دانلود کتاب Nordic social policy: changing welfare states (به فارسی: سیاست اجتماعی شمال اروپا: تغییر دولت های رفاه) نوشته شده توسط «Matti Heikkila – Bjorn Hvinden – Mikko Kautto – Staffan Marklund – Niels Ploug»
اطلاعات کتاب سیاست اجتماعی شمال اروپا: تغییر دولت های رفاه
موضوع اصلی: اقتصاد
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Routledge
نویسنده: Matti Heikkila – Bjorn Hvinden – Mikko Kautto – Staffan Marklund – Niels Ploug
زبان: English
فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 1999
تعداد صفحه: 325
حجم کتاب: 4 مگابایت
کد کتاب: 9780415208765 , 0415208769 , 0203023773 , 9780203023778 , 9780203254349 , 0415208750 , 9780415208758
نوبت چاپ: 1
توضیحات کتاب سیاست اجتماعی شمال اروپا: تغییر دولت های رفاه
برای مدت طولانی، مدل رفاه نوردیک مظهر «راه میانی» احتمالی بین ایدئولوژیهای عمدتاً دولتی و بازار، تعادل بین رشد اقتصادی و عدالت اجتماعی است. با این حال، بحران های اقتصادی، در دانمارک در دهه 1980 و اخیراً در سوئد و فنلاند، سؤالاتی را در مورد پایداری این نوع دولت رفاه ایجاد کرده است. مطلوبیت یک سیستم رفاهی سخاوتمندانه حتی در خود کشورهای شمال اروپا نیز مورد بحث قرار گرفته است. در جاهای دیگر، بحران های اقتصادی اخیر در سوئد و فنلاند به عنوان نشانه هایی از فروپاشی قریب الوقوع مدل نوردیک تعبیر شده است. و راه حل ها و سیاست های مبتنی بر بازار به طور فزاینده ای برجسته شده اند. بنابراین سرنوشت سیاست اجتماعی شمال اروپا نه تنها برای کشورهای نوردیک، بلکه برای سیاست اجتماعی به طور گستردهتر اهمیت دارد. این کتاب، پر از تجزیه و تحلیل تجربی غنی، کمک به موقع به بحث است. سیاست اجتماعی شمال اروپا به طور عمیق به پیششرطهای در حال تغییر برای سیاستهای اجتماعی، تغییرات در سیاستهای اجتماعی و توسعه در رفاه مردم مینگرد. به عبارت دیگر، تمرکز بر آنچه در سیاستهای اجتماعی اتفاق افتاده است و تأثیر آن بر رفاه افراد و خانوادهها است. در مجموع، تحلیلهای مختلف در این کتاب، مبنای خوبی برای تصمیمگیری در مورد اینکه آیا دولتهای رفاه شمال اروپا «راه میانی» خود را رها کردهاند، فراهم میکند.
این کتاب نتیجه کار جمعی و هماهنگ بیش از 20 محقق اجتماعی شمال اروپا در طول سالیان متمادی است. به سه بخش سازماندهی شده است. اولی پیششرطهای متغیر دولت رفاه را بررسی میکند، دومی شامل تحلیلهایی از خود سیاستهای اجتماعی است و سومی به بررسی نتایج رفاهی میپردازد. پیش شرط های متغیر شامل حمایت شهروندان از دولت رفاه، تغییر ساختارهای جمعیتی و خانوادگی و توسعه سیاسی و اقتصادی است. تحلیل تجربی سیاستهایی مانند فعالسازی بازار کار و تامین اجتماعی را به صورت نقدی و غیرنقدی، و نیز پیامدهای رفاهی مانند نابرابری درآمد، فقر، حاشیهنشینی و طرد اجتماعی را مورد مطالعه قرار میدهد.
نتایج تحلیلها قابل توجه است، اگرچه گاهی اوقات توسط نویسندگان کمتر مورد توجه قرار گرفته است. به طور کلی، بینش ها را می توان در سه نکته خلاصه کرد. اولین نتیجه گیری اصلی: «بله، پیش شرط ها و لفاظی های سیاسی واقعاً تغییر کرده اند». دوم: “اما هیچ سیاست اجتماعی اساساً تغییر نکرده است، اگرچه برخی از آنها کوتاه شده و برخی دیگر گسترش یافته اند”. سوم، و از همه مهمتر: «هیچ نشانهای وجود ندارد که رکود اقتصادی با افزایش نابرابری همراه باشد». بنابراین، سیاست های رفاهی نسبتاً پایدار و موفق، مشخصه سیاست اجتماعی شمال اروپا در دهه 1990 است. بنابراین، “کسب و کار به طور معمول در یک دنیای غیرمعمول” زیرنویس مناسب تری برای سیاست اجتماعی شمال اروپا خواهد بود تا تا حدودی گمراه کننده “تغییر دولت رفاه”.
این بدان معنا نیست که تغییرات مهمی رخ نداده است. در واقع نویسندگان خاطرنشان میکنند که سیاستها به سمت تأکید بیشتر بر فعالسازی در تأمین اجتماعی تغییر کردهاند و برخی از مزایای نقدی و غیرنقدی کاهش یافته و برخی دیگر بهبود یافتهاند. با این حال، ممکن است این امر بهعنوان کوتاهکردن و انطباق، بهجای انحراف کلی از اصول مزایای جهانی و سخاوتمندانه تلقی شود، و نقش بزرگی برای دولت در برابر سایر بازیگران باقی میماند. تغییر دیگر این است که جوانان در فنلاند، سوئد و نروژ با مشکلات مالی فزاینده ای نسبت به سایر گروه های سنی مواجه می شوند – به ویژه افراد مسن که دیگر نمی توان آنها را به عنوان آسیب پذیرترین گروه های اقتصادی در کشورهای شمال اروپا در نظر گرفت. این کتاب کمک نادری به سیاست اجتماعی تطبیقی در گرد هم آوردن محققان از کشورهای مختلف و درخواست از آنها برای همکاری تحت یک چارچوب تحقیقاتی مشترک و با دادههای اصلی است. نویسندگان به طور موثر افسانه های چپ و راست را در مورد بحران دولت رفاه و مشکلات اجتماعی بدتر از بین می برند.
