دانلود کتاب Managed DirectX 9 Kick Start: Graphics and Game Programming (به فارسی: مدیریت شده DirectX 9 Kick Start: گرافیک و برنامه نویسی بازی) نوشته شده توسط «Tom Miller»
اطلاعات کتاب مدیریت شده DirectX 9 Kick Start: گرافیک و برنامه نویسی بازی
موضوع اصلی: کامپیوتر – برنامه نویسی
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Sams
نویسنده: Tom Miller
زبان: english
فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2003
تعداد صفحه: 364
حجم فایل: 4.79 مگابایت
کد کتاب: 0672325969 , 9780672325960
توضیحات کتاب مدیریت شده DirectX 9 Kick Start: گرافیک و برنامه نویسی بازی
من این کتاب را گرفتم زیرا میخواستم یاد بگیرم از DirectX با C# در یک محیط کد مدیریتشده استفاده کنم – دقیقاً همان چیزی که این کتاب سعی دارد به آن بپردازد.
متأسفانه، پیشرفت من به دلیل از دست دادن بلوک های متن در هر دو نمونه نثر و کد مختل شده است. نویسنده موضوعات را معرفی می کند و بدون تکمیل آنها به پیش می رود.
به عنوان مثال، در فصل 1، صفحه 16، او یک نمونه اولیه برای روش “Public static Microsoft.DirectX.Matrix PerspectiveFovLH(…)” معرفی می کند. او لیست پارامترها را توضیح می دهد و سپس ادامه می دهد. در صفحه بعد، او یک متد SetupCamera را ارائه میکند که متد فوقالذکر PerspectiveFovLH را فراخوانی میکند و در صفحه 18 اعلام میکند که “ما اکنون مثلث خود را ترسیم کردهایم.” فقط ما نداریم. بدنه آن تابع هرگز پر نشد. قبل از مواجهه با مورد مشابه، صفحه بعدی را رد نکردم.
مشکل دیگر ممکن است مشکل نسخهسازی باشد، اما فراخوانیهای مکرری از روشهای “Set[Something]” وجود دارد، مانند متد CustomerVertex.Positioned.SetPosition، که در واقع در محیط من وجود ندارد. (البته من از Framework 2.0 و نه 1.1 استفاده می کنم، همچنین از ویژوال استودیو 2005 به جای 2003 استفاده می کنم، اما روش های منسوخ شده معمولاً برای سازگاری با عقب پشتیبانی می شوند. بنابراین، آیا واقعاً وجود داشت؟) من توانستم با اختصاص دادن یک مقدار ساده از این موضوع عبور کنم. به ویژگی Position.
شاید اگر نوشتار سادهتر بود، میتوانستم چند اشتباه تایپی و خطا را بررسی کنم، اما این کمکی نمیکند که رویکرد آموزشی نویسنده این است که خواننده را با چند نمونه از کدهایی که کار نمیکنند گیج کند و سپس بگوید “بیایید بررسی کنیم” چرا.” حقایق نحوه عملکرد روش ها و مفاهیم باید از ابتدا به وضوح بیان شود.
آخرین اما نه کماهمیتتر، من در ناامیدی خود به سر میبرم، زیرا هیچ وسیلهای برای تماس با نویسنده ارائه نشده است.
Unfortunately, my progress has been hampered from missing blocks of text in both the prose and code samples. The author introduces topics and moves on without completing them.
For example in Chapter 1, page 16, he introduces a prototype for a “public static Microsoft.DirectX.Matrix PerspectiveFovLH(…)” method. He explains the parameter list, and then moves on. On the next page, he gives a SetupCamera method which calls the aforementioned PerspectiveFovLH method and declares on page 18 that “we’ve got our triangle drawn now.” Only we don’t. The body of that function never got filled in. I didn’t get past the next page before encountering a similar case.
The other problem may be a question of versioning, but there are frequent invocations of “Set[Something]” methods, such as a CustomerVertex.Positioned.SetPosition method, which doesn’t actually exist in my environment. (Granted, I am using Framework 2.0 and not 1.1, also Visual Studio 2005 rather than 2003, but deprecated methods are usually supported for backwards compatibility. So, was it ever really there?) I managed to get around this by simpling assigning a value to the Position property.
Perhaps I could navigate a few typos and errors if the writing were more straightforward, but it doesn’t help that the author’s pedagogical approach is to confuse the reader with a few examples of code that doesn’t work and then to say “let’s examine why.” The facts of how the methods and concepts are supposed to work need to be stated plainly from the outset.
Last but not least, I am left to languish in my frustration, because no means of contacting the author has been provided.
دانلود کتاب «مدیریت شده DirectX 9 Kick Start: گرافیک و برنامه نویسی بازی»

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.