کتاب الکترونیکی

برنامه نویسی OpenGL برای سیستم پنجره X

OpenGL Programming for the X Window System

دانلود کتاب OpenGL Programming for the X Window System (به فارسی: برنامه نویسی OpenGL برای سیستم پنجره X) نوشته شده توسط «Mark J. Kilgard»


اطلاعات کتاب برنامه نویسی OpenGL برای سیستم پنجره X

موضوع اصلی: برنامه نویسی: زبان های برنامه نویسی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Addison-Wesley Professional

نویسنده: Mark J. Kilgard

زبان: English

فرمت کتاب: djvu (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 1996

تعداد صفحه: 568

حجم کتاب: 33 مگابایت

کد کتاب: 9780201483598 , 0201483599

توضیحات کتاب برنامه نویسی OpenGL برای سیستم پنجره X

این اولین کتابی بود که در openGL خریدم. این کتاب مقدمه بسیار خوبی برای openGL است. اگر ممکن است یک توصیه به برنامه نویسان گرافیک لینوکس جدید و آینده اضافه کنم. از کتاب های برنامه نویسی ویندوز openGL دوری نکنید. هنگامی که مفاهیم را درک کردید، به راحتی آنها را در کارهای لینوکس یا یونیکس خود اعمال خواهید کرد. من فکر می کنم که هر برنامه نویس openGL یونیکس/لینوکس باید این کتاب و همچنین کتاب های راهنمای برنامه نویسی openGL قرمز و آبی را در قفسه کتاب خود داشته باشد. یک کلمه آخر همه این کتاب ها در درجه اول بر درک مفاهیم تمرکز دارند و برای انجام این کار، زمان زیادی را صرف کار با کتابخانه های GLUT می کنند. این شما هستید که چگونه می توانید این را با QT یا Motif ادغام کنید. با این حال …. این کتاب دارای بخش برنامه نویسی openGL با Motif است … اگر از QT استفاده می کنید به تنهایی یاد خواهید گرفت. غیرممکن یا حتی آنقدر سخت نیست. با این حال به یک رویکرد هکر خوب نیاز دارد. آخرین کلمه در حین موضوع اگر قصد دارید بیش از چند برنامه ساده ارائه دهید، ممکن است بخواهید یک کتاب خوب در مورد جبر خطی یا ریاضیات برای گرافیک کامپیوتری بخرید.

موفق باشید.


This was the first book I purchased on openGL. This book is a very good introduction to openGL. If I might add one peice of advice to the up and coming linux Graphics programmers. DO NOT shy away from windows openGL programming books. Once you understand the concepts you will easily apply them to your linux or unix work. I think that every unix/linux openGL programmer should have this book, as well as the RED and BLUE openGL programming guide books on their book shelf. One last word. All of these books will primarily focus on understanding the concepts and to do this they spend alot of time working with the GLUT libraries. It will be up to you to figure out how to integrate this with QT or Motif. However….this book does have a section on openGL programming with Motif….if you use QT however you will be learning on your own. It isn’t impossible or even that hard. It does however require a good hacker like approach. One last word while on the subject. You might also want to purchase a good book on linear algebra or mathematics for computer graphics if you plan on rendering more than a few simple programs.

Good luck to you.

دانلود کتاب «برنامه نویسی OpenGL برای سیستم پنجره X»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.