با این حال، بررسی نحوه عملکرد سیاست های اجتماعی برای جلوگیری از بروز مشکلات اجتماعی در اقتصاد نامطلوب آموزنده بود. موقعیت. در واقع کتاب به عنوان یک کل نشان می دهد که دولت رفاه شمال اروپا از فقر گسترده ناشی از رکودهای ناگهانی و بسیار عمیق در سوئد و فنلاند جلوگیری کرد و همچنین نشان می دهد که سیستم های رفاهی جامع آنها به بهبود سریع آنها کمک کرده است. اگرچه این مطالعه به ناکافی بودن اظهارات در مورد سرنوشت دولت رفاه و نتایج رفاه بر اساس معیارهای کل اشاره می کند، اما در شناسایی مکانیسم های موجود ناتوان است. به عنوان مثال، توزیع درآمد نسبتاً بدون تغییر به این معنی نیست که هیچ چیز مهمی تغییر نکرده است. به عنوان مثال، تصور کنید که وضعیت کل جمعیت یا بخشهای عمده آن بدتر میشود، همانطور که در فنلاند در اوایل دهه 1990 کم و بیش اتفاق افتاد. چنین وضعیتی به طور چشمگیری در آمارهای مربوط به نابرابری درآمد نشان نمی دهد. با این حال، موقعیت اقتصادی دریافت کنندگان سود به طور کلی مشخص شده است
The book is a result of the collective and coordinated work of more than 20 Nordic social researchers over many years. It is organized into three parts. The first reviews the changing preconditions for the welfare state, the second consists of analyses of the social policies themselves, and the third examines welfare outcomes. The changing preconditions include citizens’ support for the welfare state, changing demographic and family structures and the political and economic development. The empirical analysis studies policies such as labour market activation and social security in cash and kind, as well as welfare outcomes such as income inequality, poverty, marginalization, and social exclusion.
The results of the analyses are striking, although at times underplayed by the authors. Broadly speaking, the insights can be summarised in three points. First main conclusion: ‘yes, preconditions and political rhetoric have indeed changed’. Second: ‘but no social policies have changed fundamentally, although some have been trimmed and others expanded’. Third, and most importantly: ‘there are no signs that economic downturns have gone hand in hand with increasing inequalities’. Relatively stable and successful welfare policies are thus the hallmark of Nordic social policy in the 1990s. “Business as Usual in an Unusual World” would therefore be a more appropriate subtitle for Nordic Social Policy than the somewhat misleading “Changing Welfare States”.
This is not to say that important changes have not occurred. Indeed the authors note that the policies have changed towards a greater emphasis on activation in social security, and some benefits in both cash and kind have been cut and others improved. This, however, may be seen as trimming and adapting, rather than a wholesale departure from the principles of universal, generous benefits, and a large role remains for the state vis-á-vis other actors. Another change is that young people in Finland, Sweden and Norway are encountering increasing financial difficulties relative to other age groups – particularly older people who can no longer be regarded as among the most economically vulnerable groups in the Nordic countries. The book is a rare contribution to comparative social policy in bringing together researchers from different countries and asking them collaborate under a common research framework and with original data. The authors effectively destroy the myths from both the left and right about the crisis of the welfare state and the worsening social problems.
However, it would have been instructive to explore how social policies work to prevent social problems from occurring in adverse economic circumstances. Indeed the book as a whole shows that the Nordic welfare state prevented widespread poverty resulting from the sudden and very deep recessions in Sweden and Finland, and also suggests that their comprehensive welfare systems have contributed to their fast recovery. Although the study points to the inadequacy of statements on the fate of the welfare state and welfare outcomes based on aggregate measures, it fails to identify the mechanisms at play. For example, relatively unchanged income distributions do not mean that nothing of importance has changed. As an illustration, imagine that the whole population or major segments of it become worse off, as was more or less the case in Finland in the early 1990s. Such a situation does not show up dramatically in statistics on income inequality. However, the economic position of benefit recipients has generally deteriorated relative to people with earned income in the 1990s, not only in Finland, but also in Sweden and Denmark. Hence, detailed studies of tax/benefits systems may help to reveal the impact on the wellbeing of people and – from a more economic perspective – on questions of work incentives. Another way forward might be to contrast the Finnish and Swedish experience with that of other countries with economic difficulties, but with different types of welfare state, if any. In general, it would be interesting to put the whole study into perspective and compare the developments in non-Nordic countries, and so identify alternative routes to, and outcomes of, welfare. However, the editors note that it is an on-going research project which plans to include more countries in its next phase. With at least Britain and Germany among them, this would facilitate comparisons with two other archetypical welfare states in similar settings.
Overall, this book is an excellent collection of analyses which bring much new material and together provide a unique foundation for assessing the state of social policy and welfare in the Nordic countries. The book deserves to be read by everyone interested in social policy in a comparative perspective.
دانلود کتاب «سیاست اجتماعی شمال اروپا: تغییر دولت های رفاه»

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.