نرم افزار: سیستم ها: محاسبات علمی

Math Made Visual: ایجاد تصاویر برای درک ریاضیات (مواد منبع کلاس درس)

Math Made Visual: Creating Images for Understanding Mathematics (Classroom Resource Material)

دانلود کتاب Math Made Visual: Creating Images for Understanding Mathematics (Classroom Resource Material) (به فارسی: Math Made Visual: ایجاد تصاویر برای درک ریاضیات (مواد منبع کلاس درس)) نوشته شده توسط «Roger Nelsen – Claudi Alsina»


اطلاعات کتاب Math Made Visual: ایجاد تصاویر برای درک ریاضیات (مواد منبع کلاس درس)

موضوع اصلی: ریاضیات

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: The Mathematical Association of America

نویسنده: Roger Nelsen – Claudi Alsina

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2006

تعداد صفحه: 190

حجم کتاب: 11 مگابایت

کد کتاب: 0883857464 , 9780883857465

توضیحات کتاب Math Made Visual: ایجاد تصاویر برای درک ریاضیات (مواد منبع کلاس درس)

اغلب، بهترین راه برای آموزش اثبات، کشیدن تصویری است که ایده ها را نشان می دهد. در حالی که ریاضیات مبتنی بر مفاهیم انتزاعی است، انسان ها موجوداتی هستند که شهود آنها عمدتاً مبتنی بر تصاویر است. این کتاب راه‌های زیادی را توصیف می‌کند که در آن مفاهیم می‌توانند به صورت بصری نمایش داده شوند و این تصاویر واقعاً ارزش هزاران نماد را دارند. بخش اول شامل بیست فصل است که به نام های زیر می باشد:

*) نمایش اعداد توسط عناصر گرافیکی
*) نمایش اعداد با طول پاره ها
*) نمایش اعداد بر اساس مساحت شکل های صفحه
*) نمایش اعداد با حجم اشیاء
*) شناسایی عناصر کلیدی
*) استفاده از ایزومتریک
*) استفاده از شباهت
*) تحولات حفظ منطقه
*) فرار از هواپیما
*) روکش کاشی
*) بازی با چندین نسخه
*) فریم های متوالی
*) کالبد شکافی هندسی
*) قاب های متحرک
*) رویه های تکراری
*) معرفی رنگ ها
*) تجسم با گنجاندن
*) نبوغ در سه بعدی
*) استفاده از مدل های سه بعدی
*) ترکیب تکنیک ها

هر فصل دارای چندین بخش است که در هر بخش نوع خاصی از مسئله بررسی می شود. به عنوان مثال، سه بخش از فصل 1 عبارتند از:

*) مجموع اعداد صحیح فرد
*) مجموع اعداد صحیح
*) مجموع متناوب مربع ها

هر فصل با بخشی به نام “چالش ها” خاتمه می یابد، که مجموعه ای از مسائل است که باید با ایجاد تصاویری مشابه آنچه در این فصل نشان داده شده است، حل شوند. نکات و راه حل های این مشکلات در پیوست ارائه شده است. قسمت دوم کتاب «تجسم در کلاس درس» نام دارد و تاریخچه کوتاهی از تجسم و نمایشی از نحوه استفاده از اشیاء فیزیکی برای نشان دادن مفاهیم است.
این یک کتاب ریاضی برجسته است که برخی از بهترین استراتژی‌ها را نشان می‌دهد که می‌توان برای توسعه و توضیح یک اثبات استفاده کرد. استفاده از نمودار برای ارائه هر مدرک ریاضی که ممکن است برای دانش آموزان خود توضیح دهید ممکن نیست. با این حال، این کار را می‌توان بیشتر از آنچه تصور می‌کنید انجام داد، بنابراین من به همه معلمان ریاضیات توصیه می‌کنم این کتاب را بررسی کنند، مطمئناً گوهری پیدا خواهید کرد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

منتشر شده در مجله ریاضیات تفریحی، با مجوز تجدید چاپ شده است.


Often, the best way to teach a proof is by drawing an image that illustrates the ideas. While mathematics is based on abstract concepts, humans are creatures whose intuition is largely based on images. This book describes many ways in which concepts can be visually represented and these images truly are worth a thousand symbols. Part I consists of twenty chapters, which are called:

*) Representing numbers by graphical elements
*) Representing numbers by lengths of segments
*) Representing numbers by areas of plane figures
*) Representing numbers by volumes of objects
*) Identifying key elements
*) Employing isometry
*) Employing similarity
*) Area-preserving transformations
*) Escaping from the plane
*) Overlaying tiles
*) Playing with several copies
*) Sequential frames
*) Geometric dissections
*) Moving frames
*) Iterative procedures
*) Introducing colors
*) Visualization by inclusion
*) Ingenuity in 3D
*) Using 3D models
*) Combining techniques

Each chapter has several sections where a specific type of problem is examined in each section. For example, the three sections of chapter 1 are:

*) Sums of odd integers
*) Sums of integers
*) Alternating sums of squares

Each chapter terminates with a section called “challenges”, which is a set of problems that are to be solved by creating images similar to those demonstrated in the chapter. Hints and solutions to these problems are provided in an appendix. Part II of the book is called “Visualization in the classroom” and is a short history of visualization and a demonstration of how physical objects can be used to illustrate the concepts.
This is an outstanding math book, demonstrating some of the very best strategies that can be used to develop and explain a proof. It is not possible to use a diagram to present every mathematical proof that you may explain to your students. However, it can be done more often than you may realize, so I recommend that all teachers of mathematics examine this book, you most certainly will find a gem that you can use.

Published in Journal of Recreational Mathematics, reprinted with permission.

دانلود کتاب «Math Made Visual: ایجاد تصاویر برای درک ریاضیات (مواد منبع کلاس درس)»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.