مصنوعی: تجارت و فرهنگ بازی های آنلاین»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید